forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

zakupiona gtti co napoczatek
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=1175
Strona 1 z 2

Autor:  somsiad511 [ 15-09-2006, 16:33 ]
Tytuł:  zakupiona gtti co napoczatek

wiatam mam pytanka co napoczatek mam posprawdzac przy mojej charadce jest to wersja gtti to co sprawdzilem i wiem filtry i olej do wymiany kopulka do wymiany starte styki az do scianki. turbina w bdb stanie autko po remoncie silnika 30tys temu dziur niema w progach ale czuje ze autko niema mocy takiej jak powinlo i turbina wlacza sie od ok 4tys obr (kontrolka na desce rozdzielczej) brak mocy moze byc spowodowane zapchanym filtrem paliwa ??(niewiem czy jest zapchany) czy moze ta kopulka?? a i jeszcze obrotomierz niedziala czasami zalapie i jak gasze silnik to wskoczy na tys obr i spada odrazu luty w liczniku sprawdzone Prozba do admin podobnego posta prosze skasowac zapomnialem sie zalogowac (usunięte miś)

Autor:  szociu [ 15-09-2006, 18:19 ]
Tytuł: 

kopułka gtti ma inna konstrukcję niż do zwykłej dlatego to wygląda jakby było starte do ścianki 8) co do załączania się turbiny zalezy to od ilości spalin - jak silnik jest bardziej obciązony(jazda pod górkę) to załaczy się np na 2500 nawet a przy zwykłej jeździe norma to 3300-3500 obr, sprawdź przewody od turbo z powietrzem czy są szczelne i nie ucieka ci powietrze oraz zawór. Jak będzie miała zapchany filtrpowietrza też będzie mułowata. Filtr paliwa warto wymienić bo koszty nieduże (20-30pln) oraz przeczyścić wtryski jakims płynem . Profilaktycznie zobacz też na przepustnicę czy niemasz zabrudzonej wtedy też dzieją się cuda (jak u mnie z obrotami jałowymi), kopułka to koszt 30 pln palec rozdzielacza 7 pln więc też koszt nieduży i warto wymienić,sprawdź też rezystancję kabli zapłonowych.

co do licznika zobacz na cewkę w liczniku czy niema przerwy -dlatego tak wesoło wskazówka podryguje :lol:

Autor:  Gość [ 15-09-2006, 19:11 ]
Tytuł: 

ao tak wygloda moja kopulka moze niejst orginalna ale 1 golec widac a 2 sa wytarte do scianki oto link do zdjecia http://somsiad511.wrzuta.pl/obraz/4CN62p9giG/ taka powinla byc??

Autor:  szociu [ 15-09-2006, 19:41 ]
Tytuł: 

nietyle co powinna co one są tak zbudowane, na pierwszy rzut oka myślałem że w mojej jest też wytarte na amen jak dostałem nową to zobaczyłem że to tak jest zrobione 8)

Autor:  somsiad511 [ 15-09-2006, 19:58 ]
Tytuł: 

a jak mam sprawdzic ten zawur bo tez sie nadtym zastanawiałem ona ma ciegnoc czy phac bo mi sie wydaje ze on jest otwarty caly czas ale niejestem pewien. jak stoje przodem do silnika lapie za te ciegno od zaworu to ciegno idzie tylko w prawo (strona kierowcy)

Autor:  szociu [ 15-09-2006, 20:34 ]
Tytuł: 

wastegetem nie manewruj :lol: chodzi mi o dv jest z afiltrem powietrza z tył - zobacz czy tam ci sie opaski nie poluzowały oraz czy mas zprzewody wszystkie popodpinane od powietrza do obudowy filtra oraz do przepustnicy

Autor:  somsiad511 [ 15-09-2006, 22:22 ]
Tytuł: 

jutro zaczne sprawdzac bo jade na geometrie i wywarzyc kola na szarpaki jakis stuki sa z lewej strony i wjade jeszcze na analizator spalin z twoimi radami powinlismy dojsc do przyczyny bo charadka powinla mielic jeszcze na 2 biegu a tego nierobi pry wiltrze ja widzialem tylka jeden wezyk cienki i ten co idzie do turbiny .jest jakis servis manual?? do charadki

Autor:  szociu [ 15-09-2006, 22:33 ]
Tytuł: 

tak nawet kilka sa na necie, były też wrzucane na forum, co do mielenia na 2 ce to auto póki mu się turbina nie włący niema super wigoru, skoro masz uszkodzony obrotomeirz może problem polega na tym że masz zbyt niskie obroty biegu jałowego i startujesz zamiast z 1000 to 500 (ja tak miałem) różnice wtedy czuć zwłąszcza na początku za to po chwili wiadomo 8)
za filtrem wezyk jeden idzie do przepustnicy a drugi jest podłączony pod DV

Autor:  somsiad511 [ 15-09-2006, 23:06 ]
Tytuł: 

powiem tak mialem 200sxa on ladnie sie wkrecal jechalem szarada to calkowicie ine przelozenia 5 bieg trzeba miec min 100kmh i tak sie wpienilame raz dojebalem gazu na ful po przeciogalem jej i pocisla miala takiego kopa ale czy wcioglo w fotel to niewiem w jakim zakresie obrotow ma najwiekszego kopa ??

Autor:  szociu [ 15-09-2006, 23:34 ]
Tytuł: 

w mojej prawdziwy wigor od 4,5 tys... co do piatki to ja wrzucam przy 60kmh jezdzac po miescie :roll:

Autor:  somsiad511 [ 15-09-2006, 23:37 ]
Tytuł: 

a ten AF znajduje sie kolo silniczka wycieraczek tak ?? doczego on sluzy ?? bo znalazlem go wlasnie w manualu tam jest jakas srubka i chyba ma to cos wspulnego ze skladem mieszanki ?? tak sie zastanawiam czemu niema przeplywomierza co ustala dawke paliwa ??

Autor:  szociu [ 16-09-2006, 08:30 ]
Tytuł: 

masz przepustnice która ustala dawkę powietrza,paliwem steruje komputer daje sygnał na wtryski biorąc z kolei sygnał z przepustnicy, potencjometru afr oraz czujnika temp wody (jak cos pominałem to sorry)

ta śrubka o której piszesz to potencjometr do regulacji skłądu mieszanki bez podłączanego czujnika afr nie manewruj - ja w ramach testów oczywiście manewrowałem zaraz jak kupiłem :lol: jak mieszanka bedzie za uboga lub za bogata kompn wywali błąd , tyle że chodzi o wartości graniczne więc na tej bazie nie ustawisz właściwej mieszanki A/F

Autor:  somsiad511 [ 16-09-2006, 13:39 ]
Tytuł: 

i sie zalamalem na cylindarach komprecha cyl 1 8.6 drugi cyl 6.5 3 cyl 4.3 gosciu sie zaklina ze remont byl robiony autko chodzi jak dizel bububububu na odpalonym silniku odkrecilismy korek od wlewu oleju i niemial przedmuchow taksamo z miarka olejowo i tez bez przedmuchow to chyba pierscionki OK

Autor:  mazi [ 16-09-2006, 13:55 ]
Tytuł: 

to kupujac auto nie sprawdzales cisnienia ? :D no to lool :)

Autor:  somsiad511 [ 16-09-2006, 14:04 ]
Tytuł: 

mial remont robiony korek podnosilem olejowy niemailem zreszta czym sciogne glowice i sie okaze a jagby rorzad byl zle ustawiony ?? tez tak by bylo ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/