forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 16:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 17-05-2009, 16:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Moja przygoda z subarakami zaczęła się od zakupu z ogłoszenia na forum wolnego ssaka 1,8 z Bydgoszczy, dla tych co nie pamiętają było to coś takiego :

Obrazek
Obrazek

Jako baza bardzo fajne bo miało zdrowa prosta budę. Od początku w zamyśle było turbo i sti type r ver 5 look. Ponieważ cierpiał mój zmysł estetyczny na pierwszy ogień poszedł kpl żeby samochód ten zaczął wyglądać bardziej jak Type R

Obrazek
Obrazek

Pierwsze modyfikacje mechaniczne to oczywiście zmiana hamulców na kpl z WRx tj przód 4 tłoczki tył 2 - taki zestaw potrafił wreszcie shamować ten samochód zwłaszcza w porównaniu z serią na 1 tłoczku z przodu i bębnach z tył (hamowanie z większych prędkości zawsze było męskie :lol: ) Na dalszy ogień wyrzucenie seryjnych fotel bez absolutnie żadnego trzymania bocznego i wsadzenie foteli z GT99, do tego seryjna kiera i gałeczka też musiały wylecieć bo trąciły myszką, wylądował zamiast nich zestaw Nardi z STI. Amerykańskie zegary w mph też nie wzbudzały zachwytu więc konieczna była zmiana - wybór padł na zegary z STI RA ver3
Obrazek.
W międzyczasie zmiana zawieszenia na Teina Basica - dla moich potrzeb gdzie auto jeździ głównie na co dzień zawieszenie rewelacyjne prowadzenie jak i czucie zmieniły się diametralnie w stosunku do serii, nie jest tez jakoś bardzo twarde.

Zewnętrznie ciągle czegoś mu brakowało - niezbędne były lampy JDM'owe. Do połączenia z zielonym kolorem budy ćwiczyłem różne kolory i wzory felg, oem srebrne, złote speedline, białe compo. Ostatecznie stanęło na zestawie czarnych matowych felg i imho wygląda z zielonym najbardziej męsko. Przed zimą na aucie wylądowały też chlapacze rallyarmor.

Obrazek Obrazek

Wracając do części mechanicznej. W międzyczasie pomiędzy różnymi etapami wizualnymi zmianie uległa skrzynia - wylądowała skrzynia hybryda stworzona przez Przemka z 4T - wkład skrzyni pochodził ze skrzyni Komancza (po rewizji nowe synchra łożyska etc) przełożenie główne i przy wiskozie ze skrzyni STI95 + do tego tylny dyfer również po rewizji, przełożenie na jakie się zdecydowałem 4,11 wydaje mi się optymalne, 4,44 bardzo kusi ale potencjalnych dawców częsci jest zdecydowanie mniej w przypadku zmielenia wnętrzności.
Oczywiście zmiana skrzyni z wolnossakowej na tą z wersji turbo wiązała się z konwersją na sprzęgło hydrauliczne zamiast linki, sporo elementów wyleciało i zastąpiły je nowe.
Mając już przygotowane napędy, hamulce, zawieszenie pozostało tylko swapnąc silnik. Po researchu wybór padł na silnik ze starucha tj. EJ20G pierwszej generacji. Stopniowo kompletowałem części tj wiązkę, kompa, belkę etc. Mając wszystko przygotowane nastał ten dzień - mechanicznie wszystko zeswapowałem w 2 dni, było to stosunkowo proste ponieważ wszystko jest w miarę P&P. Kolejny etap był zdecydowanie trudniejszy, tj walka z wiązka - zbudowanie wiązki i odpalenie ok tygodnia. Złożyłem wszystko do kupy ale niestety silnik który wsadziłem jako pierwszy po mocnym nagrzaniu zaczynał gotować płyn - diagnoza brak uszczelek, szukanie na szybko kolejnego, 24h maraton z wsadzeniem do samochodu i działa jak powinien.

Silnikowo jest to zestaw:
-Seria motor o średniej szczelności zaworów ( niestety :/ ale nic lepszego nie miałem pod ręką)
-Turbo TD05h-16g (seria)
-Dolot sparco
-IC STI ver 4 odpowiednio dopasowany do silnika 1 gen. EJ20G
-DP 3 cale + catback Fujitsubo power getter
-Komputer Z4 + chip

Obrazek Obrazek


Na hamowni wyrzuciło 266,6 km i 347nm, także do sprawnego przemieszczania się powinno na razie wystarczyć.
Obrazek
Obrazek
Pozostało sporo detali do zrobienia, mocowania do dużej chłodnicy aluminiowej, zabudowa dolotu, osłona turbo, lepszy nawiew na IC, natrysk wody, przewody samco do chłodnicy także niedługo kolejny update :mrgreen:

Podziękowania dla wszystkich którzy uczestniczyli w tym projekcie, dla Az'a który w sumie wtedy namówił mnie na coupejke, dla Komancza za wszelką pomoc w elementach ze staurcha. Dla całej ekipy z 4T za wsparcie techniczne, Adamusa za różne akcje logistyczne, i całej reszty której nie wymieniłem a miała swój udział w projekcie :smile:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 17-05-2009, 16:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Subarak jest mniej więcej już skończony także po odbudowaniu budżetu w krótce rusza prace z Gtti 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 17-05-2009, 23:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
robi wrażenie i pewnie jeszcze lepiej jeżdzi :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 18-05-2009, 08:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Super...jeszcze nie wrzuciłeś chłopakom wnętrza....też b.ładne...(widziałem furke...)
Kupa kasy wrzucona w samochód i pracy....rewelacja...
Ps.macie hamownie u was,można sobie podjechać,ile to kosztuje??
Aha jak mówisz że na razie 260KM wystarczy na razie do poruszania sie to spoko ;)
Pozdrawiam

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 18-05-2009, 16:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-08-2007, 10:59
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Charade
Model: Full Time 4wd
Rok: 89
Cześć. Wiem, że to sprawa drugorzędna w Subaru :),ale napisz ile to cudo teraz pali przy sprawnym przemieszczaniu się po mieście?

_________________
Wojtek W CHARADE 4X4
http://www.automobilklub.org
http://www.wwz15.orangespace.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 19-05-2009, 16:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
A ja sie spytam skoro w Subaru wsadziłeś tyle kasy i czasu i to jak mniemam jeszcze nie koniec to co będziesz robił z GTti????

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 19-05-2009, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
subaru w turbo pali mi mniej wiecej tyle samo co wolnossace czyli ok12-14l
hamowanie ośki kosztuje 150 pln w 4turbo
co do planów z gtti to mam już szafę pełną gratów, teraz najbardziej bolesny etap przedemna - chcę zaklatkowac budę i ja porządne obspawac a sam tego nie zrobie także zaboli po portfelu, oczywiście buda będzie biała. Mechanicznie chcę poskladac narazie na zdrowej serii z wydechem, a ten męski wariant silnika jak mi się marzy + autronic do wystrojenia tego to poezja przyszłości :wink:

Generalnie chcę żeby to auto mogło startowac kiedyś w klasie wyścigowej, historycznej, takie będzie jego przeznaczenie.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 19-05-2009, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-08-2007, 10:59
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Charade
Model: Full Time 4wd
Rok: 89
Świetny pomysł z klasą historyczna! sam o tym marzę, ale mnie ograniczają fundusze:(
gdybyś potrzebował jakiegoś wsparcia to pytaj, jak będę mógł to coś pomogę w imię Charade Rally Art !!!

_________________
Wojtek W CHARADE 4X4
http://www.automobilklub.org
http://www.wwz15.orangespace.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 20-05-2009, 12:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Coupejka robi wrażenie, przez Ciebie rozglądam się za subarynką. Mam nadzieje że się pojawisz na jakimś zlocie i zademonstrujesz sprawne przemieszczanie się :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 20-05-2009, 20:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
chce byc na tym bodajże we wrześniu ale nie wiem na ile sprawy zawodowe mi na to pozwolą :(

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: samochód dla którego zdradziłem na chwilę Gtti ;)
PostNapisane: 20-05-2009, 21:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
szociu napisał(a):
chce byc na tym bodajże we wrześniu ale nie wiem na ile sprawy zawodowe mi na to pozwolą :(

Fajnie by było...pojechalibysmy kolumną ze śląska...bo jeszcze zbyszek-turysta...może Martini...może Stiq.....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL