forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 16:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 12-01-2010, 12:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
mpanik napisał(a):
A co do kwestii bezpieczeństwa. Moim zdaniem, tu ważna jest właściwa geometria podwozia i stan elementów nośnych nadwozia. Chociaż pewnie są i tacy, którzy "złamane" nadwozia odbudowują, ale do tego jest już potrzebny profesjonalny system ramowy naprawy nadwozi.


to czym są dla Ciebie w takim razie kielichy, progi i nadkola ?

bia2c- napisz jak wyglądają te elementy podłogi co Miki pisał, bo ciekawy jestem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 12-01-2010, 13:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
to czym są dla Ciebie w takim razie kielichy, progi i nadkola ?


Pewnie tym samym czym dla Ciebie, czyli elementami nośnymi nadwozia - z wyjątkiem nadkola (mam na myśli zewnętrzne, nie kielich/nadkole wewnętrzne), bo tego bym elementem nośnym/konstr. nie nazwał. Ale nie jedynymi!
Gdyby było inaczej, to pewnie nie jedna Charada (łącznie z moją) zasiliłaby Hute już parę lat temu.

bia2c mam prośbę - mógłbyś zmierzyć u siebie rozstaw tylnych kielichów? między górnymi nakrętkami/osiami amorków.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 12-01-2010, 16:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Poczekajmy na nowe foty auta. zobaczymy ile zostało tych elementów jeszcze:)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 12-01-2010, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no dziś trochę pospawałem;reszta jest o.k to co na zdjęciach jest najgorsze;nie bójcie-nie pierwszy raz sie łata takie lub wspawuje ćwiartki;zdjęć dziś nie zrobiłem sorki-zapodam jutro;
jutro dam znać o rozstawie tylnych kielichów.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
dzień dzisiejszy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
było tak:
Obrazek
a jest tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
reszta roboty jutro.

a rozstaw między tylnymi kielichami to 108,5cm.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
wszystko ładnie, ale tam od wewnątrz na progach widać rdze. powinieneś wcześniej to wypiaskować ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
gdzie tam gdzie zaspawane już?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 23:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
tak.


co do tej ceny napisz Ci jutro...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 23:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
a niby po co tam mam piaskować żeby zakryte było skoro się nie da pod tym nawet zamalować?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
teraz to już po zawodach, ale jak miałeś wycięty próg to mogłeś to zrobić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2010, 23:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Dokładnie tak jak Kamil napisał. zaspawałeś tylko z wierzchu. Założę się ze zardzewiała jest cała struktura progów od wewnątrz. U mnie tak było właśnie.

Obrazek

Konstrukcyjnie próg mniej więcej tak wygląda. Po Twoim zabiegu cały ciężar opiera się na górnych zgrzewach bo dolne miejsca łączenia były przerdzewiałe. A na to dałeś łate ale nie wzmocniłeś samej konstrukcji.

Ja u siebie wypiaskowałem wszystko co było pod progiem zewnętrznym. A potem to zabezpieczyłem. Tak samo od środka. Wszelkie ubytki blachy zostały uzupełnione tak jak fabryka wypuściła.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 14-01-2010, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Nie do końca jest tak jak piszesz.
Próg wygląda właściwie tak:
Obrazek

Te pomarańczowe linie to łaty wstawione przez bia2c.
Te zielone linie to wewnętrzne "koryto" z blachy o grubości mniej więcej 1,2 - 1,5mm. Ważny element wzmacniający. Jest zgrzane punktowo z progiem wewnętrznym z boku oraz od góry. Tak więc, te łaty nie będą się opierać tylko na zgrzewach górnych progu zew. z wewnętrznym.
bia2c może dodatkowo nawiercić kilka otworów przez swoje łaty i pospawać je w kilku punktach do tego "koryta".
A co do dolnych łączeń progu, to nie wyobrażam sobie żeby zostawić ten rant nie przyspawany do czegokolwiek. Myślę, że bia2c raczej o to zadbał.

Generalnie to i tak, nawet gdyby tego koryta nie było, nie można powiedzieć, że to się opiera tylko na górnych zgrzewach progu zew. z wew. Próg jest profilem giętym, zamocowanym solidnie na dwóch swoich końcach, ma dzięki temu jakąś konkretną wytrzymałość na zginanie, więc te zgrzewy nie są jakoś strasznie obciążone. Ich zadaniem jest raczej połączenie dwóch progów ze sobą. :)

bia2c widzę, że ostro zapier...lasz z tym spawaniem :wink: Ale trochę lipa, że nie spróbowałeś jakoś tego pod spodem wyczyścić, chociaż tyle na ile pozwalało dojście. A jak progi z zewnątrz? Będziesz wymieniał?
Dzięki za informacje o rozstawie kielichów, u mnie jest 108cm.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 14-01-2010, 09:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Miki napisał(a):
Dokładnie tak jak Kamil napisał. zaspawałeś tylko z wierzchu. Założę się ze zardzewiała jest cała struktura progów od wewnątrz. U mnie tak było właśnie.

Obrazek

Konstrukcyjnie próg mniej więcej tak wygląda. Po Twoim zabiegu cały ciężar opiera się na górnych zgrzewach bo dolne miejsca łączenia były przerdzewiałe. A na to dałeś łate ale nie wzmocniłeś samej konstrukcji.

Ja u siebie wypiaskowałem wszystko co było pod progiem zewnętrznym. A potem to zabezpieczyłem. Tak samo od środka. Wszelkie ubytki blachy zostały uzupełnione tak jak fabryka wypuściła.

dla twojej wiadomości:
zostało to tak zrobione żeby przy wycinaniu progu zewnętrznego buda się nie złożyła;
wstawione zostaną jeszcze od środka elementy wzmacniające i sam próg zewnętrzny;
wypiaskowałeś i zabezpieczyłeś a póżniej spawałeś po farbie a ona i tak się spaliła;
ty tylko wypiaskowałeś łączenia progów a ja będę robił nowe progi podproża i wzmocnienie wewnętrzne
poczekaj trochę to zobaczysz bo wszystkiego na raz się nie da wyciąć tak by nie zgubić wymiaru;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 14-01-2010, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
dzisiaj była odbudowa kielicha prawego;
było tak:
Obrazek
tu dajemy nowe z 2mm blachy:
Obrazek

Obrazek
tu dodatkowo zwiążemy
Obrazek

Obrazek

Obrazek
a tu ja w akcji "połóż spaw"
Obrazek

Obrazek
no i efekt końcowy:
Obrazek

Obrazek
no i zrobiłem wymiar żeby nie było obiekcji:
Obrazek
reszta wiązań kielicha z nadkolem nastąpi od spodu jak przewrócimy autko;
jutro drugi - lewy.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 14-01-2010, 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Szacunek i podziw!

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL