forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-12-2024, 20:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 03-11-2012, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2010, 12:40
Posty: 9
Lokalizacja: BB
Samochód: na razie jeździ :}
Model: G30
Rok: 83
Dziś zauważyłem objawy, które sugerują, że dołączę do grona "zakupujących zgrzewkę uszczelek głowicy" 8) .
Wyczyściłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i zobaczymy co pokażą najbliższe dni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 05-11-2012, 20:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
po co ci zgrzewka? kup jedną a dobrą i zrób właściwą wymianę;
przy okazji: wypełnij profil ( lokalizacja ) ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 10-11-2012, 12:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2010, 12:40
Posty: 9
Lokalizacja: BB
Samochód: na razie jeździ :}
Model: G30
Rok: 83
To co się dzieje, daje mi trochę do myślenia, więc jeśli ktoś się spotkał z czymś takim to proszę o wypowiedź:
Nagrzewa się do połowy skali i jest ok ale jak jadę pod górkę i po wyjechaniu wrzucę wyższy bieg, czyli znacznie spadają obroty, to wskaźnik temperatury podnosi się o ?15C?, tak jakby przepływ w układzie chłodzenia nie wystarczał lub nie ma u mnie tak długich górek aby zaobserwować to zjawisko przy stałych(wysokich) obrotach.
Na parkingu odpaliłem i patrzyłem co się dzieje: co kilkanaście-kilkadziesiąt sekund poziom płynu stopniowo podnosi sie o kilka milimetrów, a następnie na raz opada i na powierzchni pojawia się hmm... brązowy kurz.
Po wyłączeniu silnika słychać jak w bloku "ciurka" minimalna ilość wody(patrząc na poziom we wlewie... 3ml).
Termostat jest nowy, korek od chłodnicy uszkodzony więc nie ma ciśnienia w układzie, auto pali z półobrotu, nie dymi, ma szokującą dynamikę(chociaż nie mam porównania do innego egzemplarza), nie ma wody w oleju, nie widzę ubytku oleju(na przestrzeni 400km).

edit:
"Właściwa wymiana" - chciałbym ale z doświadczeń innych wiem, że pomimo szczerych chęci wygląda to różnie, poza tym patrząc w jaki sposób był naprawiany ten samochód, to strach się bać co zastanę po odkręceniu głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 10-11-2012, 17:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
#1 Jak jesteś w stanie określić o ile stopni C wzrasta temp. (tu 15) ? Przeto tam nie ma skali w stopniach, ten wskaźnik jest raczej poglądowy i informuje tylko czy silnik jest zimny/temp. robocza/przegrzany.

#2 Skoro wiesz, że korek chłodnicy jest walnięty i nie trzyma ciśnienia, to masz już jednego winowajcę cyrków z ukł. chłodzenia. Wymień to. Max 30zł za nowy. Naprawdę robi różnicę.

#3 To "ciurkanie" w bloku to aby nie olej spływający do miski z głowicy? Na marginesie to znów mnie rozwaliłeś tymi 3ml. :wink:

#4 "Brązowy kurz" to może być rdza bytująca w układzie chłodzenia (chłodnica, kanały w bloku). Wystarczy, że auto było zalane kiedyś wodą i postało trochę. Temperatura po rozgrzaniu powoduje, że ten osad się odrywa i krąży po układzie.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 10-11-2012, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2010, 12:40
Posty: 9
Lokalizacja: BB
Samochód: na razie jeździ :}
Model: G30
Rok: 83
1 Wywnioskowałem to na podstawie porównania temperatury nadmuchu oraz odczytu wskaźnika, zakładając 90C na środku skali. Co prawda jeśli odczyt jest nieliniowy to jest problem. "15" jest między znakami zapytania co oznacza że nie jestem pewien :wink:

2 Obawiam się że pokrzywiona chłodnica może się rozszczelnić gdy układ dostanie ciśnienia.

3 :idea: Genialne!! Te 3ml to dokładna wartość na podstawie obserwacji poziomu płynu w chłodnicy, tym nie mniej, mogę popełniać błąd trzeciego typu.

4 Myślałem o tym, przydało by się rzucić okiem z bliska na ten "kurz", zobaczę co da się zrobić.

Przyszło mi jeszcze do głowy, że może to być problem z samym czujnikiem temperatury.
Kolejny raz pirometr byłby niezastąpiony :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 11-11-2012, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
a może inaczej: problem może być z napięciem na wskażniku , mały prąd ładowania gdy włączy się wentylator chłodnicy lub też jak piszesz uszkodzony czujnik temp;
ile dokładnie wchodzi płynu do pustego układu? możliwość zakamienienia układu chłodzenia;
ile wchodzi do samej chłodnicy? patrz jak wyżej;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moja wytrząsarka '83
PostNapisane: 11-11-2012, 20:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2010, 12:40
Posty: 9
Lokalizacja: BB
Samochód: na razie jeździ :}
Model: G30
Rok: 83
Sprawdzałem na postoju, pomimo przełączania wentylatora nie było wahań.
Pojemności nie znam ale zastanawiam się nad czyszczeniem układu jednym z tych specyfików oraz zalaniem nowym płynem przed zimą gdyż nie mam refraktometru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL