forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 25-04-2011, 22:29 
Offline

Dołączył(a): 16-06-2009, 22:13
Posty: 296
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Samochód: Charada Diesel 3D
Model: G100
Rok: 1989
hehe widzę że macie fantazje :D

_________________
1.0 D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 26-04-2011, 12:19 
Offline

Dołączył(a): 19-12-2010, 22:43
Posty: 64
Samochód: Daihatsu
Model: charade G101
Rok: 1991
Dża napisał(a):
Myślałem o wycięciu spojlerów z tektury, ale farba spływa :P :twisted:

Nic nie zmieniłem i nie będę zmieniał optycznie w Charadzie.
Jej utok jest widoczny bez bajerów.

A żeby wyciągnąć gaźnik musiał bym być ostro naćpany i mieć atak furii :)
Z resztą, odbieram twoją wypowiedź jako ironię i mam nadzieje, że takową była :D


Świrowałem chciałem usłyszeć co myślisz na ten temat :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 05-05-2011, 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Ostatni i zarazem nie ostatni wpis dotyczący Charady by Dża.

Wysłużoną Charade zastąpiła Astra kombi. ;)
Niestety Charady w kombi nie robią, a potrzebowałem duże, wygodne auto.

Druga informacja jest taka, że auto wraca do poprzedniego właściciela czyli mojego ojca a nie jak wcześniej było planowane - na szrot.
Ojciec planuje pospawać co się da, powymieniać co się opłaca i jeździć autem.
Tak wiec Charade G100 z logiem naszego forum dalej będzie jeździć na trasie Wrocław-Dzierżonów :)
Będę informował jak zawsze o postępach. Sam włożyłem w to auto godziny pracy i pieniądze przewyższające jego wartość.
Szkoda, żeby to wszystko się zmarnowało :)

Projekt strony nie umrze z powodu zmiany auta :)

Potrzebuję na niego zwyczajnie chwilkę czasuu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 10-06-2011, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Charada po prawie miesiącu upuściła mechanika.
Co zrobione?

Przespawane kielichy
Wymienione i zestrojone zawieszenie
Wymiana uszczelek w silniku (oprócz pod głowicą)
Regulacja luzów zaworowych i gaźnika
Wymiana chłodnicy
Wymiana układu wydechowego (tylko kolektor został)
Wyregulowanie sprzęgła
Wymiana klocków hamulcowych
Wyregulowanie ręcznego
Wymiana szyby czołowej

Charada ŻYJE!!! :)

W środku zrobiło się o wiele ciszej, zawieszenie chodzi równo przez co auto lepiej się prowadzi.
Charada dostała mocy dzięki uszczelnieniu układu wydechowego.

P.S. Sorka, że tak długo nic nie pisałem, ale byłem w Warszawie przez kilka dni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 26-06-2011, 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Charada jeździ jak złoto :)
Mamy problem z dostaniem nowej szyby czołowej, do tego jakiś palant urwał z buta lewe lusterko...

Złapać tylko takich i.... ehh....


Nie było mnie na forum, bo byłem na wakacjach :D Ale już się nigdzie nie wybieram :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 30-06-2011, 11:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-07-2008, 10:17
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocek
Samochód: Charade
Model: G100
Rok: 91
Ja kiedyś wymieniałem szybę na Żmigrodzkiej, "Autoglass" - polecam

_________________
Czarny pocisk CB23 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 08-08-2011, 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Małe NEWS-y :)

W aucie została wymieniona cewka.
Charada pędzi po Polskich i Czeskich górach :) Chyba zamierzony cel został wykonany :)
Mój tata włożył w auto masę pieniędzy (spokojnie kupiłby za to nową Charadę) ale było warto.

2 zdjęcia z przedwczoraj.

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 28-10-2011, 17:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
A więc stało się. To jest mój ostatni wpis w dziale "Nasze Auta".
Tym samym podsumuję 2 lata Charade w naszej rodzinie oraz dodam ostatnie zdjęcia.
Auto jutro zostanie wystawione na aukcję. Jeżeli do 24 listopada nie sprzeda się (koniec ważności przeglądu), pójdzie na złom.. Zdjęcia robione dzisiaj.

Obrazek

Charadę kupił mój ojciec. Dał za nią coś ok. 1600zł. Auto było w przyzwoitym stanie. Wyposażenie dodatkowe - zero. Surowy klasyk. Co do usterek podczas zakupu: pogniłe progi, ślizgające się sprzęgło, rozregulowany silnik, zniszczone wnętrze - nie tak źle jak za tą cenę. Poprzednio była w posiadaniu pary emerytów, którzy wszystko robi w ASO na oryginalnych częściach. Daihatsu odwiedziło nawet kilkakrotnie hamownię. Auto od początku przeszło remont który objął wymianę progów, naprawę blacharki, wymianę wszystkich części eksploatacyjnych (płyny, filtry, świece i rozrząd), regulację silnika oraz naprawę sprzęgła. Okazało się, że linka sprzęgła była zbyt poluzowana. Za kadencji mojego Ojca, auto jeździło w góry i do Czech. Samochodzik wspaniale dawał sobie radę na wzniesieniach.
Nigdy nie sprawił żadnego problemu. W zimie został wymieniony akumulator i świece na BOSCH-a. Auto odpalało na dotyk.
Po roku użytkowania tata wyjechał do Anglii za chlebem. Z mojego Renault Clio po włamaniu nie wiele zostało, tak więc Charade przypadło mi. Pierwsze wrażenia zostawię dla siebie :) Przeskok z wysoko wyposażonego i świetnie wyciszonego Renault do surowego jak tatar Daihatsu nie było bezbolesne.

Obrazek

Po tygodniu zakochałem się w tym aucie. Było nietypowe, niedostępne i miało "to coś". Silnik Charady brzmiał niezwykle rasowo. Trzy cylindry potrafiły wydać sportowy dźwięk bez żadnych modyfikacji wydechu. Co do przyspieszenia.. Silnik 1.0 nie dawał mi takiej radości z jazdy jak 1.2 w leciutkim Clio, ale Charade nadrabiała to klimatem. Zacząłem modernizacje - Wnętrze otrzymało nowe plastiki znane z bogatych wersji. Do drzwi zamontowałem kieszenie. Na kokpicie zadomowił się zegarek "Digital". Blacharka została wyczyszczona a ubytki zaszpachlowane i zamalowane. Później przyszedł czas na drobiazgi jak dywaniki czy pokrowce. Do autka zawitało Car Audio. Radio TLC z głośnikami kevlarowymi i skrzynią basową. Grało wystarczająco. Daihatsu "Czesiu" Charade raz wprawił mnie w zakłopotanie podczas awarii alternatora. Tu jednak była ewidentnie moja wina. W porę go nie wymieniłem chodź wiedziałem, że ma się tragicznie. Na początku roku 2011 auto pojechało na warsztat. Bracia Amby zajęli się nim troskliwie. Charade dostała nowe sprzęgło. Potem przyszedł czas na alternator i zawieszenie z tyłu. Zawieszenie działało "jako-tako" bo jeden kolega z forum wysłał mi cieknące amortyzatory tłumacząc się, że "nie znał ich stanu". Nauczyło mnie to, żeby więcej nie kupować używek. W aucie zrobił się pajączek na szybie. Nie miałem zamiaru jej wymieniać. W maju Ojciec wrócił z UK, a ja szukałem nowego auta.Charade stało się za małe. Strzał padł na Opla Astrę. Dwa auta nie były mi potrzebne tak więc "Czesiu" wrócił do taty.

Obrazek

Tata wykonał w nim wszelkie naprawy. Nie były konieczne, ale chciał poprawić komfort jazdy.
Auto pojechało do warsztatu. Stało tam miesiąc. Charade zostało wyregulowane (luzy zaworowe, gaźnik, zapłon), dostało nowe zawieszenie (wymiana el. gumowych, sprężyn przód, amortyzatorów tył), wspawany został nowy tłumik środkowy, założona nowa chłodnica, ustawiona zbieżność, wymienione wszystkie płyny i filtry. Szyba jak była pęknięta tak pękniętą została. Nie spieszyło się. Autko sprawowało się świetnie. Jak zawsze jeździło po górach bez najmniejszych problemów. W październiku okazało się, że teść taty chce podarować mu nowe auto. Dużo nowsze i nowocześniejsze. Zacząłem się zastanawiać czy stać mnie na dwa auta. Nie chciałem sprzedawać "Czesia". Po wszelkich kalkulacjach niestety okazało się, że będzie to za duże obciążenie domowego budżetu. Charade idzie na sprzedaż...

To by było ma tyle. Z sentymentem dodaje ostatnie fotki i wpis. Oczywiście dalej będę pomagał w sprawach organizacyjnych forum. Może kiedyś przyjdzie dzień, że będzie mnie stać na dwa auta. Wtedy nastanie dla mnie era GTti.

Szerokości!

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 28-10-2011, 18:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Klimatyczne fotki... Doceniam. Wkład uczuciowy zainwestowany w auto też.
Dża napisał(a):
Tu jednak była ewidentnie moja wina.

Ja mam to samo. Jak coś nawali mi w aucie, nieważne czy w A101 czy w G100 zawsze dopatruję się winy w swoich zaniedbaniach i lenistwie. A czasem coś może się popsuć "od tak", np. ze starości. Wiesz że jesteśmy chorzy :mrgreen:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 1.0 by Dża
PostNapisane: 05-11-2011, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Daihatsu Charade by Dża /quit

Wątek czyszczę i zostawiam dla potomnych :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL