forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: witam.
PostNapisane: 03-01-2009, 19:44 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Witam i pozdrawiam wszystkich klubowiczów - nie jestem posiadaczem charadki.
Jeżdżę minibusem FHI i Libero 4WD i do niedawna Swiftem Mk 1 z 1987 roku, który udało mi się postawić na dachu.... szczęśliwie ...
W zasadzie Charade to byłłby trzeci do wyboru samochód na jaki mógłbym się zdecydować, ze względu na podobieństwa i różnice w stosunku do wymienionych marek.Zastanawiam się , czy można przeszczepić silnik Suzuki Swift G10A - gaźnik do Charadki- posiadam 2 takowe i dwie skrzynie....
Może dowiem się tu czegoś interesującego dla mnie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-01-2009, 21:21 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Moim zdaniem lepiej wsadzić silnik 1,6 od applausa do charadki który pasuje bez problemu do werski 1,3, niż bawić się w wstawianie silnika od Swifta gdyz to sporo roboty. Jeśli jakiś swap to lepiej jakieś 1,8 lub 2.0 litry

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-01-2009, 08:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
albo po prostu kupić zdrową bude Swifta ...lepsze to niż bawić się w jakieś przerabianie....i chyba do Swifta więcej części się znajdzie niż d charade...niestety taka prawda...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2009, 23:34 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Tak , tylko ja mam tą starszą wersję Mk 1 - produkowaną do 1988 roku włącznie - moim zdaniem konstrukcja jest solidniejsza i dużo twardsza niż nowszy swift ( mniej plastików) - silnik jest inaczej zawieszony - więcej punktów i oczywiście łapy nie pasują do Mk 2 - inne sprzęgło - to jest średnicą mniejsze od Charade w dieslu "kanciak" , ale ma raczej ten sam frez- przynajmniej ilość wypustów się zgadza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2009, 01:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Swift 1 to piekne autko (szczegolnie GTI) ......ale juz mialem przyjemnosc ogladac remont blacharski takowego sprzetu . Uwierzcie mi ze G-100 to przy tym twarda sztuka :)

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2009, 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Swift 1 okropnie rdzewieje, i do tego przy wypadku się składa, dlatego nikt takowym sprzętem już na kjs nie jeździ tylko 3 generacją najczęściej.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2009, 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
dr_mateusz napisał(a):
Swift 1 okropnie rdzewieje, i do tego przy wypadku się składa, dlatego nikt takowym sprzętem już na kjs nie jeździ tylko 3 generacją najczęściej.

Każde autko na kjs bez klatki się poskłada przy spotkaniu z jakąś przeszkodą...
tu przykład...autko nowszej generacji...i do.....kasacji....
http://pl.youtube.com/watch?v=_Qq0c2vtI-0

ja bym obstawał nad poszukaniem fajnej budy,może coś z zagranicy ,na pewno coś fajnego się znajdzie....bo po co komplikować sobie życie i gdy coś nawali w takim 2 w 1 czyli połączeniu daihatsu i suzuki...to będzie problem...a juz nie wspomnę o sprzedaży potem takiego samochodu....choć powiem że z drugiej strony ciekawy pomysł bo sam bym wsadził do mojej jakieś np.2 litry z hondy....he he :lol:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Ostatnio edytowano 08-01-2009, 09:58 przez seba601s, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 02:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
dr_mateusz napisał(a):
Swift 1 okropnie rdzewieje, i do tego przy wypadku się składa, dlatego nikt takowym sprzętem już na kjs nie jeździ tylko 3 generacją najczęściej.



To prawda - ale zgadnij ,ktory lepiej sie zbiera MK1 ,2 czy 3 ???

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 14:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
ops2 napisał(a):
Swift 1 to piekne autko (szczegolnie GTI) ......ale juz mialem przyjemnosc ogladac remont blacharski takowego sprzetu . Uwierzcie mi ze G-100 to przy tym twarda sztuka :)


Heh co masz na myśli? Ze jeszcze delikatniejsze? mnie się kiedyś zdarzyło popchać faceta deawoo tico, bo nie chciał zapalić, i wgiąć klapę z tyły :shock:

czasem myślę, że maluchy to jednak wytrzymałe były :lol:

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie mówcie o TICO :D Ze sąsiadem wkładałem 50kg worek ziemniaków do bagażnika - oparł go o krawędź i popchnął do środka, zamyka klapę a tu... zonk - zgięła się krawędź :D Ręką naprostował tak, że w końcu zatrzasnął. Szkoda mówić, ale to autko ma chyba 2 x cieńsze blachy niż G200 :D
Co do MK1 - w/g mnie tylko to było prawdziwe GTI - toporne, kanciate w środku, japońskie , najlżejsze, najszybsze itd... Wysiadałem z zawałem serca z takiej maszyny - prawie 120km/h na II a 210km/h to nie problem ! Miałem wrażenie, że brakuje VI biegu :D
Aktualnie właściciel MK1 przesiadł się na Suzuki Baleno 1995 sedan 1.6, które mając 105KM na jednym wałku zapiernicza jak wiertarka - silnik cichszy od każdej Charady jaką w życiu widziałem i wieeeele rozwiązań identycznych jak w Charadzie - większość osprzętu NIPPON DENSO itp. Przy przebiegu 190tyś suchutki i jedynie co zdradza jego wiek to pordzewiała osłona kolektora. Niektóre czujniki i pierdółki takie same jak w charadzie. Suzi i jej słynne 1.3 z GTI to chyba najlepsze co z Japoni wyszło na Europę w tamtych czasach.
A patrząc na ten licznik : http://pl.youtube.com/watch?v=NKrSeRP-8 ... re=related mam wrażenie, że widzę zegary z G200 ;) No ale to nie MK1 ;)
MK1 poległo w momencie jak po wpadnięciu w dziurę wyrwało się mocowanie tylnej belki z podłogi - rdza zrobiła swoje :( Nie było już do czego spawać :(
Ten Lancer... i jego naklejka "STOP Piratom drogowym" ROTFL :D Jak widać - miękki jak piankowy potwór :D :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2009, 00:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Ciekawe czy Charade wytrzyma takie 8500 rpm...jade może w przyszłym tygodniu do irmy która siętakimi rzeczami zajmuje...i się okaże czy dadza rade tak zrobić....
A tak wracając do tematu to nawet nie kojarzę tej pierwszej wersji swifta..

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2009, 22:06 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Rdzewieje jak było coś grzebane - moje nie rdzewiało - podwozie mam całe ok - jest jedna dziura w progu od spodu, ale to się nie rozwija - tak poza tym to żadnej korozji w nadkolach - brak luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu mimo łomotania pojazdu...
Dziuroodporny... Aha - nie słyszałem o urwanym wahaczu w mk1, co jest dość częste w następnych wersjach (Allegro) . Poza tym lepsze zawieszenie silnika - tu też nie słyszałem o tym , żeby ktoś łapę silnika urwał jak w Mk 2......3...
Oczywiście, że Mk1 jest szybszy - mniejsza masa .
Ten mój litrowy gaźnikowiec też ładnie sobie poczynał - 160km/h - jak na litrówkę to dobrze- pamiętając, że to konstrukcja ponad 20 letnia.
Na dwójce ciągnął do 90km/h więc w mieście nie było problemów ...i oszczędny
Silnik nieśniedziejący jak w późniejszych....
Mój stał 4 lata w niemieckim komisie nieużywany jako "wagen nr 1" w ofercie....
No i oczywiście wiem co jest grane z tymi gaźnikami...
Kiedyś wylądowaliśmy nim na dach i na topoli zimą - trzebabyło zjechać tirowi z węglem , bo on uznał, że należy mu się trochę więcej niż połowa jezdni...
Zderzak nie pękł mimo, że się powyginał -zima (50km/h) spadliśmy z nasypu i przerzutka przez przód - urwany halogen - strzaskany kufer i dach....
Wada - trochę za mały rozstaw kół - jak się postawi, to łatwo dachuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2009, 22:14 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Owszem - blaszka cieńka , ale wytrzymała (dopóki nie było gdzieś uderzone)- okazało sie , że mój był już bity w Niemczech , ale dowiedziałem się o tym dopiero jak zdjąłem tapicerkę z lewego boku ... inne pokrycie elementu... ale robota niezauważalna dla oka....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL