forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 06-06-2025, 20:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 20:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Im więcej oleju tym wieksze chłodzenie mało mnie obchodzi życie mojego 16 letniego katalizatora... :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 20:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Charade musi pić olejek - bo wkręca się do 7krpm :)

Dlatego nie przejmuje się tym że bierze olej....na sprintach autko jedzie w sumie licząc kazdy odcinek ok 15 minut....i to wyciskam z niego wszystko....do tego treningi w wolnym czasie...musi pic olej nie ma bata....
W tym sezonie nie dam rady podjechać na ogólnopolski ,ale może w przyszłym sezonie jak wyjde na prostą....na razie rajdowanie jest najważniejsze...... :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 21:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie będziesz na ogólnopolskim :O Szkoda... oj szkoda... Ja się pojawię czymkolwiek ;) Może audi, może mi Evo użyczy cuore, a może 1.0 charadke :D Zobaczymy.
W sumie bazę na KJS już masz... teraz tylko dopieszczać. A charade potrafi... oj potrafi namieszać w głowie :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 21:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Nie będziesz na ogólnopolskim :O Szkoda... oj szkoda... Ja się pojawię czymkolwiek ;) Może audi, może mi Evo użyczy cuore, a może 1.0 charadke :D Zobaczymy.
W sumie bazę na KJS już masz... teraz tylko dopieszczać. A charade potrafi... oj potrafi namieszać w głowie :D

też żałuje że mnie nie będzie...
A Charade potrafi,choć nie tyle ile bym sobie życzył...jednak wiek samochodu (konstrukcja) robi swoje i charada ustepuje hondzie,peugeotom ,citroenom i innym w tej samej pojemności....ale postaram się żeby było inaczej w przyszłym sezonie..... :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 22:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
seba601s napisał(a):
drookash napisał(a):
Nie będziesz na ogólnopolskim :O Szkoda... oj szkoda... Ja się pojawię czymkolwiek ;) Może audi, może mi Evo użyczy cuore, a może 1.0 charadke :D Zobaczymy.
W sumie bazę na KJS już masz... teraz tylko dopieszczać. A charade potrafi... oj potrafi namieszać w głowie :D

też żałuje że mnie nie będzie...
A Charade potrafi,choć nie tyle ile bym sobie życzył...jednak wiek samochodu (konstrukcja) robi swoje i charada ustepuje hondzie,peugeotom ,citroenom i innym w tej samej pojemności....ale postaram się żeby było inaczej w przyszłym sezonie..... :wink:


Klasa kjs w jakiej startujesz jest wymagająca. Nie ma porównania do aut w klasie do 1300/1400 bo różnie podają na imprezach w regulaminach. Ale oglądalem filmi i tak autko się wmiare spisuje, prócz zawieszenia, ale cienkolom zdarzało sie wypadać na dach właśnie przez odrywanie kół.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2008, 23:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
drookash napisał(a):
Szkoda, że te silniczki w charade tak źle znoszą remonty :( Pierścienie mechanik pewnie wymienił ale ten typ tak ma, że nawet jak wsadzisz nowe nie robiąc szlifu to będzie puszczał chmurki :(


Jakoś mam pierścionki wymienione bez szlifu i nic nie kopci ! Jak narazie ;p A mineło pół roku. I drookash nie cwaniakuj tak z tym Audi i dolewaniem oleju - jeździsz jak emeryt to tam tłoki się zastanawiają po co one są... hehehe ... No i przesadziłeś że po zmianie biegu przy 5k rpm następny wciska... ta 80 wogóle nie przyspiesza ! No i spreżyny od Audi zamontowane w Charadzie G200 to była chyba najgorsza rzecz jaką mogłeś zrobić. Przy 40 km/h auto zarzucało dupą przy ciasnym skręcie - strach się bać !

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-09-2008, 08:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Oj ty ty... czy ja kiedykolwiek jeździłem jak emeryt ? Powoli muszę się przestawiać na spokojniejszą jazdę - będę woził dwójkę dzieci we fotelikach. Nie jechałeś moją 80 w benzynce to skąd wiesz jak przyspiesza ? Sugerowałem to, że audi nie trzeba wkręcać pod 7 by jechała - starczy 4-5 tyś i to są najlepsze obroty do przekładania biegów. Silnik jest stary i ma 8 zaworków - jedzie od samego dołu i do tego pięknie nisko mruczy :) Porównanie do charady mam - jeździłem moją słabszą, Twoją i Marcina.
Twój silniczek przed remontem był igła i po remoncie nadal jest igła - ciesz się bo masz szczęście :) Nie zajechałeś go jeszcze... wszystko przed Tobą ;)
A sprężynki - cóż... mi się podobało. Gdybym miał koła 15" i oponki odpowiednie nie było by mocnych na zakrętach, a co można Dębicami 175/60 łysawymi zdziałać, skoro one piszczały przy hamowaniu z 10km/h :D Przynajmniej na 3 kółkach nie śmigała ;)
Zobaczymy jak będzie zachowywała się Twoja G102 :P

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 22:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
drookash napisał(a):
Oj pamiętam pamiętam... cały rok mi dogryzali, że muszę zrobić zawias :( Ratunkiem były sprężyny audi, pomogły na tyle, że czułem jak mi w kręgosłupie trzaska :D No a zakręty.. tył szedł bokami - za twarda była a oponki Dębice do bani miałem :(
Zawsze szydziłem z niemieckich autek dopóki... nie wsiadłem w Audi 80 :) Przejechałem 2 tyś km i nie wiem gdzie się olej sprawdza :) Po pierwszym tysiącu nie ubyło nawet 1mm - przy 1500 to samo... więc dałem sobie spokój ze sprawdzaniem i nie brudzę sobie rąk ;) W charadzie codziennie rano maseczka do góry i bagnecik ;) Jedyny moment kiedy było IDEALNIE w mojej G200 to jak w pierwszym silniku zmieniłem pierścienie i wlałem pełen syntetyk 10W50 Lotos Race&Rally, ale wówczas na zlocie dostała tak w palnik, że 3 miesiące po zaczęło się wszystko od nowa :(
Szkoda, że te silniczki w charade tak źle znoszą remonty :( Pierścienie mechanik pewnie wymienił ale ten typ tak ma, że nawet jak wsadzisz nowe nie robiąc szlifu to będzie puszczał chmurki :(
Liczę, że na zlocie przejadę się jakąś GTI 1.6 :) Zawsze chciałem GTTI i dzięki Ambie spełniło się moje marzenie, teraz jeszcze GTI mi zostało do wypróbowania.


Nie narzekaj już tak na te silniki, bo robisz złą opinie.
Ktoś to musi w końcu powiedzieć i to nie jest tylko moja opinia, lepiej przyznaj się że sam je zarżnąłeś, swoją jazdą i wyczynami.

Przejechałem już łącznie ponad 40 tyś km Charadami i nigdy nie miałem problemu żeby silnik brał olej, wydmuchiwał uszczelki lub bombelkował.
Każdy kto jeździ normalnie i szanuje silnik, pojeździ Charadła aż do śmierci !!!

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
drookash napisał(a):
Charade musi pić olejek - bo wkręca się do 7krpm

kto kręci tak wysoko te silniczki ??
Chyba osoba której ich nie szkoda.

Zmiana biegu idealnie wystarczy przy 3,5 tyś.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Ostatnio edytowano 10-09-2008, 22:58 przez JerzyG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 22:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
JerzyG napisał(a):
drookash napisał(a):
Charade musi pić olejek - bo wkręca się do 7krpm

kto kręci tak wysoko te silniczki ??
Chyba osoba której ich nie szkoda.


Te silnik można tak kręcić, po to zrobili odcięcie zapłonu, tylko silnik ma być ciepły i zastosowany olej, przepływ chłodnicy i odpowiedni płyn muszą być wysokiej jakości i wymieniane.
A dodam, że każdy silnik można zajechać czy to japan czy niemiec, jeśli będziemy nich tak samo korzystać.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 23:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
dr_mateusz napisał(a):
JerzyG napisał(a):
drookash napisał(a):
Charade musi pić olejek - bo wkręca się do 7krpm

kto kręci tak wysoko te silniczki ??
Chyba osoba której ich nie szkoda.


Te silnik można tak kręcić, po to zrobili odcięcie zapłonu, tylko silnik ma być ciepły i zastosowany olej, przepływ chłodnicy i odpowiedni płyn muszą być wysokiej jakości i wymieniane.
A dodam, że każdy silnik można zajechać czy to japan czy niemiec, jeśli będziemy nich tak samo korzystać.

Że jest taka możliwość to nie znaczy że trzeba je tak kręcić!

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 23:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Kręćcie je wysoko! one to LUBIĄ!!!! :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 23:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
raczej lubią to osoby które nimi śmigają.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 23:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Też :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2008, 23:06 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2008, 22:22
Posty: 172
Samochód: Daihatsu
Model: G200
Rok: 1993
JerzyG napisał(a):
Zmiana biegu idealnie wystarczy przy 3,5 tyś.


Ja u siebie w mojej G200 generalnie mam zasadę pionowej kreski - 4000 i zmiana biegu, wiadomo - czasem jak się wdepnie to i do 5500-6000 dojdzie, ale generalnie do normalnej jazdy 4k wystarczy...

A z tym olejem to sam nie wiem... Ja szanuje silnik, a i tak dolewam... Jak kupiłem auto w grudniu 2006 miało teoretycznie 107 000 km przebiegu i przez te 22 miesiące zrobiłem nim 50 000 km... I na szczęście na oleju na razie się kończy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL