forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade http://forum.charade.pl/ |
|
gdzie jest sensor spalania stukowego? http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=2422 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | misiek [ 06-09-2007, 20:04 ] |
Tytuł: | gdzie jest sensor spalania stukowego? |
mam charade g200 TS 1.3 62kW z 1996 roku swieci mi sie kontrolka check engine i nie do konca jestem powien co to jest w serwisie japonczykow we wroclawiu powiedzieli mi ze charada to prawie to samo co toyota starlet i na tej podstawie odczytali kod bledu i wyszlo ze to sensor spalania stukowego, ale nie wymienili bo nie mieli i nie pokazali gdzie bo nie na wierzchu. i pytanie jest czy moja szarada w ogole ma sensor spalania stukowego, a jak ma to gdzie? czy mozna wierzyc w ta teorie z Toyota Starlet? i czy ktos wie gdzie w Polsce mozna zdiagnozowac porzadnie szaradke? dzieki z gory za zainteresowanie i za wszelkie rady |
Autor: | crulick [ 07-09-2007, 23:39 ] |
Tytuł: | |
ja co prawda g200 nigdy nie mialem ale jezeli one sa juz na komputerkach (a wnioskuje ze skoro odczytali siakis kod to tak ;p ) to taki czujnik moze sie w nim znajdowac. czujnik od stukowego spalania nazywany jest tez czujnikiem spalania detonacyjnego, czyli takie ustawienie kątów i wogóle wszystkiego ;p zeby dac jak najwieksza moc ale kosztem spalania i ochrony srodowiska. mysle ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to miala by miejsce nierowna praca silnika, wieksze spalanie itp gdyz "zafałszowane" dane trafiały by komputera i sterownika. roniez "check engine" moze byc spowodowany jakims blachym powodem, wcale nie powaznym ;d z tym prownywaniem charady ze starletka bylbym ostrozny, bo co z tego ze japonskie, jak sa dwaj rozni producencii dane systemy moga miec rozne kodowe oznaczenia usterek. Sprobuj odlaczyc akumulator na kilka chwil moze sie uspokoi. u mnie w poznaniu jest serwis daihatsu, to ich numer: 601-519-557 . zadzwon zapytaj o te kody, moze akurat beda cos wiedzieli. sprobowac nie zaszkodzi ;d;d;d;d |
Autor: | misiek [ 08-09-2007, 00:14 ] |
Tytuł: | |
dzieki wielkie!! szczegolnie za namiary na serwis... w akcie desperacji sie przejade moze do Poznania g200 ma komputer juz, ale slyszalem, ze faktycznie, jak sensor daje nie do konca prawidlowe dane to moze byc wlasnie tak ze sie dlawi itp... ale jak komputer uzna ze sensor nie dziala, to go ignoruje uzywajac domyslnych danych i nie jest tak najgorzej. I mysle ze wlasnie to ma miejsce u mnie bo normalnie jezdzi bardzo fajnie juz pare miesiecy. Tylko czasem juk raz na jakis czas gasnie kontrolka to towazyszy temu jakies dlawienie... i tak sobie tlumacze ze sensorowi uda sie wyslac pare danych mozliwych ale nieprawidlowych i komputer zaczyna go sluchac i sie dlawi... no ale nie wiem A zakladajac ze jednak jest gdzies ten sensor to gdzie go szukac? Chyba jest jakies standardowe miejsce w samochodzie na takie sensory |
Autor: | misiek [ 08-09-2007, 11:57 ] |
Tytuł: | |
wielkie dzieki!! bede dzisiaj probowal, a jak sie nie uda to chyba bede Cie szukał na zlocie tylko gnebi mnie, ze jak bylem w tym serwisie to koles wlasnie wetknal tak kabelki w to gniazdo... zerknal na kontrolke, powiedzial "kurde" i zaczal kombinowac z oprogramwaniem od Starleta... no ale zobaczymy a jezeli szaradki nie maja tego sensora to co go zastepuje? bo chyba to wyprzedzenie jest jakos regulowane nie? |
Autor: | drookash [ 08-09-2007, 12:21 ] |
Tytuł: | |
Troszkę się jednak znasz Wyprzedzenie zapłonu jest regulowane poprzez odczyt z czujników temp silnika i zasysanego powietrza oraz z MAP-Sensora (mała kostka po lewej podłączona do kolektora wężykiem). Dodatkowo badana jest lambda i czujnik Halla w aparacie zapłonowym - on podaje "rytm" dla silnika Czyli pełne EFI z małą rożnicą - nowoczesne mają wgrywane mapy zapłonu i paliwa a tutaj działa najzwyklejszy pół-analogowy przetwornik informacji z czujników. BTW - wpinając regulowany opornik w czujnik temp zasysanego powietrza można furce dać kilka kucy więcej W zimnym powietrzu jest mniejsza szansa na spalanie stukowe i wówczas komp bardziej wyostrza zapłon. Oszukując go regulacją można uzyskać lepsze kąty zapłonu, ale nie oszukasz fizyki - ciepłe powietrze przyczynia się do stukowego - coś za coś. Podjedź na zlocik... będzie pół dnia technicznych zajęć więc z pewnością uda się coś naprawić. Zawsze można podpiąć czujniki z innej G200 i sprawdzić. |
Autor: | misiek [ 18-09-2007, 01:51 ] |
Tytuł: | |
zrobilem jak mowiles drookash ale po zresetowaniu komputerka kontrolka znikla na 2 dni wiec potem zdiagnozowalem bez resetu... kod bledu 52 - geschwindigkeitssensor co to jest? czujnik predkosci? chyba nie predkosciomierz pisza ze moze byc zepsuty albo jest jakies zwarcie... skoro przez 2 dni sie kontrolka nie swieci, a moj komputer nie zapomina o bledach, to moze zwykle zwarcie sie robi czasem.. tylko gdzie? pobawilem sie tez z innymi kodami.. faktycznie na gaz reaguje kodem 51 a na czujnik z filtra powietrza kodem 43 tylko ze po ponownym podpieciu czujnika blad zostal... musialem znow resetowac komputer. To normalne? generalnie taka refleksja, ze super sprawa taki samodiagnozujacy sie samochod... w serwisie gruba kasa za to biora... teraz nie wiem... zakladac nowy wątek "co to jest geschwindigkeitssensor"? :] Sorki pomieszalem kody... 52 jest problemem |
Autor: | drookash [ 18-09-2007, 08:21 ] |
Tytuł: | |
51 to czujnik położenia przepustnicy - przyczyna - niedomknięta przepustnica, nie wyłączona klima (wiem, że jej nie masz), samochód w automacie nie przełączony bieg na "P" lub gdy nie masz klimy a masz wsadzony bezpiecznik w skrzynce w miejsce "AC" to pokaże ten błąd. Powinien się kasować sam - nie jest zapisywany w pamięci kompa. Masz w końcu 51 czy 52 bo teraz tak doczytałem... |
Autor: | misiek [ 18-09-2007, 23:04 ] |
Tytuł: | |
przed szaradka na kolana? nie zawaham się!! ale myslalem ze komputer jest w srodku pod zapalniczka... nie? a licznik to ja rozbieralem milion razy bo chcialem zeby mi na niebiesko swiecil to ten geschwindigkeit sensor jest w liczniku, czy przy tych zaworach? :> i na obrazku jest to co pod maską czy tak troche z kabiny troche spod maski pogladowo? bo nie wiem dalej gdzie szukac tych zaworow w koncu i czy moj sensor jest kolo nich tylko na rysunku czy w realu tez i generalnie to ten Gesensor nie szkodzi mojej szaradce za bardzo jak nie dziala tak? |
Autor: | drookash [ 19-09-2007, 08:28 ] |
Tytuł: | |
Lepiej już nie można Lokalizacja elementów : Sposób pomiaru - sprawdzenia : Jeszcze od strony kabli i wynik : To się teraz baw |
Autor: | misiek [ 03-10-2007, 20:23 ] |
Tytuł: | |
wyciagnalem licznik. kiedys faktycznie uszkodzilem ta drukowana sciezke od tego sensora, ale zrobilem ladne obejscie kabelkiem zwyklym. Zrobilem ten pomiar od strony sensora, na odpietym calkiem liczniku. Nie do konca wiem czego mialem sie spodziewac. voltomierz nic nie pokazal. Ale na pelnym obrocie sa 4 skoki oporu w zakresie 65-75 Ohmow. czy to to o co chodziło? moze powinienem mierzyc przy podlaczonym liczniku? nie wiem tez jak zrobic ten pomiar od strony kabli... mam odczepic wszystkie wtyczki od komputerka i krecic recznie tym licznikiem? |
Autor: | drookash [ 03-10-2007, 23:02 ] |
Tytuł: | |
dobrze pomierzyłeś sensor wbudowany w licznik zmienia opór - to właśnie udało ci się uchwycić. Przewody możesz sprawdzić podłączając wtyczkę do licznika i odpinając od kompa - powinien również zmieniać się na wtyczce opór - da to pewność iż przewody licznik<->komp są ok. Popraw te ścieżki na liczniku i sprawdź czy nadal pokazuje się błąd kompa. Czemu cię na zlocie nie było ??? Ludziska się ubawili |
Autor: | misiek [ 07-10-2007, 14:07 ] |
Tytuł: | |
kurcze musze sie przyznac ze zawalilem z tym zlotem.... planowalem byc, ale jakos sie nie spodzewalem ze tak szybko to bedzie i po prostu przegapilem termin a wracajac do sensora to najwiekszy problem. ze to nie jest ciagle cos zepsute, tylko od czasu do czasu wyskakuje... Jak zresetuje komputer to potem czasem 2 dni moge jezdzic i nic sie nie dzieje... a potem sie nagle zapala i juz. Wiec ciezko chyba bedzie to znalezc, ale sie nie poddam!! Tylko na razie wyskoczyla mi wymiana amortyzatorow z tylu i nikt we wroclawiu nie moze dobrac mi odpowiednich wiec sensor schodzi na razie na drugi plan. |
Autor: | drookash [ 07-10-2007, 15:32 ] |
Tytuł: | |
Tanie.. i starczające na 2 lata to KAMOKA Pasują od modelu G100/G102 - 90 zł /szt !!! Możesz też wsadzać KYB za 500 zł /szt |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |