forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 19:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 05-10-2012, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
ja mam wszystko od 1.3 łącznie z kompem wtryskami i działa dobrze więc ja obstawiam zielony czujnik, lub/i inną przyczynę
co do gazu to byłbym ostrożny ten silnik ma tendencje to przegrzewania , chlodnica applauzowa jest KONIECZNA ja mam jeszcze drugi went z przodu założony tak dla pewnosci (poznanskie korki) a gaz ma większą temp spalania niż benzyna więc dodaj 1+1 a zaniedbując chłodzenie będziesz szukał drugiego bloku "in no time"

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 06-10-2012, 13:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Hm, to prawda co mówi ssjqbas, podpisuje się pod tym :wink:
Zresztą to wszystko było już raz przerabiane, ale tak ku ścisłości powiadam, że sprawę temperatury i gazu mam pod kontrolą, chociaż to :mrgreen:
Chłodnica co prawda jest od 1.3, applausowa leży, miała zostać założona od razu ale jakoś tak wyszło... i co ciekawe podczas jazd próbnych temperatura nigdy nie wyszła poza połowę :) w sumie teraz już tak gorąco nie będzie jak latem, a mieszkając raczej na wsi nie stoję w korkach, no, ale bądź co bądź nic złego się nie dzieje. Broń Boże nie mam zamiaru ryzykować przegrzania.
W ogóle mam jakiś termostat, który się otwiera chyba wcześniej niż w applausie, hm? bodajże 75? To jak to jest w HD, przy ilu się otwiera?
Gaz nie jest ustawiony tak na wariata, tylko właśnie pod kątem najefektywniejszego spalania i bezpieczeństwa silnika, o ile można mówić o czymś takim w przypadku LPG :o
Co do samego silnika, to uważam że trafił się jakiś wyjątek, póki co żadnego ubytku oleju, żadnego ubytku chłodziwa :)

Aaa i co najważniejsze, Panowie!, udało się rozwiązać problem z pracą silnika, jak się okazało, czujniki były w porządku.
Mimo, że wszystko było składane uważnie i sprawdzane 2 razy, to problem powodował... aparat zapłonowy, a konkretniej, nie podłączone podciśnienia. Te o których wspominał Lupus pisząc o ustawianiu zapłonu.
Bynajmniej teraz trzeba jakoś ustawić ten zapłon, bo chyba jest na maksa przyśpieszony, ale grunt że udało się zlokalizować taką błahostkę, heh :mrgreen:

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 17-10-2012, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Miku napisał(a):
...
Chłodnica co prawda jest od 1.3, applausowa leży, miała zostać założona od razu ale jakoś tak wyszło... i co ciekawe podczas jazd próbnych temperatura nigdy nie wyszła poza połowę :) w sumie teraz już tak gorąco nie będzie jak latem, a mieszkając raczej na wsi nie stoję w korkach, no, ale bądź co bądź nic złego się nie dzieje. Broń Boże nie mam zamiaru ryzykować przegrzania.

To zakładaj lepiej tą dużą chłodnicę. Zawsze można zasłonić ją kartonem jakby się wyziębiał :wink: . Chociaż HD-EG z Charady G200 DeTomaso latało na małej chłodnicy od HC. Jednostka HE 1.5 chyba też mam mały radiator?

Miku napisał(a):
W ogóle mam jakiś termostat, który się otwiera chyba wcześniej niż w applausie, hm? bodajże 75? To jak to jest w HD, przy ilu się otwiera?

Wg. manuala termostat otwiera się w przedziale 76-80 stC . Wiem, że termostaty dla "klimatów gorących" (Afryka, Bliski Wschód, Ameryka Płd.) do Ferozy otwierały się wcześniej, ale u nas nie idzie ich kupić. Ew. można spróbować podpasować z innego silnika.

Miku napisał(a):
Gaz nie jest ustawiony tak na wariata, tylko właśnie pod kątem najefektywniejszego spalania i bezpieczeństwa silnika, o ile można mówić o czymś takim w przypadku LPG :o

Obrazek
Sor... ale tak reaguje jak czytam o bezpieczeństwie aluminiowego, kruchego silniczka z LPG...
I nikt mnie nie przekona do zmiany poglądów w tej materii. Amen.

Miku napisał(a):

Co do samego silnika, to uważam że trafił się jakiś wyjątek, póki co żadnego ubytku oleju, żadnego ubytku chłodziwa :)

A to faktycznie okaz. Tylko pozazdrościć. Oby jak najdłużej się sprawował.

Miku napisał(a):

Aaa i co najważniejsze, Panowie!, udało się rozwiązać problem z pracą silnika, jak się okazało, czujniki były w porządku.
Mimo, że wszystko było składane uważnie i sprawdzane 2 razy, to problem powodował... aparat zapłonowy, a konkretniej, nie podłączone podciśnienia.

No i git. Takie puenty są najlepsze.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 19-10-2012, 18:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Lupus napisał(a):
Miku napisał(a):
...
Chłodnica co prawda jest od 1.3, applausowa leży, miała zostać założona od razu ale jakoś tak wyszło... i co ciekawe podczas jazd próbnych temperatura nigdy nie wyszła poza połowę :) w sumie teraz już tak gorąco nie będzie jak latem, a mieszkając raczej na wsi nie stoję w korkach, no, ale bądź co bądź nic złego się nie dzieje. Broń Boże nie mam zamiaru ryzykować przegrzania.

To zakładaj lepiej tą dużą chłodnicę. Zawsze można zasłonić ją kartonem jakby się wyziębiał :wink: . Chociaż HD-EG z Charady G200 DeTomaso latało na małej chłodnicy od HC. Jednostka HE 1.5 chyba też mam mały radiator?

Miku napisał(a):
W ogóle mam jakiś termostat, który się otwiera chyba wcześniej niż w applausie, hm? bodajże 75? To jak to jest w HD, przy ilu się otwiera?

Wg. manuala termostat otwiera się w przedziale 76-80 stC . Wiem, że termostaty dla "klimatów gorących" (Afryka, Bliski Wschód, Ameryka Płd.) do Ferozy otwierały się wcześniej, ale u nas nie idzie ich kupić. Ew. można spróbować podpasować z innego silnika.

Miku napisał(a):
Gaz nie jest ustawiony tak na wariata, tylko właśnie pod kątem najefektywniejszego spalania i bezpieczeństwa silnika, o ile można mówić o czymś takim w przypadku LPG :o

Obrazek
Sor... ale tak reaguje jak czytam o bezpieczeństwie aluminiowego, kruchego silniczka z LPG...
I nikt mnie nie przekona do zmiany poglądów w tej materii. Amen.

Miku napisał(a):

Co do samego silnika, to uważam że trafił się jakiś wyjątek, póki co żadnego ubytku oleju, żadnego ubytku chłodziwa :)

A to faktycznie okaz. Tylko pozazdrościć. Oby jak najdłużej się sprawował.

Miku napisał(a):

Aaa i co najważniejsze, Panowie!, udało się rozwiązać problem z pracą silnika, jak się okazało, czujniki były w porządku.
Mimo, że wszystko było składane uważnie i sprawdzane 2 razy, to problem powodował... aparat zapłonowy, a konkretniej, nie podłączone podciśnienia.

No i git. Takie puenty są najlepsze.


Obrazek

Hm ta mała chłodnica w zimowej porze sprawdzi się dobrze, elegancko się nagrzewa do temp roboczej i równo trzyma się przed połową skali, dla mnie bomba :D
jak się uda to sprawię jakieś video, aczkolwiek na przyszły rok to już musowo wpadnie większa chłodnica 8)
Nie wiem jak z tym termostatem, ale widzę że raczej takiego "gorąco-klimatycznego" nie mam, wygląda na standardowy, no i pochodzi z HC, bądź co bądź wywiązuje się ze swojej roli bardzo dobrze.
Ciekawe że tyle tych silników latało na małym radiatorze.

Obrazek

Ależ Twoja reakcja w tym temacie jest jak najbardziej zrozumiała, szanuje to ale też widzę że w porównaniu z HC, to HD lepiej toleruje takie "barbarzyńskie" rozwiązania :o

Hehe, taki okaz się trafił i to za takie śmieszne pieniądze, że to aż zbyt piękne się wydaje
Obrazek

Nie ma to jak szczęśliwe zakończenie :mrgreen:
Już 2000 km po SWAPie i można powiedzieć, że wszystko jest jak najbardziej w porządku, pod silnikiem sucho, wycieków brak, a jak to śmiga, aż prosi o wciskanie gazu :D
Ekhm, relax, easy, z umiarem...
Faktycznie taki SWAP do Charady to świetny pomysł.
W środę, przy okazji przeglądu wyszło na jaw, że nie hamuje prawa strona, a lewy tył baaardzo słabo :shock: :x
Poruszony faktem, iż prawidłowo działa tylko lewy przód, charada na zajutrz wyposażona została w nowy komplet tylnych hamulców, zostało wymienione co było możliwe do kupienia :)
Widok, który ukazał się naszym oczom po zdemontowaniu bębnów był hmm... zapierający dech, w negatywnym znaczeniu tego słowa.
Przy okazji, z przodu zostały zregenerowane zaciski, wymienione gumki, uszczelki, bo poza tym klocki i tarcze jeszcze prawie nowe :wink:
Sprawa wygląda tak, że teraz hamulce są brzytwa, hamują równo i kiedy trzeba ostro, wszystkie 4 sztuki, ręczny podcina :mrgreen:
Jeszcze przydałoby się zrobić coś ze skrzynią, mam niewielki problem z 3 biegiem, bo przy dynamicznej jeździe nie chętnie godzi się na ostre traktowanie. Ehh fajnym pomysłem byłaby hybryda skrzyni z charady i applausa, albo chociaż dłuższy 5 bieg w trasę bo przy tym wydechu bez środkowego tłumika się robi głośnawo :roll:
I żyli długo i szczęśliwie.
To be continued... 8)

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 19-10-2012, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
taka hybryda to kosztowna sprawa jeśli nie masz umiejętności lub dobrego znajomego mechanika
a co do 3 to zgrzyta przy wbijaniu? ja tak jeździlem chyba z rok czasu z 15 -20 tys potem skrzynia umarła więc dobrze byłoby zaopatrzyć w zapasową na wszelki wypadek

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 19-10-2012, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Dokładnie, trochę właśnie zgrzyta. To widzę, że żywot tej skrzyni też chyba jest przesądzony i raczej należałoby poszukać czegoś...
Znajomy dobry mechanik by się znalazł pewnie, no i pewnie gdy znajdzie się jakaś przyzwoita skrzynia, a obecna dopełni przeznaczenia, obie będą na stole to może, może uda się coś przeszczepić :wink:

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 24-10-2012, 10:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Dwie ważne wiadomości dnia dzisiejszego...

Po pierwsze primo
Wczoraj LPG powiedziało adios i na zawsze opuściło Charadke, jednak nie tędy droga, a że był też niewielkie problemy w komunikacyjnym, to że tak powiem fuck that :mrgreen:
To chyba powinno ucieszyć Lupusa 8)

Secundo
Dzisiejszego ranka autko nie wstało :?
No kręci, ale nie odpala. Aparat, przewody i świece sprawdzone, kopułka wyczyszczona.
W sobotę wymieniony zielony czujnik gdyż poprzedni się ułamał :roll:
Macie jakieś pomysły? Może układ paliwowy?

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 24-10-2012, 18:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wywaliłeś lpg i lipa he,he...
pewnie zaskakiwał na gazie, co? bo jak nie tylko to pewnie nie podłączone z powrotem wtryski co miałeś wcinkę do centralki od gazu - sprawdz to koniecznie;
zapodaj na chwilkę samostartu to ci podpowie czy problem jest z paliwem ( bo myślę że tak ) , czy też nie;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 24-10-2012, 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Miku napisał(a):
Wczoraj LPG powiedziało adios i na zawsze opuściło Charadke, jednak nie tędy droga, a że był też niewielkie problemy w komunikacyjnym, to że tak powiem fuck that :mrgreen:
To chyba powinno ucieszyć Lupusa 8)

AVE CESAR !!!
Witam z powrotem na jedynej słusznej drodze ku zbawieniu i wiecznemu życiu w Królestwie Niebieskim... Obrazek
+50 rep. pts. Obrazek
Miku napisał(a):
Dzisiejszego ranka autko nie wstało :?
No kręci, ale nie odpala. Aparat, przewody i świece sprawdzone, kopułka wyczyszczona.
W sobotę wymieniony zielony czujnik gdyż poprzedni się ułamał :roll:
Macie jakieś pomysły? Może układ paliwowy?

A może pompa padła. Od jeżdżenia na gazie bez paliwa w baku zanurzeniowe pompy Denso padają jak muchy. Wtryski też mogły się zatrzeć.
Tu pojawia się możliwość posłużenia się "gniazdem serwisowym" ( :lol: ). W manualu jest procedura jak wymusić przez ECU aby pompa podawała określone ciśnienie w zadanych warunkach. Wtedy tylko dobry manometr między listwę paliwową, a filtr i wszystko jasne.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 25-10-2012, 15:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Hehe, nie no nie wywołujcie wilka z lasu :roll:
W sumie to zaskakiwał normalnie na benzynie, dzień w dzień, no a jakże by inaczej w sekwencji, musiał jakoś się nagrzać reduktor :) więc raczej nie w tym rzecz...
Hmm, pompa paliwa?
Początkowo takem podejrzewali, bo rzeczywiście jakby paliwo nie dopływało, ale wskaźnik też jakoś nie chętnie się podnosił.
Tak więc po wlaniu 5 litrów benzyny, ponowiliśmy próbę, również bez efektów :x
Aż tu wreszcie olśnienie! Może nie ma iskry??
Ha! A i owszem iskry brak, cewka kaput :evil:
Zamówiona już w Agmarze, jutro próba, trzymajcie kciuki, jestem dobrej myśli :D

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 25-10-2012, 19:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Miku napisał(a):
Dwie ważne wiadomości dnia dzisiejszego...

Po pierwsze primo
Wczoraj LPG powiedziało adios i na zawsze opuściło Charadke, jednak nie tędy droga, a że był też niewielkie problemy w komunikacyjnym, to że tak powiem fuck that :mrgreen:
To chyba powinno ucieszyć Lupusa 8)

Secundo
Dzisiejszego ranka autko nie wstało :?
No kręci, ale nie odpala. Aparat, przewody i świece sprawdzone, kopułka wyczyszczona.
W sobotę wymieniony zielony czujnik gdyż poprzedni się ułamał :roll:
Macie jakieś pomysły? Może układ paliwowy?

instalacja zapłonowa sprawdzona a dzisiaj odkryłeś brak iskry? tylko pogratulować;
w sumie problem chyba rozwiązany a tak na przyszłość to więcej konkretów zanim wezwiesz pomoc;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 25-10-2012, 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Nie dzisiaj lecz wczoraj, bez złośliwości też by się obeszło :roll:
Żeby podać więcej konkretów, to też trzeba najpierw dojść do tego, nie twierdzę, że trzeba być od razu mechanikiem z xx stażem, no ale nie każdy musi od razu wszystko wiedzieć, zwłaszcza jak ma się 100 spraw na głowie.
Trochę wyrozumiałości nie zaszkodziło nikomu, a napisanie posta nic nie kosztuje, prawda?
Peace.

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 26-10-2012, 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Jakt to mawia dzisiejsza młodzież: wuloozujta... :D
Nawet małpy spadają z drzew.

A tak poza tym, wrzuć jakieś zdjęcie co by wątek nieco ożywić bo się taki monochromatyczny stał. Mam nadzieję, że nadal masz rózowe :>

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G102 5D
PostNapisane: 27-10-2012, 20:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no to luzik... :D ;
pozdro;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL