forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23-07-2007, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Z tego co wiem poprzedni właściciel przy Twojej 1.6 zmieniał uszczelkę pod głowicą - ponoć robił większy remont.

Tak robił,ale domyślam się dlaczego...myślę że w czasie jazdy działo mu się podobnie ,ale może nie zauważył zbyt wysokiej temperatury co kosztowało go dwu krotnie wymianę uszczelki,więc powód grzania przy takiej prędkości musi być inny,bo działo się to już wcześniej.
Sprawdzę termostat,chłodnice i resztę...ale przy prędkościach do rzędu 130 nic się nie dzieje,to samo w mieście-temperatura w normie. Oleju nie ubywa,ma normalną barwę,to samo płyn chłodniczy....nic tam też nie bąbelkuje w zbiorniku... Jak nic nie znajdę to trudno,bo dopiero raz jechałem tak szybko i wystąpiło takie coś,więc nie ma co panikować skoro w normalnej eksploatacji nic się nie dzieje.... :)

A może to wina termostatu :?: Kto się orientuje :?:
Kumpel miał jakieś problemy z temperaturą silnika,była to właśnie chyba wina termostatu....Dokładnie wczoraj ścigał się na trasie swoją Astrą z jakimś kolesiem i nie zauważył przegrzewania silnika,no i uszczeleczka pod głowicą się "skończyła" i musiał sobie poczekać na poboczu na holowanie....
Więc może to termostat nie otwiera obiegu do końca,co przy stałej dużej prędkości powoduje że obieg jest zbyt mało wydajny... sprawdzę ile kosztuje takie coś,ale na razie idę malować rozpórkę... :lol:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-07-2007, 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zrób dwie próby - przejedź się na 1-2 biegu przy 6.5-7.0 tys obr dość długi kawałek (10minut) - wiem, że to katowanie silnika, ale jeżeli nie urośnie temp to oznacza, że chłodnica się wyrabia i termostat jest OK. Silnikowi o ile się nie przegrzeje nic się nie stanie !
Druga próba - spuść płyn, wykręć termostat i skręć bez niego, zalej płynem, odpowietrz (1-2 dni normalnej jazdy) i wówczas jedź jeszcze raz 180km/h. Jeżeli się podniesie temp to przyczyna leży w mechanice silnika, a nie w układzie chłodzenia.

Silnik najmocniej jest obciążony na wysokich biegach przy wysokich obrotach. Jeżeli masz zły (słaby olej), albo masz minimalne nawet przedmuchy i przy codziennej jeździe wszystko jest OK to przy katowaniu na 180km/h wady się potęgują.
Termostatów były dwa rodzaje - europejski i australijski (nie widziałem go jeszcze u nas) - europejski otwiera od 84C, a australijski od 80C - u nich jest cieplej. Jeżeli chcesz to możesz w tależyku termostatu nawiercić obok już jednej istniejącej kilka dziurek 2-3mm średnicy. Będą przepuszczać wodę nawet jak będzie zamknięty.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 21:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
W prawdzie to nie filmik z mojej MAX prędkości z jaką jechałem Charadą ale filmik z trasy do kraju.
Na Niemieckich drogach tak nie częsie :lol:

Od ponad godziny jechałem ze średnią prędkością 130Km/h a nawet 140km/h a temperatura cały czas na połowie skali, nawet w moim przypadku na zapchanej i cieknącej chłodnicy.
U mnie, nie za bardzo jest gdzie rozwinąć prędkość Max co fabryka dała bo co kawałek foto radar. Nasrali ich gdzie tylko się dało.
Pozdrawiam
http://img531.imageshack.us/my.php?imag ... ki2tz9.flv

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 21:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Termostatów były dwa rodzaje - europejski i australijski (nie widziałem go jeszcze u nas) - europejski otwiera od 84C, a australijski od 80C - u nich jest cieplej. Jeżeli chcesz to możesz w tależyku termostatu nawiercić obok już jednej istniejącej kilka dziurek 2-3mm średnicy. Będą przepuszczać wodę nawet jak będzie zamknięty.

Ten australijski otwiera sie na temp 78C a drugi na 84C,cena 85.50 z wysyłką....dzięki za poradę,w weekend jak znajdę czas to od razu to sprawdzę...będzie kolejny filmik....he he he :twisted:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Silnik najmocniej jest obciążony na wysokich biegach przy wysokich obrotach. Jeżeli masz zły (słaby olej),

Co znaczy zły lub słaby :?: Mam mineralny chyba Castrol,ale dokładnie teraz nie pamiętam...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
w az tak złym stanie jest silnik żeby lać minerała ?? olej musi miec odpowiednia lepkośc filmu olejowego i odpornosc na jego zerwanie, minerał ci tego nie zagwaranuje przy wysokich obrotach...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ja juz wiem co to oznacza lanie słabego oleju do silnika 1,6 .... nie polecam ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
szociu napisał(a):
w az tak złym stanie jest silnik żeby lać minerała ?? olej musi miec odpowiednia lepkośc filmu olejowego i odpornosc na jego zerwanie, minerał ci tego nie zagwaranuje przy wysokich obrotach...

Silnik nie musi być w złym stanie,wystarczy jego wiek i przebieg...zdania są podzielone.Niektórzy twierdzą że po 100000należy lać pół syntetyk,a potem po 150000 przejść na mineralny,a to ze względu że syntetyk ma też właściwości rżące i wypukuje nagar i naloty co dodatkowo może rozszczelnieniać silnik z dużym przebiegiem i powodować jego już nie większą ochronę lecz przeciwnie,czyli szybsze zużycie...olej mineralny jest gorszy to fakt,ale zdania jak napisałem są podzielone.
Wiem,nie którzy z Was za chwilę zaleją mnie wiadomościami na temat olejów,ale ... W codziennej eksploatacji samochodu przebieg np.200000 to dużo,to jest jazda w korkach,na trasie,ciągłe gaszenia i zapalania silnika w różnych temperaturach itp. Ja mam zalany mineralnym i nie miałem na to wpływu(takie kupiłem),choć jak kupowałem troszkę mnie to zdziwiło,ale z drugiej strony silnik ma prawie 200000,czyli jest już troszkę wyeksploatowany (nikt nie jezdzi GTI do kościoła i na zakupy,tylko czerpie frajdę z jazdy) więc mineralny jest moim zdaniem nawet odpowiednim olejem..

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja jeździłem na półsyntetyku do momentu wywalenia uszczelki, potem mineralka na przepłukanie syfu i znów powrót na pół - niestety nie na długo, zaczęło ostro ubywać i wrócił mineralny 15W40. Raz dolałem 10W60 AGIP Sport jakiś tam - silnik dostał skrzydeł, ale kopcił. Mam to samo co Mazi - jak on zrobi to i ja zrobię. W każdym razie - jak już rozbiorę silnik to chyba w międzyczasie wsadzę 1.6 ;) Cóż... coraz bliżej mojej do GTI :) Dziś odebrałem drążek i zabieram się za pomiary pod wzmocnione rozpórki kielichów przednich i tylnych ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 23:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Ja jeździłem na półsyntetyku do momentu wywalenia uszczelki, potem mineralka na przepłukanie syfu i znów powrót na pół - niestety nie na długo, zaczęło ostro ubywać i wrócił mineralny 15W40. Raz dolałem 10W60 AGIP Sport jakiś tam - silnik dostał skrzydeł, ale kopcił. Mam to samo co Mazi - jak on zrobi to i ja zrobię. W każdym razie - jak już rozbiorę silnik to chyba w międzyczasie wsadzę 1.6 ;) Cóż... coraz bliżej mojej do GTI :) Dziś odebrałem drążek i zabieram się za pomiary pod wzmocnione rozpórki kielichów przednich i tylnych ;)

Widzę że dążysz do GTi tak jak ja dążyłem przy trabancie do wersji DE LUX,ale co zrobisz jak to osiągniesz :?: Sprzedasz tak jak ja trabanta? Każdy z nas dąży do jakiegoś celu ,a gdy go osiągnie to wyznacza następny.Może się okazać że jak zrobisz ze swojej GTI to i tak powiesz "to za mało chce czegoś więcej.." :D i kupisz np.Mazde 200NX(chyba nie pomyliłem oznaczeń..)

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-07-2007, 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nissan 200SX ;) Szczerze mówiąc oglądałem jednego w Grudziądzu po drodze nad morze i mogłem swojego zostawiając dopłacić 2500 zł i brać. Taki pocisk spalanie ma 15 litrów po mieście - 2 x tyle co charada... no comments :( Mam frajdę z majstrowania przy autku, wielu mówi, że mam hopsa. Zawsze dbałem i będę dbał o autko - niejeden nie mógł się nadziwić, że mój jest z 1993 roku !!! Szczególnie jak się przejechał. Zrobię GTI to zabiorę się za turbinkę, potem audio, potem jeszcze jakieś cuda.. zawsze będzie coś do zrobienia ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-07-2007, 10:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
drookash napisał(a):
wielu mówi, że mam hopsa.


POTWIERDZAM !! ON GO MA :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-08-2007, 18:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
hej , wiecie co sie dowiedzialem ?? po złozeniu silnika ... zamontowaniu wskaźników .... ciśneinie oleju do prędkosci 150 - 160km/h jest idealne , powyzej tej predkosci ciśnienie SPADA !!! jako ze ty tez masz 1,6 silnik to wlasnie masz to samo co i ja .... ciśnienie spada , słabsze smarowanie - auto sie zaczyna grzać ... i można przez to pierścionki przegrzać ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-08-2007, 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Panowie jeśli już mowa o ciśnieniu oleju powiedzcie mi czy jest jakaś możliwość zamontowania ciśnieniomierza oleju do mojej charady i jak tego dokonać.
Pamiętam w Peugeot 309 GTI miałem coś takiego.
I ewentualnie gdzie mogę to kupić.
Pozdrawiam

P.S @seba601s napisałem na gg namiary gościa co może to mieć. Niestety ja nie posiadam żadnych części zapasowych

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-08-2007, 07:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
hej , ja kupilem trójnik AUTOGAUGE - którego nie polecam odrazu .... wiec proponuje zrobic sobie u tokarzaq całość za 50zl ... wkręcasz trójnik zamiqast standardowego czujnika oleju w bloku . do trojnika wkrecasz oryginalny czujnik , odraz te co kupisz .... allegro.pl , tylko nie kupuj AUTOGAUGE ....

Tak to wygląda u mnie
Obrazek


trójnik autogauge jest zrobiony tandetnie ... po 2ch dniach urwał mi sie gwint ... i zostałw bloku .... ehhh ale na szczęscie uratowane wszystko ;))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL