forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Charade G100 GTti Świder
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=15&t=3861
Strona 4 z 5

Autor:  KAMILcom [ 27-07-2009, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Miki napisał(a):
KAMILcom napisał(a):
Świder napisał(a):
A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować



to są wygłuszające - ciężkie to jak cholera. jak masz dostęp to posyp suchym lodem zostaw na 10 minut i same odejdą, jak nie to musisz podgrzać ale będzie się wszystko lepić niestety.



Czyżbyś "odgłuszał" swoje GTti?:D

Zamiast mat preferuje stopery do uszu :P

Autor:  Miki [ 27-07-2009, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Są lżejsze :D

Autor:  Świder [ 01-08-2009, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Dzisiaj nastąpił kolejny wielki krok dla charadki 8) Auto w końcu hamuje !! W porównaniu z wczesniejszym stanem to niebo a ziemia, zablokowanie kół na asfalcie - przy predkosciach 30-70 - żaden problem, przy wyższym v nie sprawdzałem, duzo szybciej bierze, twardszy pedał, ogólnie jestem strasznie zadowolony :D

Wczesniej tył w ogóle nie hamował - sprawdzone organoleptycznie - silnik odpalony, serwo pracuje, tył podniesiony - hamulec wcisniety na maksa a ja moglem rękami obracać koło :lol:

Wszystko to zawdzięczam nowym prezentom dla charadki:

-nowe tłoczki
Obrazek

-nowy płyn hamulcowy dot-3

Po wymianie tłoczków, oraz dokładnym odpowietrzeniu wszystkich kół i zassaniu nowego płynu hamulce są nie do poznania :mrgreen:

Autor:  Miki [ 01-08-2009, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

hmm dot 3?

faktycznie tak było napisane na zbiorniczku ale zalałem dot 4 - coś sie stanie?

Autor:  Świder [ 01-08-2009, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

dot 4 - wyższa temp wrzenia - inny skład chemiczny, jest bardziej agresywny i może trochę zżerać gume - tak wyczytalem na innych forach, ale czy faktycznie zje gume to nie wiem :roll:

Autor:  marcin gtti [ 01-08-2009, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Miki napisał(a):
hmm dot 3?

faktycznie tak było napisane na zbiorniczku ale zalałem dot 4 - coś sie stanie?

nic

Autor:  Świder [ 06-08-2009, 15:21 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Z takich małych ciekawostek... dzisiał byłem zważyć auto - tapicerka przód pełna, tył wydmuszka, koło zapasowe, gaśnica, i inne obowiązkowe rzeczy - czyli tak jak sie poruszam autem na codzien - wynik 810kg

Jeszcze bede musiał zobaczyc na ten stożek i ten dolot porzadnie zrobic jak będzie troche $, bo dzis na 2ce gdzies przy 5k chyba mi sie check zapalił, ostatnio też tak miałem jak stary stożek był jakos trefnie zamontowany, że mało powietrza dostawał...

Autor:  KAMILcom [ 06-08-2009, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Dużo jakoś wyszło. Ile miałeś paliwa ? Maty rozumiem, że też cały czas masz ?

Autor:  Miki [ 06-08-2009, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Świder napisał(a):
Z takich małych ciekawostek... dzisiał byłem zważyć auto - tapicerka przód pełna, tył wydmuszka, koło zapasowe, gaśnica, i inne obowiązkowe rzeczy - czyli tak jak sie poruszam autem na codzien - wynik 810kg

Jeszcze bede musiał zobaczyc na ten stożek i ten dolot porzadnie zrobic jak będzie troche $, bo dzis na 2ce gdzies przy 5k chyba mi sie check zapalił, ostatnio też tak miałem jak stary stożek był jakos trefnie zamontowany, że mało powietrza dostawał...



a kolanka do tego stozka to skąd brałes bo jak na razie to spotykam same jacky (shit) albo samco co jest absurdalnie drogie?

Autor:  Świder [ 06-08-2009, 16:25 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Paliwa resztka, może z 3-5L, maty dalej są, do tego drzwi też mam wygłuszone tymi matami...

A to obecne "kolanko" to po prostu wąż gumowy zbrojony ze szrotu. Z tego co mi wiadomo to warto się rozejrzeć za takimi wężami, kolankami w sklepach z częsciami to ciężarówek, typu jakieś stary itd. tam są duże średnice i powinno się dać cos dopasować, też będe tam szukał bo cena za samco, autobahn88'y i inne markowe jest po prostu żenująca - zrobić dolot na tych łącznikach = połowa wartości auta :lol:

Autor:  Świder [ 24-08-2009, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Nowe fanty... :mrgreen:

Obrazek

- uszczelniacz wału od strony skrzyni - szykuje się sporo roboty, ale trzeba w końcu zatamować wyciek...
- filtr oleju prosto z japoni 8) jak olej przestanie lać to wypadałoby wlać valvo 10w60 no i nowy filtr...
- 2x reperaturki przednich tłoczków - na tym zamierzam skończyć "remont" hampli...
- 2x H&R na przód - spadły mi po prostu z nieba, gdyż okazało się że mam złamaną prawą sprężyne :roll:

W tym tygodniu może uda mi się to wszystko "założyć" na auto :)

EDIT: Jest ! Fanty założone dzisiaj, troche było z tym roboty ale miałem bardzo dobrego "pomocnika-kierownika" dzięki któremu zdjecie skrzyni, sprzegla, zamachu, zmiana uszczelniacza oraz zdjecie macpersonów i wymiana sprężyn poszły bezproblemowo :)

Dzięki nowego simmeringowi wygląda na to, że już nie będzie żygania olejem, jeszcze trochę poci się uszczelka pod miską - ale ona pójdzie na ruszt przy wymianie oleju.

Sprężyny nowe i jest 100 razy lepiej na drodze - nie skacze na wybojach, nie wybija, nie traci przyczepności - mimo tego, że okazało się ze prawy amor do regeneracji...
Niestety w tym momencie jestem zmuszony napisać, że TCS niestety jest sporym ściemniaczem - co go pytalem o spręzyny to mówił, że ktoś mu z amorami załatwił obniżające, itd... jaka jest prawda ? sprężyny były po prostu obcięte :lol: Przykładów niesłowności jest duużo, ale to już nic nie zmieni, jak kupowałem auto to stan mojej wiedzy był zerowy, odkąd mam charadke (~poł roku) nauczylem się ogromu rzeczy no i motoryzacja stałą się moją pasją - nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

Dodatkowo wczoraj zregenerowałem zaciski przednie, gumki ładnie spasowały, jest lekka poprawa, ale hamulce dalej nie są takie jakbym oczekiwał...

Zgodnie z tradycją na koniec pare fotek:

Ładnie widać co się zbiera w zacisku gdy gumka osłaniająca jest pęknieta...
Obrazek

Nowy uszczelniacz już na miejscu i zarzygane olejem okolice wału :) ps. z wywiniętej uszczelki pod miską też chyba troche kapie...
Obrazek

No i sprężynki na miejscu
Obrazek

PS. Tarcza i docisk chyba były faktycznie wymieniane przez poprzedniego własciciela bo wyglądają bardzo dobrze 8)

Autor:  Świder [ 06-09-2009, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Wczoraj był dalszy ciąg walki z cieknącym olejem, na celowniku była uszczelka pod miske...

Do dostania jest tylko uszczelka ajusy, pisze ze do gtti, kod silnika cb80, na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza
Obrazek

Robote zacząłem koło 18tej, myślalem że w godzinie spokojnie się wyrobie... niestety myliłem się i to bardzo :x Samo odkręcenie 20 śrub z miski było nie lada wyzwaniem, gdyby nie specjalnie pozaginane klucze, przedłużki, przeguby to nie dałbym rady jej odkręcić, co dalej ? Jak miska została odkręcona to nie ma szans jej zdjąć, trzeba było podeprzeć silnik, odkręcić stabilizator, odkręcić przednia i tylną poduszkę, a na końcu całą belkę oraz wydech :evil:
W końcu udało się, miska zeszła...
Obrazek

Teraz czyszczenie i odtłuszczanie powierzchni, później nakładam uszczelkę na miskę i co się okazuje ? Uszczelka po stronie skrzyni na zaokrągleniu nie pasuje - jest za krótka !! :evil: Między uszczelka a miską na zaokrągleniu było jakies 2cm luzu :lol: A jak sie naciąga to po bokach ją do środka ściąga, ogólnie smiech na sali :lol:

Dużo było męczenia, wybite dodatkowe otwory, ogólnie poratował mnie REINZOSIL, którego sporo naniosłem...

Potem była długa męczarnia żeby to wszystko założyć, dokręcić, otwory ciągle nie pasowały z racji przestawionej uszczelki... Łącznie wymiana uszczelki zabrała mi 4h i sporo nerwów, robotę kończyłem o 22 przy lampach.

Oczywiście wczesniej waliło olejem dlatego, że założona była ta sama uszczelka - ajusa, tylko nie było to "porządnie" uszczelnione innym dodatkowym środkiem, na chwile obecną wygląda że z pod miski już nie cieknie... oby

Autor:  Miki [ 06-09-2009, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Fajnie patrzeć jak autko sukcesywnie poprawia swój stan :) Co do poprzednich właścicieli to temat rzeka :D zawsze tak jest :) Ja także dzięki szkaradzie poznaje tajniki motoryzacji, niestety chwilowo mam przestój :/

2 pytania:

Ciężko zmienić samemu sprężyny? Miałeś jakieś specjalne przyrządy?

Gdzie dostałeś zestaw regeneracyjny do zacisków? Drogie to? Co w nim jest, tylko gumki?

Autor:  Świder [ 06-09-2009, 23:47 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

No dokładnie, powoli do przodu :) W tym tygodniu powinien wskoczyć valvo 10w60 z nowym filtrem i powinien być koniec z cieknącym olejem.

Zestaw regeneracyjny do zacisków dostałem w IC, ~15zł za sztukę, są tam dwie gumy i pierścień metalowy - jedna guma wchodzi do środka, dookoła tłoczka uszczelnia go, a druga na wierzch osłania przed całym syfem i do tego ten metalowy pierścień-drut ja przytrzymuje.

Sprężyny nie jest ciężko tylko trzeba mieć dobry ściągacz, ja miałem za duży i były spore kombinacje w imadle, jak masz małe ściągacze, to bez problemu pójdzie :)

Autor:  Świder [ 29-04-2011, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Wpis po prawie 2 latach... :)
Charada stała nieruszana rok, albo i więcej - przyznam szczerze, że nawet nie wiem, po prostu zapomniałem sobie o niej, nie potrzebuje auta na co dzień, a kasę zamiast ładować w auto inwestowałem w siebie ;)

Ostatni wpis jak widać był dosyć optymistyczny, ale niestety, problem z cieknącym olejem nie ustąpił, dodatkowo do roboty było trochę innych rzeczy dlatego właśnie stało się jak stało, ale... dzięki koledze kamilcom oraz jeszcze jednej osobie odzyskałem motywacje i chęci do robienia przy aucie. Pierwsze zainwestowałem 1/4 wartości samochodu w narzędzia, tak aby było czym pracować, brak odpowiednich narzędzi nie raz doprowadził mnie do furii :evil:

Przejdźmy do sedna sprawy - rozpoczynam długoterminową odbudowę charady, przyznam że wzoruje się na aucie Kamila - ma być porządnie, dokładnie, bez pośpiechu i estetycznie. Nie zależy mi na czasie, update'y nie będą częste ani regularne z racji, że przy aucie mogę pracować jak jestem w domu, na codzień jestem w krk, a na odległość nic nie zdziałam :)

Na pierwszy ogień idzie silnik, jego wyjęcie, rozebranie, ocena stanu i później dalsze decyzje co będzie robione

Pomiar ciśnienia oleju przed wyjęciem:
Obrazek

Rozebrany przód:
Obrazek

CB-80 up!
Obrazek

W oczekiwaniu na rozbiórkę:
Obrazek

Bebechy i najprawdopodobniej stuk na środkowym cylindrze:
Obrazek

Gładzie bez rewelacji:
Obrazek

Głowa:
Obrazek

Jutro planowana rozbiórka dołu, ocena panwi i pewnie dalsze decyzje... :)

PS. Jeden koń pod maską, ale hardy :D
Obrazek

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/