forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade http://forum.charade.pl/ |
|
zamiana komputerów G102 - 1.3 na 1.6 http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=3572 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Amba [ 24-09-2008, 14:40 ] |
Tytuł: | zamiana komputerów G102 - 1.3 na 1.6 |
Czy ktoś zrobił cos takiego - do silnika hc-e 1.3 podłaczył kompa od 1.6 hd-e ? pytam bo będe testował taką konfiguracje -a może ktoś coś wie o przeciwskazaniach edit by evo konkretnie prosze pisać tematy |
Autor: | Evo [ 25-09-2008, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: zamiana komputerów G102 - 1.3 na 1.6 |
Z tego co pamiętam 1.6 napewno ma niżej odcinkę, no i się zastanawiam co z zapłonem itd. Tak mi coś się wydaje że drookash się wypowiadał na ten temat i było coś poprzestawiane. Marcin możesz zrobić fotkę aparatu zapłonowego z 1.6 ? |
Autor: | dr_mateusz [ 25-09-2008, 10:56 ] |
Tytuł: | |
Z tego co kiedyś było pisane to do 1.6 można podpiąć kompa od 1.3. Osa też coś pisał chyba kiedyś. |
Autor: | sting13 [ 25-09-2008, 11:17 ] |
Tytuł: | |
Hej ja w swojej charadzie mam kompa od 1,6 przy silniku 1,3 Charadka ta chodziła na gazie i nie jestem w stanie powiedziec czy coś dało czy nie Kostki są identyczne i napewno wszystko pasuje |
Autor: | drookash [ 26-09-2008, 20:40 ] |
Tytuł: | |
Mechanicznie pasują jeżeli pochodzą z silników wcześniejszej generacji tzn. montowanych w G102 i w Aplausie do około 1994 roku. Obydwa posiadają po dwa sterowania podciśnieniem. Nowsze z G200 1.3 i Aplause 1.6 z okolic od 1995 również pasują zamiennie o ile nie ma sterowania podciśnieniem. W Aplausie ~1998-1999 pojawił się natomiast zamiast aparatu zapłonowego czujnik obrotów wałka rozrządu i 2 cewki w które wpięte są 4 przewody świecowe. Mechanizm podobny do Mazdy - iskrę dostają 2 cylindry na raz, z czego jeden z nich zawsze jest w GMP i zapala mieszankę, drugi ma "pusty strzał". Komp jest całkiem inny i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakim symbolem oznaczyli silnik. Aparat zapłonowy z G200 pasuje do silnika HC-E z modelu G102 - tylko że nie ma sterowania podciśnieniem gdyż G200 nie miała takiego sterowania wcale. Z pewnością jak pisał EVO komp od 1.6 ucina o całe 500rpm szybciej. Ma również inne wyższe kąty wyprzedzenia zapłonu przy danych obrotach i odczycie z MAP-sensora - tego będę doszukiwał się w manualu. Analizując - komp z 1.6 w silniku 1.3 powinien dawać ostrzejszy zapłon lecz by kręcić do >7krpm trzeba by zdjąć odcinkę i sprawdzić czy są "mapy" paliwa i zapłonu przy tak wysokich obrotach (pewnie są bo te kompy tak naprawdę "map" nie posiadają a jedynie fabrycznie zaprogramowane parametry wyjściowe na podstawie odczytów z czujników). Znalazłem w manualu do Feroza 1.6 że przy 600rpm wyprzedzenie zapłonu wynosi 0-stopni i rośnie do 9,5-stopnia przy 2077rpm, czy wzrost jest liniowy - nie wiem. Wyprzedzenie jakie daje "vacum" - czyli wężyk podciśnienia to 0-stopni przy 370mmHg i 3,5-stopnia przy 440mmHg podciśnienia w układzie dolotowym. Oba wyprzedzenia się sumują. ps. kilka technicznych pierdółek : w/g manuala silnik 1.3 HC-E w G102 waży dokładnie 90kg, gaźnikowy HC-C 91kg (nie było silnika stalowego - dół zawsze był z AL). Pojemność zbiornika paliwa w G102 z silnikiem HC-E : wersja 2D - 40 litrów, wersja 4D - 37 litrów. Wydajność pompki paliwa w 1.3 HC-E to 275ml / 15 sekund. Wydajność wtrysków w 1.3 - 152 do 168ml / minutę ciągłego otwarcia przy ciśnieniu paliwa 2,6 do 3,2 kg/cm2. Seryjne turbo IHI daje 0,655 bara przy 85.000rpm. Pojemność głowicy w silniku HC-E - 40,5ccm, a w HD-E 34,3ccm - więc czymś się różnią !. |
Autor: | Amba [ 26-09-2008, 21:35 ] |
Tytuł: | |
faktycznie przepustnica w aplausie o 0,5 cm większa trzeba by sprawdzić jak śmiga to w 1.3 , co do kompa dziś własnie odebrałem zestaw części z aplausa więc napewno jutro podłącze i dam znać co i jak , czy cokolwiek czuć |
Autor: | seba601s [ 26-09-2008, 21:50 ] |
Tytuł: | |
szkoda że nie ma jakiejś firmy która dała by rade znaleźć gdzie zmienić odcinkę obrotów,lub "wywalić wszystkie kagańce w naszych charadkach..." |
Autor: | drookash [ 26-09-2008, 23:05 ] |
Tytuł: | |
Firma jest Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI |
Autor: | marcin gtti [ 27-09-2008, 10:23 ] |
Tytuł: | |
drookash napisał(a): Firma jest Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI
Taaaa i silnik z tym kompem odrazu z 20KM wiecej bedzie miał no prosze Cię |
Autor: | drookash [ 27-09-2008, 23:45 ] |
Tytuł: | |
Wystarczy 5KM i z 20Nm momentu by to poczuć Przesadziłeś...20KM to by może po wymianie wałka i totalnym remapie kompa miał. Poczekajmy aż Amba nauczy swoją 1.3 śmigać z bajerami od 1.6 |
Autor: | seba601s [ 28-09-2008, 09:25 ] |
Tytuł: | |
drookash napisał(a): Firma jest Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI
Skoro jest taka firma która poradzi sobie z "kagańcami" w naszych samochodach to po co czasem prowadzimy jałową dyskuje Z której i tak nic nie wynika,bo nie ma konkretów...tylko jakies domysły typu może,powinno,chyba... No przepraszam,ostantnio na forum pojawiło się fajne foto story przy zamianie tłoków z Aplausa do charade....chodzi mi o to że nie ma konkretnie jednego tematu i dokładnego opisu np.charade 1.3 podwyższenie mocy i kompletny opis co można i za jaką kase zrobić,to samo w przypadku 1.6,1.0,1.0Gtti i tak dalej...a tak kazdy pyta o coś i robi się mały bałagan... Sorki,może mam zły humor z rana i muszę melisę wypić bo się czepiam... |
Autor: | marcin gtti [ 28-09-2008, 14:59 ] |
Tytuł: | |
seba601s napisał(a): drookash napisał(a): Firma jest Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI Skoro jest taka firma która poradzi sobie z "kagańcami" w naszych samochodach to po co czasem prowadzimy jałową dyskuje Z której i tak nic nie wynika,bo nie ma konkretów...tylko jakies domysły typu może,powinno,chyba... No przepraszam,ostantnio na forum pojawiło się fajne foto story przy zamianie tłoków z Aplausa do charade....chodzi mi o to że nie ma konkretnie jednego tematu i dokładnego opisu np.charade 1.3 podwyższenie mocy i kompletny opis co można i za jaką kase zrobić,to samo w przypadku 1.6,1.0,1.0Gtti i tak dalej...a tak kazdy pyta o coś i robi się mały bałagan... Sorki,może mam zły humor z rana i muszę melisę wypić bo się czepiam... Był początek opisu o silniku 1,6 i tłokach od 1,3 ale prawdopodobnie pomysł nie był dobry bo zaczęsto wywalało uszczelke, więc autor po niepowodzeniu swojego pomysłu już nie kontynuował wątku - szkoda można by wynieść wiele doświadczeń z tego, ale to jest tylko zgadywanie prawdy.. Sam będe robił silnik 1,6 i napewno opisze wiele rzeczy, jak dotychczasowe fotostory, a może komuś sie przyda.. |
Autor: | Amba [ 28-09-2008, 18:14 ] |
Tytuł: | |
kompy zmienione i przetestowane - nic nie daje pozatym że odcina szybciej paliwko na dwójce np kolo 81-82, testowałem na obcykanych odcinkach więc niestety sam komp nie da nic , wydaje mi się że samochód dostaje więcej paliwa jeśli to możliwe ( mniej równa praca na jałowym i więcej czarnego dymu jak się ciśnie ) no ale to tylko odczucia dodatkowo bawiłem się zapłonem ale to też bez rezultatów |
Autor: | mazi [ 29-09-2008, 18:28 ] |
Tytuł: | |
silnik 1.6 plus komp 1.3 ... tak bylo u mnie .... i zdawało lepiej egzamin niz komp 1.6 i silnik 1.6 .... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |