forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 21-05-2024, 07:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 08-09-2011, 20:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Dziś pojechałem autem do roboty to i sobie zrobiłem szybki przegląd.
Poza tym musiałem ustawić przerwe bo mi zoczeła szarpać przy 60km/h


Zainteresowało mnie już od dawna dochodzące z pod maski piszczenie/świszczenie.
Dochodziło to z okolic alternatora.
Myśle może jakieś łożysko albo coś.

Zgasiłem silnik i zobaczyłem powód:



Obrazek
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/143/img0001ju.jpg/]
Obrazek[/url]

Co ciekawsze Obrazek
Stawiam że od nowości auta !


Szybki telefon do zaprzyjaźnionego Auto Land zaraz niedaleko w Redzie się otworzyli

Ja oczywiście tak :
"Dzień dobry, potrzebuje pasek klinowy do Daihatsu Charade 1992r. tzw. G100 , 1.0 B na gaźniku tj, 52KM CB-23."
A gościu
"No jak by tak każdy klient dzwonił to by było zajebiście :D
Tak mam na miejscu."
"Jaka marka i cena dla mnie "
"Gates za 9,05 zł"
"Biorę"

Za 10 min już był u mnie

Demontaż i montaż z 5 min ? Klucz 10 do osłonki alternatora, 14 do poluzowania jego samego.
Silnik ruszył i popiskiwanie też ustało :)

Ojciec za raz do mnie żebym sobie od razu kupił drugi i woził w aucie :P

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 09-09-2011, 08:13 przez Qller, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 08-09-2011, 20:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Qller napisał(a):
Ja oczywiście tak :
"Dzień dobry, potrzebuje pasek klinowy do Daihatsu Charade 1992r. tzw. G100 , 1.0 B na gaźniku tj, 52KM CB-23."
A gościu
"No jak by tak każdy klient dzwonił to by było zajebiście :D


Hahha Tez już się nauczyłem tej "litanii" na powitanie jak dzwonie po części :)

Sprzedawcy wiedzą, że właściciele Charad to "konkretni" ludzie ;)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 15-09-2011, 10:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
No miałem małą zagwozdkę...

Po pracy musiałem gdzieś podjechać a tu

Otwieram drzwi z kluczyka, a tu centralny nie działa
Myśle się może coś rozwaliło..
Ale wsiadam a tu nie ma podświetlenia nóg i lampka nie pali przy otwartych drzwiach
Myśle o hoo

Pyk zapłon a tu zero reakcji - akumulator padł na zero o.O

Tylko dlaczego ?

Kumpel podjechał i na kable.

Wszystko chodziło ale zauważyłem że podświetlenie nóg nie świeci dalej. 1 żarówka strzeliła

Radia ani wzmacniacza nie włączałem już.

Na noc akumulator do ładowania.

Rano wybrałem się do pracy i co zrobiłem

Wyrzucenie radia (od zawsze miałem problem z ustawieniem nawiewu bo radio przeszkadzało więc poleciało jako pierwsze) potem kontrola reszty kabli.
Podświetlenie wróciło, żarówke zmieniłem i widać że jest już okej.

Akumulator przetrwał i trzyma prąd z czego się ciesze :D
Stawiam na zwarcie i to solidne :/
Może związek miało także że po 1 ulewie (żona nie domkneła okna do końca ....) po drzwiach to prawie ciurkiem spływała woda.


No nic pojeźdże i zobacze



A dziś wymieniłem płyn w skrzyni bo już zaczeło coś chrobotać oraz biegi ciężej zaczeły wchodzić.

20 min i gotowe i jak przyjemnie teraz chodzi :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 16-09-2011, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
pewnie zalało siłownik centralnego w drzwiach i masz tu pobór prądu;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 16-09-2011, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Ale żaden bezpiecznik nie wywalił co najciekawsze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 16-09-2011, 21:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Qller napisał(a):
Ale żaden bezpiecznik nie wywalił co najciekawsze

zależy skąd wziąłeś zasilanie i czy to było zwarcie czy raczej zwiększony pobór prądu non stop;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 17-09-2011, 10:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
bia2c napisał(a):
Qller napisał(a):
Ale żaden bezpiecznik nie wywalił co najciekawsze

zależy skąd wziąłeś zasilanie i czy to było zwarcie czy raczej zwiększony pobór prądu non stop;



Prąd bezpośrednio z akumulatora ale z biezpiecznikiem na kablu, ale to o zwiększonym poborze może być przyczyną

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 30-09-2011, 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
No i moja oszczędność odbiła się na komforcie jazdy :/


Mam założone klocki Kager-a

Prawa strona piszczy jak po#$@ana

Klocek zewnętrzny w miejscu środkowego rowka jest jakby poobdzierany :/
Stawiam na to i na jakość..

Myślę nad wymianą .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 30-09-2011, 16:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no i ile dałeś za tego kagera?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 30-09-2011, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Yy poprawka klocki to mam lockhead

72zł

Pisane 2 strony wcześniej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 02-10-2011, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Mam chwilkę więc coś napisze ;p

Najpierw sprawa skrzyni biegów a dokładnie ich ciężkiego wrzucania.

Myślałem że to przez wymianę oleju w skrzyni ale wierzyć nie chciałem.
Auto na podnośnik, oczyściłem miejsca gdzie wodzik (czy jak to tam się nazywa, ten, grubiańsko mówiąc, pręt który z lewarka przekazuje ruch do wrzucenia biegu do skrzyni) się porusza, smar i pomogło ku mojemu zadowoleniu :D

Teraz wchodzą jak wcześniej czyli płynnie i lekko ;)


Obrazek


Że moja charadka wygląda jak wygląda często jestem ściągany przez policje na rutynową kontrolę ;p
Ostatnio jeden zaciekawił się przodem auta, myślałem że przyczepi się do pozycji (diody) ale nic nie mówił.

Co do diód to ostatecznie je zdemontowałem i wróciły zwykłe bo jak przeczytałem z prostego powodu nie można tam mieć diód.
Czemu ? Lampy nie są homogolowane na diody, i tyle. Mi wystarcza.

Obrazek

A dziś miałem okazje ścignąć volvo (chyba v40) który chciało być szybsze .
Że to "dizel" (diesel, eko-klekot czy jak tam zwał) to miałem szanse i sobie odpuścił :P już raz przegoniłem tak cwaniaków w BMW diesel i golfa 2.



Zbliża się wymiana rozrządu ale wcześniej uszczelka pokrywy zaworów + przy okazji regulacja zaworów, bo mi się poci :/

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 23-11-2011, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Że sezon zwolnił, w pracy spokojniej zająłem się hamulcami.
Pomijam piszczenie ale podczas gwałtownych hamowań lewa strona blokowała i strasznie wtedy w tę strone znosiło.

Odkręciłem prawą stronę i usterka zlokalizowana:
Zapieczona prowadnica (ta dłuższa)

Bałem się ruszać bo nie byłem pewien co do wytrzymałości gwintu od przewodu hamulcowego w zacisku.
Ale puściły ładnie (tzn. kostki w dłoni obite)

Żeby ruszyć prowadnice nie obyło się bez prowizorycznej prasy z imadła, nasadki 19mm (tylko takiej większej, nie znam oznaczeń na pamięć)

Ściskam a tu nic, ściskam mocniej nic.
Raz się żyje. Moc i tylko strzał, myśle "no to jestem uziemiony" ale okazało się tylko że poprostu tulejka się poddała. Kilka razy w tą, kilka w tamtą, następnie za pomocą wybijaka jako yyy "wyciskacza" prowadnica wyszła, szlifowanie tulejki i otworu, smar miedziany, montaż i cacy.

Drugiego dnia zająłem się 2 stroną (to samo było)
I teraz jest ok :)


Dodatkowo miałem problemy z klaksonem, raz działał, raz nie, raz charczał :p

Okazało się że masy nie łapał coś, wtyczki były ok. Prosty zabieg od śruby (podejżewam że właśnie w tym cely gdyż nic nie reguluje) do karoserii przewód i gotowe.



Smutna nowina, kolizja co miała miejsce w lutym czy marcu + wrześniowa (w matiza bo babcia nie umie włączać się do ruchu) ubezpieczalnia zabrała 30% zniżek.......

I tak w grudniu czeka mnie wym. oleju, rozrząd, przegląd, ubezpieczenie ..
Paliwo drożeje, zarabia się tyle samo.

I jak tu koniec z końcem łączyć :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 28-11-2011, 16:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
smutna prawda;
tylko czemu aż 30% ci zabrali?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 28-11-2011, 16:52 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
30%, bo to chyba za dwie stłuczki ? wiosenną i jesienną.
ale z tego co gadałem z kumplem, co w ubezpieczeniach pracuje, to różnie to bywa. zależy od szkody i wielu różnych dziwnych parametrów.
a pytałem o to go, tak z ciekawości, bo dyskutowaliśmy nad kwestią, co jest tańsze, czy:
- dostać mandat i stracić zniżki,
czy
- dać gościowi kasę do ręki na naprawę.
wielu ludzi nie chce włóczenia sie po policjach, ubezpieczalniach itd itp i daje do ręki kasę (na zasadzie - panie załatwmy to bez policji, polubownie), gdy w rzeczywistości mniej by ich kosztowało skorzystanie z oc.
osobiście myślę, że warto przeliczyć już dziś na w razie "w" do jakiej kwoty szkody warto próbować załatwiać kwestię bez policji. podczas wypadku nikt sie w kalkulacje nie będzie bawić, ale dziś se może popatrzeć jakie ma oc, ile dopłaci tracąc nawet te 30% i płacąc mandat... żeby znać granicę do której warto zapłacić na miejscu poszkodowanemu.
a wracając do straty zniżek, no to właśnie kumpel mi mówił, że b.różnie to bywa. mogą zabrać 10%, ale i 20% lub jeszcze inaczej. najwięcej robi tu raczej wysokość szkody.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Standardowa" Charadka CS G100 5D 1.0l gaźnik
PostNapisane: 28-11-2011, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
30% za obie i to jeszcze ojca zniżki

i już płacić będe z jakieś 800zł - alianz


Znacie tańszego ubezpieczyciela ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL