forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 22:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 13-01-2011, 20:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no to po urlopie wychowawczym musiałem wrócić do pracy więc czasu na prace nad gitką mało;
ale coś się tam struga,odciąłem stare łaty i zrobię od nowa jak trzeba:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

może kto ma na zbyciu poduszkę amorka tył bo wywalona jak na fotce:

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 13-01-2011, 22:24 
Offline

Dołączył(a): 19-12-2010, 22:43
Posty: 64
Samochód: Daihatsu
Model: charade G101
Rok: 1991
Fajowa bryka :) :) :)
Podoba mi się :!: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 17-01-2011, 21:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
dół silnika po naprawie głównej - składanie:
wał po szlifie

Obrazek

nowe panewki główne i wałka balansu oraz poszlifowane czopy tego wałka

Obrazek

zrobiona płaszczyzna bloku żeby nie dmuchało uszczelek

Obrazek

czystość wnętrza i nowe tuleje oczywiście z pasowaniem pod stare tłoki:

Obrazek

nowe pierścienie indeks jak by kto szukał widoczny na pudełku:

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 17-01-2011, 21:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
tłoki na nowych sworzniach już założone:

Obrazek

czy stosował już ktoś taki specyfik? będę go dodawał i zobaczymy co to polepszy:

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 18-01-2011, 02:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
który szlif wału?
z czego/skąd panewki ?
jakie pasowanie tłoków ?


co do tego ceramizera czy co to tam jest to tu masz lekture:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73598

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 18-01-2011, 18:35 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Ja stosowałem Motor-life do silników rally crossowych i był dodawany w sporych ilościach(100ml/1l oleju)
Jeśli chcesz mięć seryjny silnik to fajnie, ale jeśli zamierzasz mieć więcej mocy to radze nie wkładać walka balansującego a osiągi beda lepsze, lecz wiadome ze może nie równo pracowac bo to 3 cylindry.
Czy wywarzałeś układ korbowo tłokowy??

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 18-01-2011, 21:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
nic nie ważyłem bo to tylko szlf a wagi z wału nie obniżałem;
panewki to toyota główne i daihatsu korby;
no a ten środek to nie ceramizer , sprawdzony u człowieka na silniku w saabie po przejazdzce z rozbitą misą - dotąd też byłem przeciwnikiem dodatków tego rodzaju ale myślę że nie zaszkodzi spróbować;
wałek żeby wywalić to trzeba było zaślepić kanały olejowe a tu już poszły nowe paneweczki i szlifik zrobiony więc szkoda pracy;
dobrze że ten wałek i panewki zostały zrobione bo był sporo zużyty a przez to spora strata na ciśnieniu oleju by była;
sworznie na tłokach też wybite i to na wszystkich 9-ciu więc chyba to reguła w tych silnikach no i zobaczymy czy tłoki nie będą stukały po odpowiednim rozgrzaniu bo mają leciutki owal na płaszczu - no cóż jak to używki;
głowica też już zrobiona;
patrząc na kamila może by tak tu blok trysnąć np. na żółto?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 18-01-2011, 22:49 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
No to co ze tylko szlif jak caly uklad moze byc nie wywazony ja u siebie na jednakowa wage robilem korby z tlokami sworzniami i panewkami i wal z kolem zamachowym i dociskiem zostal wywazony, jeśli bys to zrobil to silniczek rowno by pracowal. Co do walka balansującego to możesz go wsadzić a nie podpinać( ja u siebie mam na serie poskładane)
Ja u siebie zawsze wal azotowałem i oczywiście wyważałem no, ale można po swojemu robić, chociaż będzie porównanie czy cos dało azotowanie i wyważenie w porównaniu do twojego silnika.
Mam pytanie co do panewek, od jakiego Daihatsu masz na korbach??(domyślam się ze oczywiście od GTti) Bo jak ja swój silnik robiłem to nie było do dostania nadwymiaru na korby i musialem dorabiac.
A glowne wiesz od jakiej toyoty?? Co z panwkami oporowymi nowe czy na starych skladasz??

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 19-01-2011, 02:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
podstawowe pytanie to czy planujesz zwiększać moc? bo jeżeli ma być fabryka to chyba nie ma sensu sie bawić w wywarzanie itp.
przyłączam sie do pytania o panewki. napisz dla potomnych od czego konkretnie są.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 19-01-2011, 03:15 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
KAMILcom napisał(a):
podstawowe pytanie to czy planujesz zwiększać moc? bo jeżeli ma być fabryka to chyba nie ma sensu sie bawić w wywarzanie itp.
przyłączam sie do pytania o panewki. napisz dla potomnych od czego konkretnie są.

Azotowanie z pelnym wywarzeniem kosztowalo mnie miedzy 250-300zl to nie wiem czy takie pieniadze zwiekszaja na tyle budzet zeby podczas odbudowy calej gitki nie moznaby pozwolic sobie na cos takiego mimo ze ma byc to tylko seryjny silnik

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 24-01-2011, 18:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
panewki główne to toyota pasują wymiary na standard i szlify

Obrazek

korbowe w moim przypadku gdzie wał już był na drugi szlif poszły takie

Obrazek

a tu panewki wałka balansu

Obrazek

oczywiście zamki wymagały przerobienia

potwierdzam za to że jeżeli korby byłyby w nominale zastosować można panewki korbowe od 126p na 4szlif pasują jak ulał;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Ostatnio edytowano 31-01-2012, 23:44 przez bia2c, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 30-01-2011, 09:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wczoraj coś drgnęło w robocie:

Obrazek

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Ostatnio edytowano 01-02-2012, 00:51 przez bia2c, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 30-01-2011, 10:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
powiem szczerze że wielu gości by odpuściło taką robote...autko na złom i tyle... fajnie ogladać coś takiego...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 31-01-2011, 20:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
w których panewkach przerabiałeś zamki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti No.3
PostNapisane: 31-01-2011, 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
nie na panewkach tylko w bloku na głównych i w korbach widać na zdjęciu:

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Ostatnio edytowano 01-02-2012, 00:52 przez bia2c, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL