cóż zdarzają się wyjątki (nie chcę nikogo poprawiać tylko podaję przykład)
u siebie w G 101 1.0 td olej zmieniam co5 tyś, nigdy nie wydmuchiwało mi oleju odmą, nie doświadczyłem też samozapłonu oleju itp itd, nigdy nie miałem problemu z rozrządem czy jakąkolwiek elektryką, telepanie budą oczywiście z racji 3 cylindrowego silnika + wałek (przeciwwaga) no i poduszki pod silnikiem mogłyby być mocniejsze , rdza to chyba jak w każdym autku z lat 90 na taki wiek musi się pojawić ale idzie ją opanować jak się w porę zareaguje, amorki to chyba już sprawa eksploatacyjna nie tylko w daihatsu padają amory
odkąd kupiłem moją td przez 4 lata zrobiłem już 70 tyś (auto kupiłem z przebiegiem 100 000 km) zmieniłem tylko sprzęgło, amorki +sprężyny wahacze i wszystkie gumki, świece żarowe, nowe końcówki wtrysków + normalne rzeczy eksploatacyjne oleje klocki płyny autko śmiga dalej bez najmniejszych problemów

więc nie jest tak źle bynajmniej ja nie narzekam

autko po małych modyfikacja odwdzięcza mi się bardzo małym spalaniem
ciekawostką jest że ostatnio maiłem na warsztacie mercedesa z 2004 roku w którym przepaliła się instalacja od stopu nie bezpiecznik nie przekaźnik a instalacja(nie chciał bym mieć auta za 240 000 zł w którym jarają się kable) lub mercedes vito z silnikiem cdi w którym wymiany oleju były robione zgodnie z wskazaniem inspekcji olejowej na zegarach czyli co 30 tyś silnik po 100 tyś km nadawał się do generalnego remontu
np BMW które naprawiam i wykonuję diagnostykę kompem sypią się bardziej niż nasze daihatsu np auto 2001 rok E 39 2.5 td auto nagle straciło moc maksymalna prędkość jaką potrafiło osiągnąć 150 konne auto to 80 km/h przyczyna padł elektrozaworek od sterowania podciśnieniem do egr i turbo cena nowego to 600 zł używka w zależności od źródła ale 200 i więcej trzeba było dać, głupi regulator napięcia do BMW 530 d E39 valeo kosztuje 350 zł nie mówiąc o innych rzeczach
kolejny przykład audi a 4 kombi awant 1. 9 TDI 110 koni nagle straciło moc maksymalna prędkość to 120 po wielu żmudnych próba znalezienia przyczyny przepływomierz, egr, turbo itp itd (komp nic nie wykazał)okazało się że padło jakieś ustrojstwo od sterowania silnikiem koszt nowego sterownika to około 6 tyś używkę można nabyć taniej ale ile taka używka pochodzi tego nie wiadomo dlatego też właściciel zrezygnował z naprawy i jeździ tak dalej
to są tylko przykłady na to że każde auto jest awaryjne i każde auto ma swoje przypadłości(ma też swojego właściciela który o nie dba lub nie) ale wystarczy porównać koszt i klasy aut
pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań