forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 13:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 27-10-2011, 18:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-04-2011, 21:49
Posty: 156
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Daihatsu Charade
Model: G100 1.0
Rok: 1992
Ja ostatnio się orientowałem, bo zastanawiałem się czy do mojego nie będę musiał brać, to do przodu były po 80-120 zł jakoś sztuka, a na tył trochę tańsze. Sprawdzałem właśnie na intercarsie i allegro zdaje się.
Heh widzę, że się rzeczywiście trochę spóźniłeś, bo teraz spojrzałem na tego intercarsa i sporo ubyło tego co było...

_________________
Rejestrujcie się na nowe forum Daihatsu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 07-11-2011, 16:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
Jaka dziwna akcja. Nie moge dostać sprężyn na allegro ani w sklepach.... na allegro jak tylko dzwonie do sprzedawców to mowia ze nie ma tego na magazynie i usuwają aukcje(wiem ze moglbym kupic i sie z nimi troche pobawic ale nie mam na to czasu) W nipponauto chcieli mi wsadzic sprezyny za 250 zł albo za 140 z jakiejs toyoty. W KTD mają jedną sztukę za 100 zł, w innych sklepach jest totalny brak sprężyn do charade.no a allegro to juz w ogole jakaś pomyłka....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 19-12-2011, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
Chciałem sie podzielić kwestią mojego odwiecznego problemu ze spalaniem w charadce. Z racji tego że idą moje ulubione "drogie" święta, trzeba było sobie dorobić, więc po pracy poszedłem do pracy rozwozić pizze nocną... (o dziwo fajna rabota) Czego sie bałem? że całe zarobione pieniądzę bede musiał przeznaczyć na benzyne. A tu pod koniec pracy wielkie zdziwienie, zalałem przed robotą za 60 zeta (PB95=5,39) i zrobiłem na tym ..... 175 km !! czyli spalanko mi wyszło mniej więcej 6,5L po Warszawce w nocy. Reasumując Szaradka na "trasie" = 6,5L/100. A Szaradka w mieście=9L/100 km


Jest różnica ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 19-12-2011, 20:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Mi po mieście to tak 7-6,5 l
Trasa to 5,5 i rekord 5,1 ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 19-12-2011, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
moja dłubana 1.6 trasa 6 miasto 9 srednio 7,5

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 20-12-2011, 16:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Dzonson napisał(a):
Chciałem sie podzielić kwestią mojego odwiecznego problemu ze spalaniem w charadce. Z racji tego że idą moje ulubione "drogie" święta, trzeba było sobie dorobić, więc po pracy poszedłem do pracy rozwozić pizze nocną... (o dziwo fajna rabota) Czego sie bałem? że całe zarobione pieniądzę bede musiał przeznaczyć na benzyne. A tu pod koniec pracy wielkie zdziwienie, zalałem przed robotą za 60 zeta (PB95=5,39) i zrobiłem na tym ..... 175 km !! czyli spalanko mi wyszło mniej więcej 6,5L po Warszawce w nocy. Reasumując Szaradka na "trasie" = 6,5L/100. A Szaradka w mieście=9L/100 km


Jest różnica ?

no myślę że jest zasadnicza różnica w porównaniu z tym co było na początku :D

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu charade CS
PostNapisane: 29-12-2011, 15:21 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
znów trochę matematyki.
a tak w wolnym czasie świątecznym chciało mi się po przeliczać co nieco, bo znów poczytałem wynurzenia motoryzacyjne o tym ile to więcej spala gazu w %.
więc se poeksperymentowałem z liczeniem.

najpierw dane:
a) litr butanu 0,584kg
b) litr propanu 0,508kg
c) litr benzyny 0,73-0,78kg
d) kilo butanu wart. opał. 45600 kj/kg
e) kilo propanu wart. opał. 46300 kj/kg
f) kilo benzyny wart. opał. 44000 KJ/kg
g) litr benzyny - wartość opałowa 32200 KJ/kg

h) litr LPG (proporcje 50/50) obliczamy poniżej

1 kg propanu - 45600 kj/kg
(0,584*1/2) - x
x=13315

1kg - 46300
(0,508*1/2) - y
y=11760

x=> prezentuje wartość opałową o,5 litra propanu
y=> prezentuje wartość opałową o,5 litra butanu

więc x+y, tj 13315+11760= 25075kj/litr => tyle wartości opałowej ma litr LPG w proporcjach 50/50

no to liczymy. na trasie wzięło mi ostatnio 7,6l gazu
to daje 7,6*25075=190571 => tyle kj auto zżarło
więc 190571/32200=5,9 => tyle powinien mi spalić benzyny, skoro wziął 7,6l gazu.
( i z tego co pamiętam tyle mi w Finlandii brał benzyny, gdy na niej tam jeździłem, tj. ok 5,8)

założenie było jedno. obliczam wartość opałową spalonego gazu (trzeba było wiedzieć do tego ile jej daje litr lpg), przez co wychodzi mi jaką ilość benzyny auto potrzebowałoby by dać równoważną wartość opałową.

tak w ogóle to można by pokusić się na jeszcze jedno przeliczenie
skoro stosunek wartości opałowej LPG 50/50 do PB jest => 25075/32200=0,77 a więc z tego wynika, że teoretycznie (podkreślam) auto powinno spalić więcej gazu o => 1-0,77=0,23
czyli 23%.
(oczywiście przy założeniu iż chodzi tylko o wartość opałową paliwa)

na wynik wpływać będzie:
- proporcja propan/butan
- waga benzyny (pamiętamy że jest od 0,73-0,78kg książkowo)
- temperatury - bo od niej tankowany litr lpg waży więcej/mniej kilo
- jakości paliw
- kwestii dopasowania zapłonu (inny dla pb a lpg)

no to chyba ament
:lol:

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL