Z instalacji gazowej w Gtti jestem bardzo zadowolony. Dalem za nia z robocizna 2300 zeta. Instalacja byla podstawowa za 1200 zl, ale do turbo musi byc dodatkow specjalny "mieszalnik", ktory kosztowal ponad 500, butla ma pojemnosc 28l, umieszczona po kole zapasowym.
Moja instalacja gazowa jest nizszym modelem, ze zmiana w zaleznosci od obrotow, nie znam wiecej szczegolow, po prostu mialo dzialac dobrze i tak jest.
Dodam tylko, ze przed tym gosciem kontakowalismy sie(auto bylo wtedy brata) z roznymi "gazowcami"(wszyscy mowili, ze juz zakladali instalacje do turbo) i tamci twierdzili, ze bedzie bezproblemowo dzialac zwykla instalacja bez zadnych zmian, dobrze, ze jeszcze poszukalismy, bo zle dobrana instalka moze porzadnie uszkodzic silnik.
Teraz opisze odczucia po jezdzie na roznych paliwach(moja charadka jest w pelni seryjna):
- VPower Racing 100 Shell'a - bardzo dynamiczny oraz zrywny przy niskich i wysokich obrotach, vmax 190
- bezolowiowa 95 - dynamiczny na obrotach ponad 3000, vmax 180
- PowerGas Shell- dynamiczny na obrotach ponad 3000, vmax 170-180, na zalaczonej turbince dziala jak marzenie, tylko nalezy uwazac, aby nie jezdzic na pustawej butli, bo moze spotkac nas zaskoczenie. Gdy w butli jest malo gazu, wtedy panuje male cisnienie, w tym momencie po wdepnieciu na pedal gazu i zalaczeniu turbiny gaz przestaje doplywac do silnika i praktycznie staje w miejscu, pomaga odpuszczenie gazu, ale przy wyprzedzaniu "na zderzaki" to moze nas drogo kosztowac.
Druga sprawa, to niskie obroty, jazda na gazie jest mniej przyjemna, poniewaz wymaga sporej kultury jazdy, przygazowywanie od skrzyzowania do skrzyzowania i raptowne hamowanie konczy sie zwykle zgasnieciem samochodu, ale pomimo tego warto zalozyc gazik.
Dlaczego? Bo na gazie jezdze tak jak chce, pali mi od 8-12 litrow/100km, widok zapalonej turbinki cieszy mnie bardzo i nie przejmuje sie, ze w baku robi sie wir, natomiast na benzynce, no coz, cena 4,50zl/litr potrafi popsuc zabawe.
Podsumowanie
Samochod po zalozeniu instalacji gazowej nie traci wiele, do codziennego uzytkowania jest zalecany jak najbardziej, na trase rowniez, predkosci 140-160km/h sa jak najbardziej zalecane i osiagane bardzo szybko, tylko vmax jest troche nizszy, chociaz z gorki mial ponad 180
A na tor, z powodu gasniecia przy szybkim odpuszczaniu pedalu gazu, nie zalecam, wtedy najlepij zalac Vpower racing.
P.S. uwazajcie na specow od autogazu