forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 18:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 21-07-2009, 15:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Stożek wchodzi bez problemów, tylko że nie bezpośrednio na turbine ;)
Obrazek

Troche czasu (w sumie to gdzieś z 2 tyg :lol: ) spędziłem na ogólnie pojętą walke z autkiem

W telegraficznym skrócie:
-auto poraz drugi całe rozebrane i wybebeszone
-pozbylem sie rdzy ze srodka oraz z podwozia
-kawalek progu wyciety (była dziura) i wspawana blacha i konserwacja
-oba progi zakonserwowane czarnym bollem
-profile zamkniete zakonserwowane środkiem bolla do profili zamknietych :)
-dół auta również zakonserwowany tam, gdzie zdarta była konserwacja
-uszczelnienie drzwi - juz nie ciekna, teraz walcze jeszcze z tylnymi szybami
-rozebrany downpipe, rozwiercone pourywane sruby, uszczelniony i porzadnie skrecony -> brak przedmuchów :)
-dorobione mocowanie do przedniej łapy silnika, ponieważ jedno z gniazd w bloku było urwane...
-rozpracowałem znowu wiązke i bez zadnych manuali udało mi się naprawic światło wsteczne 8)
-umyłem silnik oraz skrzynie
-podłaczenie centralnego zamka
-dużo pierdółek, typu szlifowanie i malowanie, rozwiercanie pourywanych srub, itp.

Jednym słowem sporo, sporo godzin poswieconych aby auto bylo w troche lepszym stanie :)

Pare fotek
Zdjety downpipe, widac ladnie przednia łape i urwane gniazdo
Obrazek

Widac ładnie urwane sruby, trudno sie dziwic ze był przedmuch skoro trzymało się na 2 srubach i nie bylo uszczelki ani niczego
Obrazek

Tutaj juz poskrecany dp, w tle widac nakretke na szpilce od kol. wydechowego - jej również wczesniej brakowalo...
Obrazek

Wstepne pasowanie mocowania do przedniej łapy, poskrecane na nierdzewnych, gdybym miał spawarke... :roll:
Obrazek

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 22-07-2009, 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
tę rurkę do stożka to specjalnie dorabiałeś?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 22-07-2009, 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
No to jest takie non pro CAI :) Rura z okapu zagieta, przegródka z komora silnika, oraz rura + przyspawane kolanko 90* i na tym stożek, można powiedziec ze wszystko jest specjalnie dorabiane ;)

Ogolnie dolot bedzie caly do poprawy, ale to kiedys...

Dzisiaj wspawany jeszcze kawalek reperaturki do podlogi oraz caly srodek zakonserwowany gruntem epoxydowym... robote przy aucie zaczalem o 8:30, skonczylem 20:30 8)

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 23-07-2009, 14:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
ładnie ładnie :)

Ja wczoraj do późnych godzin lutowałem ostatnie kabelki. Nie skończyłem - komary wygrały :)

Ale za to dziś odpaliłem po raz pierwszy swoją Charade :D

Nie jeździłem bo muszę olej do skrzyni zalać.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 25-07-2009, 11:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
No to gratulacje za pierwsze odpalenie :D

Ja w koncu po okolo 3tyg złożyłem z powrotem autko :)
Druga (mam nadzieje, że i ostatnia) dziura wycieta i zaspawana blacha, cale wnetrze zakonserwowane gruntem epoxydowym przez co charadka zmieniła troche image :) Przód już nie cieknie, więc po konserwacji założyłem wyprane wcześniej wnętrze, mam nadzieje że będzie spokój na dłuższy czas 8)

Ostatnie spojrzenie na wnętrze w starym wydaniu
Obrazek

Obrazek

Praca wre - 2x japan :)
Obrazek

Nowy look charadki, który powinien skutecznie zapobiegać rudej
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 25-07-2009, 13:37 
Offline

Dołączył(a): 16-06-2009, 22:13
Posty: 296
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Samochód: Charada Diesel 3D
Model: G100
Rok: 1989
no ładnie to zabezpieczyłeś :).

_________________
1.0 D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Co to za grunt? I napisz czy kładłeś go na gołą blachę (oczywiście mówię o miejscach wstawienia reperaturek)? A i jeszcze jedno pytanko. Widzę, że masz jakieś maty wygłuszające na tylnych nadkolach w bagażniku. Możesz napisać co to takiego? :)

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 14:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Jest to emalia epoksydowa dwuskładnikowa - ogólnie z tego co słyszalem to czesto maluje się tym poszycia statków, bardzo mocna rzecz :) Na jednym z forów natknąłem się na dyskusje gdzie własnie ludzie polecali tą emalie do malowania wnętrza jak i konserwacji całego podwozia, poparte opiniami ludzi użytkujących auta w offroadzie :) Tylko, że normalnie nakłada się około ~3 warstw, ja z racji że nie potrzebuje niezniszczalnej mechanicznie powłoki tylko ochrone przed korozją zrobiłem tylko jedną wartswe, ale jest "twarda" i wygląda bardzo przyzwoicie.

Co do drugiego pytania to tak, kładłem go bezpośrednio na gołą blache.

A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 16:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Malowałem taką farbą swoją łódke 4 rok w wodzie i oprócz przybrudzenia powierzchnia jest jak nowa.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
ja do podwozia i czasem wnętrza stosowałem zawsze bitex i temu podobne...i ciekaw jestem czy taką emalie można zastosować na podwozie?? jest to lepsze?? Można nanosić pędzlem czy tylko natryskiem... ??

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 19:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Czy od typowego baranka jest lepsze to ciężko powiedzieć, wg mnie jedno i drugie dobrze spełnia swoje zadanie, choć wydaje mi się że powłoka epoksydowa jest twardsza i trudniej ją zedrzeć.
Do podwozia oczywiście też można stosować epoksyd, jeden gość sie wypowiadał, ze ma podwozie i progi zrobione epoksydem właśnie, jeździ w terenie, nie raz zawisł na jakimś trudnym podłożu i progi oraz reszta podobno jak nowe :) Myśle, że opinia marcina gtti potwierdza trwałość tej powłoki.

Co do nakładania to można pędzlem, wałkiem, natrysk, czym się dysponuje :) Ja niestety ubolewam nad brakiem kompresora, tak więc wszystko malowałem pędzlem, emalia jest gęsta więc dosyć długo trwa malowanie i do tego odcisk miałem od pędzla :lol:

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Świder, a jak ta emalia się nazywa?
A co do bitexu, to jak najdalej od tego, z czasem pęka i dostaje się pod niego woda. Generalnie na podwozie musi być jakaś powłoka w miarę elastyczna, jest trochę tego na rynku. Tylko pod taką powłokę chyba warto dać właśnie jakiś grunt/podkład epoksydowy lub reaktywny.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 26-07-2009, 20:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Ja miałem dokładnie emalie epoxydowa firmy rafil - puszka 1L oraz do tego 0.5L utwardzacza - koszt takiej imprezy to około 50zł. Emalia jest dosyć wydajna, wszystko co widać na zdjęciach czyli cała podłoga + bagażnik pochłonęła 0.5L emalii i 0.2L utwardzacza. Tylko należy pamiętać, że ja dałem tylko jedną warstwe.

Na allegro też widziałem, że sprzedają już gotową mieszanke emalia + utwardzacz w różnych kolorach, nie wiem jaki jest jej okres "spozycia" ponieważ emalia z rafilu po zmieszaniu z utwardzaczem jest zdatna do użycia przez 8h, pózniej się żeluje.

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 27-07-2009, 00:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
Świder napisał(a):
A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować



to są wygłuszające - ciężkie to jak cholera. jak masz dostęp to posyp suchym lodem zostaw na 10 minut i same odejdą, jak nie to musisz podgrzać ale będzie się wszystko lepić niestety.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Świder
PostNapisane: 27-07-2009, 11:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
KAMILcom napisał(a):
Świder napisał(a):
A na trzecie pytanie to... sam nie wiem :P Jak kupiłem auto to już miałem te maty, nie wiem czy to jakies antykorozyjne, czy wygłuszające... chociaż wygłuszające nie miały by za bardzo sensu w moim aucie ;) Trzeba się będzie zorientować



to są wygłuszające - ciężkie to jak cholera. jak masz dostęp to posyp suchym lodem zostaw na 10 minut i same odejdą, jak nie to musisz podgrzać ale będzie się wszystko lepić niestety.



Czyżbyś "odgłuszał" swoje GTti?:D

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL