forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Charade GTti No.3
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=15&t=5260
Strona 3 z 4

Autor:  bia2c [ 13-01-2011, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

no to po urlopie wychowawczym musiałem wrócić do pracy więc czasu na prace nad gitką mało;
ale coś się tam struga,odciąłem stare łaty i zrobię od nowa jak trzeba:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

może kto ma na zbyciu poduszkę amorka tył bo wywalona jak na fotce:

Obrazek

Autor:  ddawidd [ 13-01-2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

Fajowa bryka :) :) :)
Podoba mi się :!: :!: :!:

Autor:  bia2c [ 17-01-2011, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

dół silnika po naprawie głównej - składanie:
wał po szlifie

Obrazek

nowe panewki główne i wałka balansu oraz poszlifowane czopy tego wałka

Obrazek

zrobiona płaszczyzna bloku żeby nie dmuchało uszczelek

Obrazek

czystość wnętrza i nowe tuleje oczywiście z pasowaniem pod stare tłoki:

Obrazek

nowe pierścienie indeks jak by kto szukał widoczny na pudełku:

Obrazek

Autor:  bia2c [ 17-01-2011, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

tłoki na nowych sworzniach już założone:

Obrazek

czy stosował już ktoś taki specyfik? będę go dodawał i zobaczymy co to polepszy:

Obrazek

Autor:  KAMILcom [ 18-01-2011, 02:48 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

który szlif wału?
z czego/skąd panewki ?
jakie pasowanie tłoków ?


co do tego ceramizera czy co to tam jest to tu masz lekture:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73598

Autor:  sting13 [ 18-01-2011, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

Ja stosowałem Motor-life do silników rally crossowych i był dodawany w sporych ilościach(100ml/1l oleju)
Jeśli chcesz mięć seryjny silnik to fajnie, ale jeśli zamierzasz mieć więcej mocy to radze nie wkładać walka balansującego a osiągi beda lepsze, lecz wiadome ze może nie równo pracowac bo to 3 cylindry.
Czy wywarzałeś układ korbowo tłokowy??

Autor:  bia2c [ 18-01-2011, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

nic nie ważyłem bo to tylko szlf a wagi z wału nie obniżałem;
panewki to toyota główne i daihatsu korby;
no a ten środek to nie ceramizer , sprawdzony u człowieka na silniku w saabie po przejazdzce z rozbitą misą - dotąd też byłem przeciwnikiem dodatków tego rodzaju ale myślę że nie zaszkodzi spróbować;
wałek żeby wywalić to trzeba było zaślepić kanały olejowe a tu już poszły nowe paneweczki i szlifik zrobiony więc szkoda pracy;
dobrze że ten wałek i panewki zostały zrobione bo był sporo zużyty a przez to spora strata na ciśnieniu oleju by była;
sworznie na tłokach też wybite i to na wszystkich 9-ciu więc chyba to reguła w tych silnikach no i zobaczymy czy tłoki nie będą stukały po odpowiednim rozgrzaniu bo mają leciutki owal na płaszczu - no cóż jak to używki;
głowica też już zrobiona;
patrząc na kamila może by tak tu blok trysnąć np. na żółto?

Autor:  sting13 [ 18-01-2011, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

No to co ze tylko szlif jak caly uklad moze byc nie wywazony ja u siebie na jednakowa wage robilem korby z tlokami sworzniami i panewkami i wal z kolem zamachowym i dociskiem zostal wywazony, jeśli bys to zrobil to silniczek rowno by pracowal. Co do walka balansującego to możesz go wsadzić a nie podpinać( ja u siebie mam na serie poskładane)
Ja u siebie zawsze wal azotowałem i oczywiście wyważałem no, ale można po swojemu robić, chociaż będzie porównanie czy cos dało azotowanie i wyważenie w porównaniu do twojego silnika.
Mam pytanie co do panewek, od jakiego Daihatsu masz na korbach??(domyślam się ze oczywiście od GTti) Bo jak ja swój silnik robiłem to nie było do dostania nadwymiaru na korby i musialem dorabiac.
A glowne wiesz od jakiej toyoty?? Co z panwkami oporowymi nowe czy na starych skladasz??

Autor:  KAMILcom [ 19-01-2011, 02:05 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

podstawowe pytanie to czy planujesz zwiększać moc? bo jeżeli ma być fabryka to chyba nie ma sensu sie bawić w wywarzanie itp.
przyłączam sie do pytania o panewki. napisz dla potomnych od czego konkretnie są.

Autor:  sting13 [ 19-01-2011, 03:15 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

KAMILcom napisał(a):
podstawowe pytanie to czy planujesz zwiększać moc? bo jeżeli ma być fabryka to chyba nie ma sensu sie bawić w wywarzanie itp.
przyłączam sie do pytania o panewki. napisz dla potomnych od czego konkretnie są.

Azotowanie z pelnym wywarzeniem kosztowalo mnie miedzy 250-300zl to nie wiem czy takie pieniadze zwiekszaja na tyle budzet zeby podczas odbudowy calej gitki nie moznaby pozwolic sobie na cos takiego mimo ze ma byc to tylko seryjny silnik

Autor:  bia2c [ 24-01-2011, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

panewki główne to toyota pasują wymiary na standard i szlify

Obrazek

korbowe w moim przypadku gdzie wał już był na drugi szlif poszły takie

Obrazek

a tu panewki wałka balansu

Obrazek

oczywiście zamki wymagały przerobienia

potwierdzam za to że jeżeli korby byłyby w nominale zastosować można panewki korbowe od 126p na 4szlif pasują jak ulał;

Autor:  bia2c [ 30-01-2011, 09:55 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

wczoraj coś drgnęło w robocie:

Obrazek

Obrazek

Autor:  seba601s [ 30-01-2011, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

powiem szczerze że wielu gości by odpuściło taką robote...autko na złom i tyle... fajnie ogladać coś takiego...

Autor:  KAMILcom [ 31-01-2011, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

w których panewkach przerabiałeś zamki?

Autor:  bia2c [ 31-01-2011, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Charade GTti No.3

nie na panewkach tylko w bloku na głównych i w korbach widać na zdjęciu:

Obrazek

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/