Najważniejsze to odczytać błędy kompa,kod 21 w G200 oznacza problem z lambdą - zwarta do masy (przebicie) lub brak sygnału (urwany kabelek). Ten kod jak i odpięcie lambdy nie powoduje zapalenia "check engine" więc można jeździć nawet o tym nie wiedząc.
Sprawdzanie
Pierwszy sposób :
Odepnij wtyczkę lambdy, odpal i nagrzej silnik (2 minuty 3000rpm). Otwórz przepustnicę i trzymaj 3000rpm, w tym czasie ktoś inny mierzy napięcie między wtyczką lambdy a masą silnika - powinno być około 0,45v.
Drugi sposób - pomiar "po kompie":
Złączyć kabelkiem "Prufklemme" i "Massenklemme" a następnie podłączyć voltomierz między masę i "Klemme VF" - powinno pojawiać się skaczące napięcie od 0 do 5v. I tutaj ważna sprawa - silnik trzeba przez 2 minuty grzać na 3000rpm i odczyt również przeprowadzić na 3000rpm. Wahań napięcia powinno być minimum 8 w zakresie 10 sekund. Jeżeli jest mniej tzn, że lambda umiera :/
O ile pierwszym sposobem sprawdzimy tylko samą lambdę o tyle drugi da nam weryfikację całego układu lambdy włącznie z obiegiem przez kompa.
Jeżeli by admin pozwolił to bym z tego artykulik zrobił i by się wstawiło na stronkę na przedzie