Moją Charade kupiłem prawie rok temu. Blacharsko była całkiem do rzeczy, ale nie obyło się bez poprawek. Trzeba było zmienić maskę, wspawać reperaturkę prawego tylnego nadkola, połatać tylne błotniki oraz poprawić przednie nadkola i klapę. Jak już wszystkie wcześniej wymienione elementy zostały pomalowane, czas było się brać za mechanikę... i tu na starcie był mały problem.
W samochodzie seryjnie siedziała litrówka na gaźniku z zerwanym paskiem rozrządu. Po chwili zastanowienia padła decyzja o zmianie litrówki - ponieważ jej osiągi nawet na sprawnym silniku niewiele odbiegają od tych, które miała przy zerwanym pasku rozrządu
. Naturalnym wyborem był silnik 1.6 od applause'a. Silnik przed założeniem został mocno doprężony poprzez splanowanie głowicy. Głowica została poddana regeneracji, a także zostały rozwiercone kanały dolotowe. Wcześniej w silniku zostały wymienione panewki, pierścienie, uszczelnicze itp. Za dolot przed przepustnicą posłużył sporych rozmiarów stożek (lepiej za duży niż za mały) i kawałek nierdzewki. Chłodnica od applause'a. Ponieważ oryginalnie buda od G100 nie bardzo nadaje się do włożenia 1.6 zostały wspawane mocowania poduszek od G102, rozwiercone miejsce na wiązkę, a także przystosowany bak. Oprócz tego położona jest wiązka od wersji 1.3, która została dość znacznie zmodyfikowana
.
Skrzynia biegów pochodzi od bardzo ciekawej wersji, a mianowicie od charade G100 1.3 na gaźniku dzięki czemu ma krótsze przełożenia.
Zawieszenie jest złożone na sprężynach jamexa, a amorki zostały poddane regeneracji i przy okazji utwardzeniu.
Hamulce z G100 poszły na strych,a w ich miejsce zostały zamontowane przednie i tylne hamulce od Gtti. Serwo od 1.3.
Założone są rozpórki od Gtti - góra i dół. Felgi także oryginalne alu od Gtti.
We wnętrzu zmieniona została kierownica oraz zostały wstawione przednie fotele od Gtti.
Oprócz wyżej wymienionych modyfikacji została zrobiona masa drobnych robótek, których było tak dużo, że nie sposób ich tu wszystkich wymienić. I tu ...
WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA STINGA13!!!,
który razem ze mną tworzył i doprowadzał do stanu używalności ten samochód. Jego wiedzę i doświadczenie w temacie charadek można uznać za kompletne
.
W planach hamulec ręczny oraz założenie kolektora wydechowego od alfy romeo 2.0 TS, który już czeka.
Narazie tylko kilka zdjęć, ponieważ stare przepadły podczas naprawy telefonu, a te zostały zrobione w garażu podczas uszczelniania miski i skrzyni. Jak zrobię nowe to wrzucę na forum.