forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 09:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ogrzewanie 1.0D
PostNapisane: 16-02-2008, 14:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
dzieje sie cos dziwnego
zaczne od tego ze
uszczelka pod glowica wymieniona i uklad chlodzenia wyczyszczony, czujnik temp, termostat i korek od chlodnicy nowe
a problem polega na tym ze mi zimno...
konkretnie to cieple powietrze leci od strony pasazeta (nawet nie takie cieple jak powinno byc ale cieple) natomiast po lewej stronie leci zimne (cieplejsze od tego na zewnatrz ale zawsze zimne) co to moze byc i jak to naprawic metoda chałupniczą bo ja juz nie mam pomyslu (a do mechanika to juz nie che jechac ostatnio dolozylem za amorki + wymiana (800) a 2 dni pozniej uszczelka pod glowica (600zł) tych czujnikow i korkow to juz nie licze

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-02-2008, 09:51 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam. W mojej Charadce przyczyną takich objawów była zapchana nagrzewnica. Ja ją przeczyściłem i było w porządku. Jednak zanim zdecydujesz się na ten zabieg zaopatrz się w mocną lutownicę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 09:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
no to ze tak powiem du...
chyba pozostaje mi do wiosny poczekac czytalem na forum ze to dosyc ryzykowny zabieg a nowa nagrzewnica to tez nie mały koszt do tego dochodzi wymiana
a swoja droga to tegmu gosciowi co jezdzil tym autem wczesniej to powinno sie zabornic posiadania samochodu nie wiem jak mozna tak auto zgnoic
ile ja juz ponaprawialem takich usterek co wynikaja z niedbania to moje
w poprzednia charadka (odziedziczylem po babci) jezdzilem do smierci technicznej ale dopóki silnik nie padl na amen NIC absolutnie NIC sie nie psulo przez 20 lat! wystarczylo o nia dbac konserwowac itd jedyne co sie zepsulo to oryginalne radio (padlo ze statosci)

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2008, 00:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
czy przed zmianą uszczelki ogrzewanie było w porządku??
czy odpowietrzyłeś układ chłodzenia po wymianie uszczelki i zalaniu nowego płynu??

cza zawór znajdujący sie koło filtra paliwa w komorze silnika [w dieslu jest zawór na małym obiegu chłodzącym który steruje wpływem ciepłego płynu do nagrzewnicy] otwiera sie na maxa sterowny jest on linką połączoną z suwakiem w kabinie od temperatury suwak ten steruje też klapą w nagrzewnicy która to zasłania lub odsłania nagrzewnice zależnie od ustawionej skali na suwaku ciepłe/zimne sprawdź linki na nagrzewnicy może któraś sie omkneła i nie spełnia swojej roli

termostat nowy-zwróć uwagę na temperaturę otwarcia termostatu[były dwa rodzaje termostatów do diesli jeden otwiera sie przy 85 stopniach Celsjusza drugi typ otwiera sie przy 87 stopniach]]

jak znajdę czas zrobię fotki linek i tego zaworu do wglądu jak i termostatu

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2008, 09:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
wiem o jaka linche chodzi ale nie wiem gdzie ona dalej biegnie
podejrzewam ze to tez moze byc przyczyna bo byla spadnieta troche to poprawilo jak ja zalozylem ale nie do konca
no i jeszcze jedno
przedtem tez sie tak dzialo ale myslalem ze to wina tej uszczeli i ukladu chlodzenia

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2008, 14:50 
Offline

Dołączył(a): 29-01-2008, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
tez mialem ostatnio taki problem i w samochodach (juz z lat 80-90 a szczegolnie japonskie) uklad chlodzienia pominien sie sam odpowietrzyc

sprawdz pozom plynu chlodniczego moze sie nie odpowietrza bo maz go za malo i nie moze zaciagnac wody do silniku z chlodnicy taki sam problem mialem w mondeo i ladziance a ostatnio w mojej wolnossaj czerwonej rakiecie 1,0 hehe :D

_________________
charade cb-23 g100 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2008, 17:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
jak juz napisalem
uklad sostal wyczyszczony i zalany i od nowa i odpowitrzony plynu jet tyle ile ma byc
wydaje mi sie ze to nagrzewnica jest cos spiepszona albo gdzies ten zawor od ogrzewania sie zacina ale prosilbym o dokladniejsze instrukcje jak to sprawdzic (zawor bo na ruszanie nagrzewnicy to mnie narazie nie stac)

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2008, 11:52 
Offline

Dołączył(a): 29-01-2008, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
sprawdz jak szybko rosnie ci temperatura normalnie czy szybko a to ze masz na ful w chlodnicy czy w zbiorniczku wyrownawczym nie znaczy ze w silniku jest na full mimo ze odpowietrzales tak sie czesto dzieje

_________________
charade cb-23 g100 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2008, 13:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
nromalnie rosnie
tylko jak ja mam tejgo plynu dolac kiedy tam sie juz nie miesci?

Edit:
dzisiaj rozebralem caly kokpit (ale bylo roboty :) ) i wiem w czym tkwi problem
nagrzewnica dziala tylk po jednej stronie, rozumien ze jest zapchana i trzeba bedzie nowa bo za czyszczenie to sie chyba nie bede bral
pyanka
mam racje?
jest jakis inny sposb na przeczyszczenie niz rozebranie nagrzewnicy?
niema ktos na zbyciu dobrej nagrzewnicy?

Edytuj wcześniejszy post.
dr_mateusz

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2008, 23:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
maazik@wp.pl .... napisz do mnie , mam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-03-2008, 00:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
również ma do oddania z dmuchawami i innymi cudami bo wywalam z auta :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2008, 22:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
heh szkoda ze tak pozno ozobaczylem bo juz mam nowa
kurcze ale sie narobilem przy tej wymianie caly kokpit do rozkercenia :)
ale teraz grzeje ze za ciezkow aucie wysiedziec :)

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2008, 01:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
G100 Diesel to jeszcze... a ja w G200 wyciągałem a tam jeszcze 30 kabli od centrali alarmu... to dopiero było wyzwanie :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL