forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Charade G100 GTti Świder
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=15&t=3861
Strona 3 z 5

Autor:  Świder [ 21-07-2009, 15:00 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Stożek wchodzi bez problemów, tylko że nie bezpośrednio na turbine ;)
Obrazek

Troche czasu (w sumie to gdzieś z 2 tyg :lol: ) spędziłem na ogólnie pojętą walke z autkiem

W telegraficznym skrócie:
-auto poraz drugi całe rozebrane i wybebeszone
-pozbylem sie rdzy ze srodka oraz z podwozia
-kawalek progu wyciety (była dziura) i wspawana blacha i konserwacja
-oba progi zakonserwowane czarnym bollem
-profile zamkniete zakonserwowane środkiem bolla do profili zamknietych :)
-dół auta również zakonserwowany tam, gdzie zdarta była konserwacja
-uszczelnienie drzwi - juz nie ciekna, teraz walcze jeszcze z tylnymi szybami
-rozebrany downpipe, rozwiercone pourywane sruby, uszczelniony i porzadnie skrecony -> brak przedmuchów :)
-dorobione mocowanie do przedniej łapy silnika, ponieważ jedno z gniazd w bloku było urwane...
-rozpracowałem znowu wiązke i bez zadnych manuali udało mi się naprawic światło wsteczne 8)
-umyłem silnik oraz skrzynie
-podłaczenie centralnego zamka
-dużo pierdółek, typu szlifowanie i malowanie, rozwiercanie pourywanych srub, itp.

Jednym słowem sporo, sporo godzin poswieconych aby auto bylo w troche lepszym stanie :)

Pare fotek
Zdjety downpipe, widac ladnie przednia łape i urwane gniazdo
Obrazek

Widac ładnie urwane sruby, trudno sie dziwic ze był przedmuch skoro trzymało się na 2 srubach i nie bylo uszczelki ani niczego
Obrazek

Tutaj juz poskrecany dp, w tle widac nakretke na szpilce od kol. wydechowego - jej również wczesniej brakowalo...
Obrazek

Wstepne pasowanie mocowania do przedniej łapy, poskrecane na nierdzewnych, gdybym miał spawarke... :roll:
Obrazek

Autor:  Miki [ 22-07-2009, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

tę rurkę do stożka to specjalnie dorabiałeś?

Autor:  Świder [ 22-07-2009, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

No to jest takie non pro CAI :) Rura z okapu zagieta, przegródka z komora silnika, oraz rura + przyspawane kolanko 90* i na tym stożek, można powiedziec ze wszystko jest specjalnie dorabiane ;)

Ogolnie dolot bedzie caly do poprawy, ale to kiedys...

Dzisiaj wspawany jeszcze kawalek reperaturki do podlogi oraz caly srodek zakonserwowany gruntem epoxydowym... robote przy aucie zaczalem o 8:30, skonczylem 20:30 8)

Autor:  Miki [ 23-07-2009, 14:15 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

ładnie ładnie :)

Ja wczoraj do późnych godzin lutowałem ostatnie kabelki. Nie skończyłem - komary wygrały :)

Ale za to dziś odpaliłem po raz pierwszy swoją Charade :D

Nie jeździłem bo muszę olej do skrzyni zalać.

Autor:  Świder [ 25-07-2009, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

No to gratulacje za pierwsze odpalenie :D

Ja w koncu po okolo 3tyg złożyłem z powrotem autko :)
Druga (mam nadzieje, że i ostatnia) dziura wycieta i zaspawana blacha, cale wnetrze zakonserwowane gruntem epoxydowym przez co charadka zmieniła troche image :) Przód już nie cieknie, więc po konserwacji założyłem wyprane wcześniej wnętrze, mam nadzieje że będzie spokój na dłuższy czas 8)

Ostatnie spojrzenie na wnętrze w starym wydaniu
Obrazek

Obrazek

Praca wre - 2x japan :)
Obrazek

Nowy look charadki, który powinien skutecznie zapobiegać rudej
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  DOL_michal [ 25-07-2009, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

no ładnie to zabezpieczyłeś :).

Autor:  mpanik [ 26-07-2009, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Co to za grunt? I napisz czy kładłeś go na gołą blachę (oczywiście mówię o miejscach wstawienia reperaturek)? A i jeszcze jedno pytanko. Widzę, że masz jakieś maty wygłuszające na tylnych nadkolach w bagażniku. Możesz napisać co to takiego? :)

Autor:  Świder [ 26-07-2009, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Jest to emalia epoksydowa dwuskładnikowa - ogólnie z tego co słyszalem to czesto maluje się tym poszycia statków, bardzo mocna rzecz :) Na jednym z forów natknąłem się na dyskusje gdzie własnie ludzie polecali tą emalie do malowania wnętrza jak i konserwacji całego podwozia, poparte opiniami ludzi użytkujących auta w offroadzie :) Tylko, że normalnie nakłada się około ~3 warstw, ja z racji że nie potrzebuje niezniszczalnej mechanicznie powłoki tylko ochrone przed korozją zrobiłem tylko jedną wartswe, ale jest "twarda" i wygląda bardzo przyzwoicie.

Co do drugiego pytania to tak, kładłem go bezpośrednio na gołą blache.

A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować

Autor:  marcin gtti [ 26-07-2009, 16:41 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Malowałem taką farbą swoją łódke 4 rok w wodzie i oprócz przybrudzenia powierzchnia jest jak nowa.

Autor:  seba601s [ 26-07-2009, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

ja do podwozia i czasem wnętrza stosowałem zawsze bitex i temu podobne...i ciekaw jestem czy taką emalie można zastosować na podwozie?? jest to lepsze?? Można nanosić pędzlem czy tylko natryskiem... ??

Autor:  Świder [ 26-07-2009, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Czy od typowego baranka jest lepsze to ciężko powiedzieć, wg mnie jedno i drugie dobrze spełnia swoje zadanie, choć wydaje mi się że powłoka epoksydowa jest twardsza i trudniej ją zedrzeć.
Do podwozia oczywiście też można stosować epoksyd, jeden gość sie wypowiadał, ze ma podwozie i progi zrobione epoksydem właśnie, jeździ w terenie, nie raz zawisł na jakimś trudnym podłożu i progi oraz reszta podobno jak nowe :) Myśle, że opinia marcina gtti potwierdza trwałość tej powłoki.

Co do nakładania to można pędzlem, wałkiem, natrysk, czym się dysponuje :) Ja niestety ubolewam nad brakiem kompresora, tak więc wszystko malowałem pędzlem, emalia jest gęsta więc dosyć długo trwa malowanie i do tego odcisk miałem od pędzla :lol:

Autor:  mpanik [ 26-07-2009, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Świder, a jak ta emalia się nazywa?
A co do bitexu, to jak najdalej od tego, z czasem pęka i dostaje się pod niego woda. Generalnie na podwozie musi być jakaś powłoka w miarę elastyczna, jest trochę tego na rynku. Tylko pod taką powłokę chyba warto dać właśnie jakiś grunt/podkład epoksydowy lub reaktywny.

Autor:  Świder [ 26-07-2009, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Ja miałem dokładnie emalie epoxydowa firmy rafil - puszka 1L oraz do tego 0.5L utwardzacza - koszt takiej imprezy to około 50zł. Emalia jest dosyć wydajna, wszystko co widać na zdjęciach czyli cała podłoga + bagażnik pochłonęła 0.5L emalii i 0.2L utwardzacza. Tylko należy pamiętać, że ja dałem tylko jedną warstwe.

Na allegro też widziałem, że sprzedają już gotową mieszanke emalia + utwardzacz w różnych kolorach, nie wiem jaki jest jej okres "spozycia" ponieważ emalia z rafilu po zmieszaniu z utwardzaczem jest zdatna do użycia przez 8h, pózniej się żeluje.

Autor:  KAMILcom [ 27-07-2009, 00:18 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

Świder napisał(a):
A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować



to są wygłuszające - ciężkie to jak cholera. jak masz dostęp to posyp suchym lodem zostaw na 10 minut i same odejdą, jak nie to musisz podgrzać ale będzie się wszystko lepić niestety.

Autor:  Miki [ 27-07-2009, 11:34 ]
Tytuł:  Re: Charade G100 GTti Świder

KAMILcom napisał(a):
Świder napisał(a):
A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować



to są wygłuszające - ciężkie to jak cholera. jak masz dostęp to posyp suchym lodem zostaw na 10 minut i same odejdą, jak nie to musisz podgrzać ale będzie się wszystko lepić niestety.



Czyżbyś "odgłuszał" swoje GTti?:D

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/