forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 22:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Witam
PostNapisane: 05-02-2007, 17:00 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Niedawno dołaczyłem do grona uzytkowników charadek.
Kupiłem moją pierwszą za 450 zł i wiadomo co mnie czeka :-( wymiana większości części.
Na razie padł alternator i musiałem założyć pierwszy lepszy, od peugeota 205 1,9 D.
Nie za bardzo pasują podłaczenia i jeden kabelek wisi luzem.
Następnie zablokowa·ło mi prawy zacisk hamulca i nie hamuje zbyt komfortowo.
Poza tym bierze olej aż strach i pali około 8l/100km.
A silnik ma przejechane 130000 km, ale poprzedni właściciel go przegrzał aż pękł zawór wydechowy. Wymieniłem zawór, a przy okazji obejżałem cylindry i.... żadnych rys czy schodków.
Może to spalanie da się wyregulować?
Na razie to tyle.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 17:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
hey !:)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 18:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Witam nowego użytkownika. Cena auta to sprawy groszowe. Napisz jaki to model i który rocznik!! I życze miłego korzystania z forum!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 22:29 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Witamy! Cena faktycznie niska ale i stan nie najlepszy. Co do spalania nic sie nie bój moja pali min 13 i też lubi olej. A na forum znajdziesz wszelkie mozliwe usterki i sposoby ich usuwania. Mamy tu grono naprawde doświadczonych charadowiczów którze napewno zawsze ci pomogą!

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 00:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witamy witamy :)
Za 450 zł to naprawdę malutko. Charadka pali średnio 7/100km i mi z tym dobrze. Jak kupię ten silnik z allegro to sprzedam ci alternatorek za śmieszne pieniążki - symbolicznie.
Zapraszam do dyskusji - oby problemów było jak najmniej !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dzięki !
PostNapisane: 06-02-2007, 08:42 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Moja Charadka to G100 1.0 benzynka 5 drzwi rok 88.
Kupiłem go z nowymi amorami z tyłu i 4 nowymi oponami.
Palił na 2 cylindry i gubił wodę z chłodzenia.
Wymieniłem uszkodzony zawór wydechowy, wiadomo uszczelki i rozżąd, wyszło mnie to 150 zł i to mnie zachwyciło bo mam sklep pod nosem gdie jest prawie wszysko i tanio w porównaniu z innymi markami.
Teraz nie grzeje w środku, ale w sumie autko fajne.
Dwa razy byłem nim w Gnieźnie 320 Km w jedną stronę i nic się nie działo, kilka razy w Wiśle to około 150 km w jedną stronę, a na codzień wozi mnie do pracy 60 km.
A co do spalania, zszedł raz do 4,7 l/100km na trasie (Gniezno) przy 80km/h.
Niestety teraz nie ma mowy poniżej 7l/100km, a przeważnie 8l/100km.
Spalanie straszne. Żona ma Nissana micrę 1200 benzyna i pali jej około 5l/100km po mieście!
Myślałem że Charadka spali podobnie i będzie tak samo bezusterkowa.
Na razie wszyskie usterki to wina poprzedniego użytkownika. Ale po woli ją wyremontuję.
DZIĘKI ZA OBIECANY ALTERNATOR !!![/b]

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dzięki !
PostNapisane: 06-02-2007, 11:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ona pali tyle przez zaniedbanie poprzedniego własciciela...Jak o nią zadbasz to się odpłaci małym spalaniem i wogóle się nie zepsuje... Ja moja z dnia na dzien wsiadałem i trasy po 2k km w 3dni. Nie wiesz czy silnik był przegrzany za tamtego właściciela ?? Pozatym w zime to masakra z rozgrzewaniem silnika, ale jak masz 60km to masz upał w aucie...

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Poprzedni właściciel
PostNapisane: 06-02-2007, 11:24 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Poprzedni właściciel tak go zagotował, że wyrwało mu z bloku silnika tą rurę chyba miedzianą, co wchodzi z prawej strony do bloku i leci pod kolektorem wydechowym.
Nie zatrzymał się i jechał tak długo, aż pękł zawór wydechowy. Zatrzymał się na stacji benzynowej, dolał wody, ale i tak wyciekła, i kontynuował jazdę na 2 cylindrach.
A jechał z Rzeszowa do Katowic z czego ostatnie 100 km na 2 cylindrach.
Teraz mam problemy z chłodzeniem i ogrzewaniem, jak było cieplej silnik miał niską temp. ale od kilku tygodni zaczął się mocno grzac. Zawsze zdarzało mu się wypluć prawie całe petrygo górą zbiornika i to w połowie skali na wskaźniku temp.
Termostat wymieniłem na nowy i dalej to samo.
A i najważniejsze- jest ustawiony na słuch zapłon i gaźnik, ale wcześniej jeździł OK.
Jak go poskładałem tak nic juz nie grzebałem.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 12:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Niop z tego opisiu to wydaje sie ze silnik to juz hem szmelc i tyle wszystko co mozliwe gosc zrobil zle niop jakis masakrator niop ale i tacy zdazaja sie...

Niewiem czy nie lepiej bedzie wymienic silniczek bo ten to juz naprawde sporo przezyl na allegro jest 1,3 i chyba sie nim interesujesz za mamla kaske i ponoc na chodzie wiec jak cos to ja bym kupil...., zwlaszcza ze ten twoj to jest po extremalnych przejsciach...

co do jazdy na 2 garczki to teraz jak z tym jest wszystkie tloki smigaja...?

Hem tylko ty masz 1,0 wiec nie podleci ci ta 1,3 tak teraz patrze hem bez zmian sie nie obejdzie..,, ale i 1,0 sa na allegro wiec no problem tylko trzeba miec kaske...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 20:48 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Wiesz drookash... Na allegro ten koles pod toba to ja. Też mam chętke na ten motor! Ale licytuje tylko do pewnej kwoty i odpuszczam więc pewnie wygrasz. Zalicytuje pod koniec :?

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 22:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzwoniłem do niego 2 razy - to młody koleś, chwalił się, że ciągnął na tym silniku 180km/h i że piski ładnie wychodzą. Opowiadał też, że ostatnio już te piski gorzej szły... ja sobie odpuszczam chyba. Dogadałem się z nim na 320 zł + moja przesyłeczka OPEKiem. Za duże ryzyko, że można dostać bubla :( Zresztą mam G200 a tam jest inny dolot i pokrywa zaworów oraz inne tłoki - inaczej na górze wybrane niż w typowym silniku HC-E z G112. Miałem w sumie chęć na kupienie tego i dorobienie turbo, ale... przy takim przebiegu trzeba by było pod turbo zrobić generalny remoncik co pewnie wyniosło by około 1000 zł + turbina... nie warto chyba :/
Lepszym rozwiązaniem może być silnik 1.8 z mitsu lancera do kupienia w okolicach 600-800 zł. Jak go kupisz to z chęcią się zgłoszę po jakies klamoty jak będziesz miał chęć coś odsprzedać.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-02-2007, 08:26 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Nie biorę tego silnika, bo za dużo przerabiania.
Nie brałem pod uwagę komputera, bo moja charada jest na gaźniku.
Poza tym obrotomierz i elektryka, sporo roboty, a potrzebuję autko codziennie.
Kupię jakiś silnik 1000 i sobie go wyremontuję, a z moim jadę dzisiaj do regulacji i na diagnostykę, znalazłem fachowca który potrafi ustawić wszystko, a gustuje w japończykach, może go podratuje na kilka miesięcy?
Ustawia silniki do łodzi wyścigowych i chwalą go sobie.
Mój silnik na razie chodzi na wszystkie cylindry, wkręca się do 7000obr/min. na 3 a na 5 max 4000 obr/min. Tylko w okolicach 3500 obr/ min. ma jakieś problemy, szarpie i przez chwilę nie przyspiesza, ale jak przejdzie te 3500 to idzie fajnie.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-02-2007, 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
silniki w granicach 600 zł to padaka , http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1592012 od tej kwoty sie zaczynaja silniki jak kupujesz od kogos ... nie mowie ze od znajomego czy cos ... bo znow mi jakims glupim przykladem zarzucicie


http://www.allegro.pl/item162830911_sil ... _91r_.html

a tego to nawet nie bierzcie ... za tą kwote to mozna co najwyzej kupić kupe złomu ... szkoda waszej kasy , mówie że silniki dobre do charady zaczynaja się od 1000 w gore ....

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-02-2007, 11:23 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2006, 11:39
Posty: 28
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. Jak mi wyżucał wode przez zbiorniczek wyrównawczy to miałem pękniętą głowice między zaworami więc radził bym sprawdzić szczelność głowicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-02-2007, 20:05 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Mi nie zależy na dobrym stanie auta. Ale taki silniczek to dobry magazyn części zamiennych. Zamierzam troszke podłubać w swoim i przydało by mi się troszke części do na wzór.

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL