forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Charade G100 GTti Świder
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=15&t=3861
Strona 1 z 5

Autor:  Świder [ 14-02-2009, 21:55 ]
Tytuł:  Charade G100 GTti Świder

W tej chwili oficjalnie witam :)

Jako, że autko jest już na chodzie postanowiłem tutaj napisać posta. Auto odkupione od użytkownika TCS, powrót ponad 400km na kołach, podczas powrotu siadła skrzynia biegów - moje perypetie opisałem na forum w innym dziale. Tak czy siak musiałem w autko na poczatku troche doinwestować, to co zostało zrobione z mechanicznej części:
-wahacze
-termostat na 88*
-półoś lewa z przegubami
-krzyżak kolumny kierowniczej
-skrzynia biegów
-łożyska w alternatorze

Troche mnie to wszystko wyniosło, ale auto przez to dobrze się prowadzi, układ kierowniczy w pełni sprawny, jezdzi się bez strachu ;)

Jeśli chodzi o wnętrze i częsc "estetyczną" poświeciłem sporo czasu na różnego typu pierdółki większe i mniejsze aby auto doprowadzić choc troche do wymarzonego stanu.
Całe auto wybebeszyłem, cała tapicerka i filce wyprałem i suszyłem (dosyc kłopotliwe w zimie), ponieważ śmierdziały i były wręcz mokre. Do roboty były również fotele, rok produkcji 98' i od tamtego czasu nie były czyszczone... bardzo dużo roboty ze zdjęciem poszycia - wszystko przez upierdliwe metalowe zaczepy.
Do tego odczepiły sie kable od głownego bezpiecznika, trzeba dorobić mocowanie, poprawienie zamka od tylnej klapy, łączenie/lutowanie kabli + izolacja, zamocowac wskaznik boostu, zamocować i zabezpieczyć cięgna od ogrzewania, próba naprawy obrotomierza, pospinanie i uporzadkowanie kabli i jeszcze masa innych pierdółek, o których juz nie pamietam, a które zabrały troche czasu :)

Tutaj mam kilka fotek wątpliwej jakości (telefon) z prac jakie do tej pory wykonałem nad autem,

Wnętrze podczas rozbiórki
Obrazek Obrazek Obrazek

Fotele podczas rozbiórki
Obrazek Obrazek Obrazek

Wyprane, naszyte, pachnące :)
Obrazek

Co sie stało pod błotnikiem...
Obrazek

Zamontowany wskaznik boostu, czerowna tasma bo rozwalała sie kiera, a wskaznik otwierany wiec puszka pokiereszowana - trzeba bylo zakryc
Obrazek

No i z zewnątrz
Obrazek Obrazek
Na chwile obecną jest jeszcze nowa klapka wlewu z zamkiem - pomalowana na czarno.

Do roboty jest jeszcze bak - a konkretnie jego łatanie, troche kapie z dołu z korka - trzeba uszczelnic i przy okazji gdzies jeszcze jest wyciek bo w kabinie też czuc benzyne. No i jeszcze trzeba kokpit rozebrac i naprawic kierunkowskazy i awaryjne... - ale to w innym temacie :)

Autor:  szociu [ 15-02-2009, 15:31 ]
Tytuł: 

jak chcesz bak i przyjedziesz po niego sam( nie mam ochoty na wysyłkę) to za 4 pack oddam ci mój bo wsadzam sportowy

Autor:  Miki [ 15-02-2009, 20:35 ]
Tytuł: 

Fajnie że auto zostało w klubie :)

Have fun

Autor:  wysot86 WRC [ 15-02-2009, 21:36 ]
Tytuł: 

cześć! fajne autko. dobrze że ktoś o nie zadba.

Autor:  Świder [ 09-03-2009, 22:26 ]
Tytuł: 

Jako że mam kumpla poczatkującego fotografa profesjonaliste pozwoliłem sobie na zrobienie kilku normalnych fotek w przyzwoitej jakości :)

Nie jest to ideał, auto nie było myte ani nic z tych rzeczy, więc nie bić za to - bedzie ciepło to znajde ciekawą miejscówke i się zrobi prawdziwą sesje :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Do tego spełniło się moje "marzenie" ;) Dołączyłem do grona forumowiczów małopolskiego tuning klubu i udało mi się przez to znalezc warsztat, gdzie po godzinach oficjalnej pracy mogę sobie przyjechac i korzystac dowoli z podnosników, narzędzi oraz liczyc na pomoc ludzi - tak więc wszystko idzie w dobrą strone :)

Obecnie zamówiłem stożek na odme, bo jak widać jest "pusta", do tego diody w5w do podswietlenia deski na niebiesko - mam czasami przyjemnosc jezdzic golfem IV i bardzo podoba mi się ta niebieska kolorystyka.

Co do dalszych planów to jezeli bedzie kasa to robie dolot + stożek K&N lub coś innego markowego, do tego FMIC, bov oraz mbc jesli tylko kasa pozwoli i znajde coś w rozsądnej cenie.

Autor:  fetorman [ 16-03-2009, 15:49 ]
Tytuł: 

Tylko masz mi objechac Indiego na kresce ;)

Autor:  Świder [ 16-03-2009, 16:38 ]
Tytuł: 

Przyjdzie wiosna i letnie opony to będziemy z Indiim sparować napewno 8)

Na chwile obecna wyjezdzajac z garazu rozwaliłem sobie wydech :/ , poszedl spaw przy tłumiku środkowym - wrażenia: auto straciło z 50km i klekocze strasznie ;)

Ale za niedługo będzie naprawiane...

Autor:  Bobson [ 16-03-2009, 22:56 ]
Tytuł: 

fetorman napisał(a):
Tylko masz mi objechac Indiego na kresce ;)



OO kolega z złośnika :) Może mnie kojarzysz, pisałem tam troszkę jak miałem jeszcze świstaka :D

Autor:  Świder [ 21-03-2009, 21:34 ]
Tytuł: 

Panowie, nie jest za wesoło...
Dzisiaj odwiedzilem szocia w 4turbo i była mierzona kompresja...

1szy cylinder 10,5bar, drugi 10bar, trzeci 7bar :/

Albo pierscien, wymiana sie nie oplaca, wiec nie bede robil, albo zawór... moze rozbiore glowice i sprawdze, nagar albo krzywo... zobaczymy co to będzie.

PS. Dzieki dla szocia za pomiary.

Autor:  szociu [ 21-03-2009, 21:56 ]
Tytuł: 

ja obstawiam pierścień albo wypalony zawór wydechowy. w sumie wyleciało mi z głowy - mogliśmy zrobi próbę olejową żeby wyeliminować lub potwierdzi pierścienie.

Autor:  Miki [ 21-03-2009, 22:03 ]
Tytuł: 

Świder napisał(a):
Panowie, nie jest za wesoło...
Dzisiaj odwiedzilem szocia w 4turbo i była mierzona kompresja...

1szy cylinder 10,5bar, drugi 10bar, trzeci 7bar :/

Albo pierscien, wymiana sie nie oplaca, wiec nie bede robil, albo zawór... moze rozbiore glowice i sprawdze, nagar albo krzywo... zobaczymy co to będzie.

PS. Dzieki dla szocia za pomiary.



Dlaczego nie opłaca sie wymienić pierścieni? Przecież są do dostania?

Autor:  Świder [ 21-03-2009, 22:15 ]
Tytuł: 

Tak, są do dostania, ale szociu tłumaczyl mi, ze w takim wypadku moze nie być jodełki na cylindrze i pierscien sie nie dopasuje. A aby to wszystko doprowadzic do stanu użyteczności musiałbym włożyc połowe wartosci auta, co sie nie oplaca, juz lepiej silnik kupic inny :/

Autor:  Miki [ 21-03-2009, 22:39 ]
Tytuł: 

Świder napisał(a):
w takim wypadku moze nie być jodełki na cylindrze i pierscien sie nie dopasuje.


O co chodzi z ta jodełką?

Autor:  marcin gtti [ 22-03-2009, 02:06 ]
Tytuł: 

Pewnie chodzi oto czy cylinder nosi ślady jeszcze honowania

Autor:  Świder [ 22-03-2009, 13:49 ]
Tytuł: 

Tak, chodzi o honowanie.

No i teraz patrzac na koszta pierscieni to wszystko wydaje się ok, ale jak do tego doliczymy całą obróbke cylindrów przy nadwymiarowym pierscieniu czyli zebranie warstwy materialu + honowanie, no i caly silnik trzeba jeszcze rozłozyc i złozyc - tak więc koszta i czas poświęcony na taką operacje mijają się niestety z celem.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/