forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 10:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 20-05-2011, 00:17 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
no właśnie wróciłem z warsztatu.
pierwsza rundkę z nowym wahaczem zrobiłem. nie jest źle, tylko, ze felga inna i opona zleżała (zapasówka), to bicie lekkie było na kierownicy czuć. zastanawiałem się czy to nie półośka czasem nie jest zgięta, ale kumple upierają się, ze to stara, zbulwiała opona, a półośka ok. no zobaczymy, jak damy dwie takie same na przód, ale to jutro.
jakkolwiek koło pośrodku nadkola jest i kierownica prosto stoi. nie ściągało mi w żadną stronę.
ogólnie nieźle to wygląda od spodu. leciutkie podgięcia. reflektory się naprostowały (mijania) a pozycyjne włożyłem.
w sumie już niewiele widać ze zdarzenia (brak nadkola plastikowego, które odkręciłem).
a to zdjęcia dla potwierdzenia

stary wahacz Obrazek
koło na nowym wahaczu Obrazek
rys nie ma z boku Obrazek
z takiego se ujęcia Obrazek

guma tez przylazła, używka za 9 dych z przesyłką, nawet nieźle wygląda, miała mieć 7mm, ale chyba ma 6. niech jej będzie. w każdym razie już jest.
niestety dostać teraz gumy, które w zimie kupowałem z przeceny (DOT 2007) to nie lada sztuka. w handlopexie kupowałem je wtedy więc tam w pierwszej kolejności uderzałem, ale już ich tam nie mają (wyprzedane). na necie też nie znalazłem nic oprócz starych ofert z archiwum (nawet stamtąd próbowałem dopaść, ale tez już nie mieli). także używka jest najlepsza, bo jedyna :lol:
jak sie naprawi alusa i ją założy, to sie zbieżność ustawi. tylko muszę najpierw alusa zawieźć do naprawy.
albo zbieżność na zimówkach ustawimy, albo na tylnych, bo jednakowe.
jutro zaczynają z silnikiem i alternator do słynnego rzeszowskiego bendiksa zawiozą (firma jeszcze socjalistyczna)
chyba wszyscy w niej robią u nas alternatory i rozruszniki.
nawet do nissana od ręki tam dostałem po regeneracji alternator.
a na remont sie jednak zdecydowałem. pojeżdżę nim jeszcze chwilę, to warto.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 20-05-2011, 20:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
stary wahacz Obrazek

Nie wiedziałem że TAK to wygląda. Spodziewałem się raczej czegoś w takiego jak ma Charada G100 / Applause, z jednym punktem mocowania do sanek i sworzniem na końcu (+ otwór na stabilizator). W "zwykłej" G200 też są takie wahacze?

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 20-05-2011, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Widzę, że było "niebezpiecznie". Całe szczęście, że wszystko ok, a połamany jest jedynie wahacz.
A co do wahacza, to w G200 jest taki sam jak w G203. Czyli to jest zupełnie inna "bajka" niż G100/G102. Niestety katalogi w tym przypadku mijają się z prawdą.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 21-05-2011, 00:44 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
dobrze, że odpowiedziałeś Lupusowi czy w g200 jest taki sam, bo nie mam pojęcia. na dobrą sprawę z bliska tej fury nawet nie miałem okazji oglądnąć, co dopiero spód :lol:
a co do zdarzenia... po prostu cud i koniec.
inaczej nazwać się nie da akcji, gdy z prędkości 3 cyfrowej + terenu zabudowanego zaczyna się hamowanie, które kończy dystans boiska szkolnego przejechanego rowem...
a nad nim dwa drzewa z krzyżami, a przed nim (30metrów) przepust betonowy.
auto... jak widać na zdjęciach. powinno iść na przetop (podobnie, jak i ja), a jest całe (również podobnie jak i ja).
dziś chłopaki ustawili bez problemu zbieżność ino musieli zamienić parę tylnych kół na przód, żeby były takie same felgi.
no i bicie na kierownicy ustało po zamianie kół, co jest dobrym objawem, bo świadczy o tym, że to zapas jest zleżały i wybulwiony, a nie półośka pogięta.
felgi ratować nie będę, 200-250 z malowaniem by krzyknęli, bo stan jej ciężki - gorszy niż wahacza (musze zrobić jej zdjęcie), bo robiłem dziś rozeznanie. kupię więc używkę. jak nie, to parę stalowych i zamienię stalowe zimowe na alusy i koniec końców wyjdę na stalowe cztery na lato + dwa alusy na zimę i sól. albo jak uda mi się dokupić jedną sztukę alusa, to zostanę przy opcji cztery alusy na lato i dwie zimówki na stalowych.

szukałem dziś na feldze symbolu i widzę, że to co mam to 5,5 cala na 14 i et-36.
no i moje alusy są to oryginalne renault tak w ogóle
zaraz będę czegoś takiego szukał

w każdym razie to sie nie pali, bo mam w razie w dwie zimówki. bardziej mi zależy, by w miarę szybko zdemontowali alternator i do bendiksa no i zdjęli głowicę,żeby zobaczyć, co zamawiać (to jutro, albo w poniedziałek, jak nie zdążą, bo roboty mają full)

aaaa
i z katalogiem mpanik ma rację, na intercarsie wahacz pasuje do g100 i g200... a to bzdura, bo z tego katalogu właśnie chłopaki zamówili go do mojej fury, by potem go oddawać, dlatego musiałem drzeć go z agmaru. problem z nim jak szlag. może zregeneruję se na zaś swój stary. zobaczę ile krzykną i czy się w ogóle podejmą (bodajże jeden warsztat w Rz robi ciężkie przypadki też).

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 23-05-2011, 22:58 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
no silnik już rozebrany. porobiłem pare fotek telefonem, i teraz żałuję, że telefonem, bo słaba jakość, ale zawsze
Obrazek
na głowicy widać jak brał olej :lol: nagar wszędzie, tona

Obrazek
tu jak się dobrze przypatrzycie, widać jak ktoś niedawno planował głowicę, TAKĄ metodą
widać rysy, takie maziaki dziwne w te i we w te
na zdjęciu słabo to wyszło, ale tam jest akurat taka fajna rysa, konkretna. na reszcie głowicy tez kawałkami widać efekt zrób to sam za 5-tkę.
tak to jest, jak sie kupuje auto od obcego, nie wiadomo co i jak robił...
uszczelka w każdym razie nowa była i uszczelniacze były wymieniane.
tak się więc zastanawiam, czy czasem gość, ostatni właściciel (miał auto niecały rok) zauważył ubytki oleju i stwietrdził że naprawi go, robiąc górę, po taniości. że nie wyszło, sprzedał.

Obrazek Obrazek
a tu gładzie. wyglądają se nawet nawet.

Obrazek
tu widać do czego nagar się przydał :lol: a trochę go jest, trza będzie dobrze wyczyścić denka

Obrazek
a tak z boku wygląda oryginalny tłok ze znaczkiem kopnięte D

jutro wiozą głowicę do zrobienia, będą ją planować, szlifować i polerować. kompleksowo. jak ma być dobrze, to tak trza.
myślę, że pod koniec tygodnia będę go mógł testować.

ps
z pierścieniami był problem. na hurtowni powiedzieli że nie ma takiego silnika, pierścieni, wymiarów i w ogóle auta :lol:
trza im było tłok zawozić. jakieś tam ściągają. oczywiście dostępność robi cenę. nie tania zabawa będzie coś czuję.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 24-05-2011, 07:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
niezłe te planowanie :lol: :lol: :lol:
a swoją drogą jak na jazdę na gazie to nagaru niemało jest;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 24-05-2011, 08:40 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
bia2c napisał(a):
niezłe te planowanie :lol: :lol: :lol:

planowanie I klasa :lol:
chyba otworze zakład. koszty na start niskie (kawałek równego + papier), asfalt tu i tam kładli ostatnio, więc podłoża równego pod dostatkiem...
żyć nie umierać
hehe

bia2c napisał(a):
a swoją drogą jak na jazdę na gazie to nagaru niemało jest;

no fakt. mnie też to zaskoczyło, jak na jazdę na "czystym" paliwie.
dwóch groszy bym nie dał, że i tak gaz trochę podczyścił to co było po jeździe na benzynie. jeszcze gorzej by pewno wyglądało. z drugiej strony i gaz nie pomoże, jak tyle oleju brało. gdzieś musiał ten palony olej dać o sobie znać. poza tym nie jeździłem na drogim oleju, tylko mobil i lotos mineralny. to pewno ma znaczenie też.
a na koniec - podejrzewam, ze tam zalepione uczciwie jest jakimś doktorem. jak gość robił górę żeby naprawić auto (papier, planowanie i te sprawy), a nie pomogło i zdecydował się na sprzedanie, to żeby nie kopciło...
i tez tłumaczy to dlaczego po kupnie brał szklankę na tysiąc oleju, a teraz litr bierze.

bo z przepału gazu tyle nagaru by nie było. to tez węglowodory i jak odetnie lambdę (but w dechę), to i gazem czarną chmura zrobi, ale jak pamiętam i w poldku po remoncie i w nissanie świece po gazie zawsze miałem niemalże wypucowane na połysk, tylko sie elegancko i czysto wypalały. te wyglądają jakby je ktoś w smole obtoczył niczym kotleta, albo jakby za pióro wydarte z kałamarza miały służyć :lol:

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 01:32 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
coś w końcu ruszyło, choć oczywiście jak to przeważnie z naprawami jest, sprawa się przedłuża
no i mamy głowicę:
było Obrazek i jest Obrazek
dziś przyjechała, sam ją przyniosłem :D
hehe

zawory wyczyszczone ułożone, przylegają dobrze, sprawdzał szczelność wlewając olej
Obrazek Obrazek

no i nowe części też już przyszły, trochę tego jest
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a tu jeszcze opona, w końcu zrobiłem jej zdjęcie, tydzień pojeździła se, żal dupe ściska...
Obrazek

jeszcze łożyska w kołach mają sprawdzić mi, alternator też, no i złożyć
koło środy powinienem wyjechać nowym bolidem :D

ps
przypatrzyć się można na opisy

uszczelka pod głowicę pisze, że pasuje do
HC-E, HD-E, HE-EG, HE-E, HD-EP
1295 / 1499 / 1590

pierścienie mają pasować do
HC/HE/HD
czyli średnice tłoków mamy takie same, a pojemność skokiem musi być robiona

inaczej z uszczelką pod kolektor wydechowy
HD-EP, HD-E, HE-EG, HE-E
1499 / 1590
czyli do 1,5 i 1,6 będą takie same
1,3 musi mieć inną

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 07:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
szczelność powinieneś sprawdzić takim oto przyrządem http://allegro.pl/tester-szczelnosci-za ... 81361.html
a jeżeli już to nie wlewając olej tylko naftę;
uszczelka z Ajusy to mało trafny wybór ze wzg. na nędzną jakość;obyś nie musiał jej zaraz znów wymieniać;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 09:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Fajny przyrząd ale trochę drogi...

Ajusa to największy shit :(

...i tak jak napisał kolega wyżej szczelność sprawdza się naftą/benzyną

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 11:18 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
tak mi się trochę zdawało, że olej chyba za gesty do sprawdzania szczelności, choć ostatnio ciepło było, więc może nieco rzadszy był :lol:
czy taki przyrząd ma, nie wiem. w sumie nie gadałem z nim, tylko już z chłopakami z mojego warsztatu, jak głowica przyjechała do nich i to oni powiedzieli jak ten gość sprawdza (że zalewa olejem). czy coś jeszcze robi nie wiem.
ale powiedzieli, ze jest solidny, i robi każdy zawór, każdy kanał, powoli, po kolei. nie było narzekania ani reklamacji po jego robotach. do niego wożą jak chcą żeby było zrobione dobrze. mają tez drugiego kolesia który robi, taniej, ale jakość nie gwarantowana - metodą udałową (albo się uda, albo nie).

a foty części w sumie po to wstawiłem żeby opinię zebrać, a zapomniałem se wspomnieć o tym...
widzę, że nie bardzo idziecie na tą ajusę. ja też nie słyszałem o tej firmie, więc sie łudziłem, że to może rzadkość, ale dobra hehe
nie wiem, może i trochę do nich narzekałem na koszty, ale mam nadzieję, ze do serca se wzięli bardziej to, że jasno powiedziałem, ze ciul już z kosztami, ma jeździć, a nie wracać na warsztat i ustaliliśmy, ze oszczędność stówy na czymś najczęściej wiąże się z kolejnym wydatkiem (ponownym zakupem tej samej części i powtórką roboty), więc mieli zamawiać dobre rzeczy. może mają dobre doświadczenia z tą ajusą. muszę spytać się go dziś, na czym składał swoją ferozę, czy też na tej ajusie.
w każdym razie jakby miało ją wydmuchać, to raczej szybko to nastąpi mam nadzieję. jak zrobię po Polsce paręset kilometrów, to sie okaże, czy to bedzie do jazdy, czy wymiany.
teraz nie wiem, czy mogliby to oddać, czy czasem juz nie działają od rana.

edit:
dzwoniłem do nich, nie było innej uszczelki. z dostępnością marnie. ma jeszcze sprawdzić, ale twierdzi, że jak wszystko pasuje to i ta uszczelka będzie trzymać. uważa, że jak blok jest pofalowany, to każdą uszczelkę wydmucha. on miał 5, każdą inna, z różnych firm, i póki nie zeszlifował bloku, to niby najlepsze wydmuchiwało. zrobił blok i trzyma.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 13:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
jak ma palnąć uszczelka to przez pierwsze 500 km, tak słyszałem w agmarze co do dostępności to chyba przesadzili troche.....

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 19:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
pierścienie mają pasować do
HC/HE/HD
czyli średnice tłoków mamy takie same, a pojemność skokiem musi być robiona

Średnice tłoków są takie same w silnikach H (HD, HE, HC) i w CB80 (w innych CB i CL chyba też). Dlatego można sobie (teoretycznie) zaaplikować do silnika H kute tłoki z GTti 8) Pamiętam, że kiedyś Izdebo chciał robić takie coś w swoim Dziadzie (A111 Zi Turbo).
Różnica pojemności w silnikach serii H jest osiągana przez różną wysokość bloku. Głowice są zasadniczo takie same, pomijając różnice w konstrukcji kanałów dolotowych. W jakimś roku (~'91-'92 ?) zrobili przejście z "big port" na "small port" (podobnie było w Toyotach).

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 20:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
to sting13 mial w swojej 1.6 turbo kute tłoki z gtti

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-05-2011, 20:55 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
W jakimś roku (~'91-'92 ?) zrobili przejście z "big port" na "small port" (podobnie było w Toyotach).

czyli warto by zamiast szlifować i polerować kanały, wziąć po prostu głowicę z "tamtych lat" ?
choć to trochę zdaje się być za proste, żeby miało być prawdziwe :D

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL