forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 06-05-2024, 04:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 18-03-2010, 22:28 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2010, 21:30
Posty: 4
Witam Wszystkich "Szaradziarzy". Nim dojdę do próśb o pomoc w znaleziniu dokumentacji napiszę parę słów o historii mojego samochodziku.
Odziedziczyłem samochodzik po moim ojcu. Autko nie miało zbyt różowej przyszłości bo ojciec kupił inne auto o nieco mniejszym stażu:) Ja osobiście mam też inne auto no ale żona też chciała mieć jakiś środek transportu więc jej odstąpiłem swój samochodzik a od ojca odebrałem poczciwe Daihatsu które służy mi teraz jako wozidło do pracy:)

O samochodzie:
Daichatsu Charade G30 z roku 1984 :) Nadwozie wersja turbo z charakterystyczną czerwono czarną tapicerką i niemal kubełkowymi fotelami i obrotomierzem w desce:) Tylko że..... nie ma Turbo. Niestety za młodu uturbiony diesel nie przeżył ułańskiej fantazji mojego wujka (który był pierwszym właścicielem). Pękł blok silnika a że zdobyć wtedy nowy silniki 1.0 TD było niemożliwością, zamontowany został zwykły silnik 1.0D 37KM. No i tak to autko teraz ma. Od już przeszło 25 lat.

Teraz ma przejechane 244000 km i całkiem nieźle się trzyma (bo po drodze przeżyło remont kapitalny silnika i malowanie całej karoserii) Stan oceńcie sami na podstawie zdjęć:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A na koniec prośba: Ma ktoś schematy instalacji elektrycznej do silnika 1.0 D lub 1.0 TD do G30?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 18-03-2010, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Witam.
Choruje na G30 w wersji Turbo, może kiedyś takiego youngtimera sobie sprawie. Zajebiste w tych wersjach jest właśnie to wnętrze :D
Samochód zacny, szkoda, że już nie oryginał pod maską. A tak w ogóle, to w oryginale nie było tam żadnego turbo diesla, tylko 1,0 benzyna z Turbo, całe 68 rumaków :wink:

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 18-03-2010, 23:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
no autko swietnie sie prezentuje...bardzo ładne...
pozdrawiam serdecznie....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 19-03-2010, 17:09 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2010, 21:30
Posty: 4
Rzeczywiście się pomyliłem z silnikiem jaki pierwotnie był pod maską:) Mam teraz pytanie czy obrotomierz który jest w desce można podłączyć pod alternator? W benzynie fabrycznie był on pewnie podpięty pod cewkę zapłonową, kwestia pewnie tylko wyskalowania żeby pokazywał rzeczywiste obroty. Jak myślicie?

Co do wyglądu to autko niebawem jeszcze wypięknieje bo założę oryginalne alufelgi:) Autko jak na tamte czasy było naprawdę wypasione:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 21-03-2010, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Fajne wnętrze!

To jak w końcu z tym silnikiem tam było bo Kamil mi ostatnio pokazywał film na YT gdzie było właśnie takie samo g30 z Turbo dieslem - co mnie zszokowało bo stylistycznie wyglądało jak turbo benzyna. Poszukam tego filmiku i wrzucę

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 21-03-2010, 23:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
A może były jakieś wersje TD na wypasie z wnętrzem "ala" TURBO. To chyba łatwo zweryfikować, wystarczy spojrzeć na obrotomierz i zobaczyć do jakiej wartości jest wyskalowany. Jeżeli kończy się na 7 lub 8tys. to raczej nie był to diesel w oryginale.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Witam kolegów zza kółka.
PostNapisane: 22-03-2010, 08:06 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2010, 21:30
Posty: 4
To raczej była benzyna bo obrotomierz jest do 8 tys obr. a licznik do 180km/h. Po za tym w komorze silnika jest mnóstwo odpiętych wtyczek. W dieslu raczej tyle elektryki by nie było.

Co do licznika to działa pod podłączeniu do alternatora. Tylko że reaguje raczej na napięcie ładowania a nie na częstotliwość impulsów. Ładowanie mam bardzo kiepskie co widać na wolnych obrotach bo światła pulsują. Ktoś coś z tym kombinował bo wsadzony jest jakiś polski regulator na dwa przewody i to pewnie dlatego. Chcę wrócić do fabrycznej instalacji ładowania - ma ktoś może schemat instalacji z 1.0D najlepiej ze zdjęciem jak wygląda fabryczny regulator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL