forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 10:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 05-05-2009, 08:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Świder napisał(a):
Miki - wielka prośba z mojej strony: jak będziesz rozbierał środek i będziesz miał na wierzchu panel od nawiewu to bardzo proszę o fotke spodu :idea:
Ja włożyłem już 3ci drut oporowy (napewno sprawny) i dalej nie mam regulacji, a widać ze kable z dołu panelu były lutowane, więc chcialbym porównac jak kable idą.


obiecane foto

Obrazek

mam nadzieje, że pomogłem choć trochę :)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 05-05-2009, 09:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
O to mi własnie chodziło, dzięki wielkie :)

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 05-05-2009, 19:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
dzisiejsze prace :)

Obrazek
Obrazek

Teraz można wplatać wiązkę kompa do komory silnika :)

udało mi się również przewiercić kilka ukręconych śrub ale poległem na mocowaniu tylnego zderzaka - juz drugi raz :/ nie wiem jak go zdejmę...

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade G100 GTti Bobson
PostNapisane: 22-05-2009, 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
szociu napisał(a):
turbo z troopera i innych diesli nie bedzie P&P z racji tego ze turbina z diesla ma zupełnie inną charakterystyke niż z benzyniaka - na daihard masz mape flowu seryjnej turbiny, przyjrzyj się jej zanim zaczniesz cokolwiek mieszać



Ok, możliwe, że turbo takie ma inne parametry. Ale czym de facto się rożni - geometrią wirników? Jeśli tak to nie problem - mam wirniki z jednej z moich rozwalonych turbin. Dało by rade?

Inne parametry tzn. - lepsze?:D

Proponuje przenieść dyskusje do wątku o moim aucie żeby śmietnika nie robić Bobsonowi w wątku :)

edit by evo
posty przeniesione do twojego tematu

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 31-05-2009, 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Dawno nie było update-u wiec wrzucę kilka fot jak się rzeczy teraz mają :)

Stan dawcy
Obrazek
Obrazek
W tej budzie zostały tylko silnik + skrzynia tylne hamulce i układ paliwowy no i sprężyny zawieszenia. Ale to już niedługo :)

Obrazek
Założyłem już docelowe felgi z GTti i w końcu nowa buda zaczęła wyglądać jako tako :) Mam nadzieje, że jak założę sprężyny z GTti to trochę siądzie bo na razie jest strasznie wysoko.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 09-06-2009, 14:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Ostatnie prace

zdjęty układ paliwowy z Gtti (przewody i zbiornik)
hamulcowy (tarcze i zaciski przód)
zdjęte sprężyny przód
Zrobione w zakładzie nowe przewody paliwowe z miedzi - stare po obdarciu rdzy uległy dezintegracji
przewiercone mocowanie filtra paliwa GTti z grodzi - gotowe do zamontowania w TS
Odkręcony lewarek i drążki do skrzyni w GTti
Zdjęty wydech - sito

W starej budzie został tylko silnik+skrzynia i tylne hamulce :)

CDN

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 12-06-2009, 23:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Dziś zaczęło się niewinnie...

Przełożyłem lewarek zmiany biegów
założyłem nowe przewody paliwowe
oskrobałem i zabezpieczyłem brunoxem zbiornik z GTti.
zacząłem "luzować" silnik - odkręciłem wszystkie łapy i stwierdziłem ze odłączę również przeguby...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A skończyło się na tym, że sam wyjąłem ten silnik :D Jakos mi tak dziś dobrze szło :)
Kurna ale w plecach czuje ten ciężar :/
Jutro kumpel przyjeżdża to go wsadzimy do TS-a (już niedługo)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 13-06-2009, 01:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Silny z Ciebie chłop :mrgreen: Gratulacje za ciągły progress z autkiem i mozolną reanimacje "trupa" :mrgreen:

A co do samego silnika - wkladasz go bezposrednio do TS'a bez zadnego "remontu" ? Z tego co pamiętam to kompresja też nie była rewelacyjna - głowica do obróbki, sprawdzic szczelnośc, luzy wyregulowac, ogólnie planujesz cos z tych rzeczy ?

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 13-06-2009, 01:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Planuje ale to już nie pod blokiem :) Auto musi dojechać do mechanika samo :)

Silny nie jestem tylko uparty :D


EDIT z ostatniej chwili!

TS już nie ma, jest już tylko GTti :D
Silnik jest już w nowej budzie! Fot nie robiłem bo zaczęło padać.
Jak ktoś posiada to poproszę schematy wiązki silnika tzn. jak jest prowadzona i którędy.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 30-06-2009, 09:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Podpiąłem wiązkę silnikową - auto świeci mruga a nawet kręci (na 1 sek spróbowałem) - spać mi jednak nie daje jedno połączenie, a konkretnie połączenie kabli od alternatora z główną wiązką - pod serwem. Został tam jeden wolny kabel. Moj błąd nie oznaczyłem tego wcześniej. Wiec uznałem ze wiązka jest "idioto-odporna" i nie da się źle wpiąć. Czy dobrze wpiąłem?

Obrazek
Obrazek

Pyt.2
Elektrycznie to światła kierunki wycieraczki itp działają. Nie działa mi panel nawiewów - jest martwy - nawet nie ma podświetlenia i nie działa dmuchawa - ale zapalniczka i zegarek mają napięcie - gdzie szukać problemu?

Pyt 3.
Gdzie jest wlew i spust oleju w skrzyni? Trochę mi go uciekło w trakcie swapu i chciałbym wymienić od razu. W takim stanie boje się jechać nawet 20m. Ile go wchodzi i jaki polecacie jeszcze :)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 30-06-2009, 09:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Oleju w skrzyni nie musi być full.. Pamiętam kiedyś zalałem tylko połowe (niecałe 0,5 litra) i tak zrobiłem ładnych kilka tysiecy, więc niebój żaby że troche uciekło :mrgreen:
ps. a spust i wlew łatwo znależdz dwie duże nakretki to są..

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 30-06-2009, 10:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Altka masz na 90% dobrze podłączonego, u mnie również jest jedna wtyczka wolna. Jak dobrze pamiętam to ida własnie 3 kable: terminal B - ładujący (chyba ten brązowy), wzbudzenie, oraz masa która idzie do kontrolki ładowania w desce.

Odpal silnik i sprawdz miernikiem napiecie na aku, jak jest ~14V to jest ok :)

Co do panelu - sprawdz jego wtyczke, pewnie jest gdzies tam przerwany obwód, zasniedziała albo niestyka, wez miernik i pomierz napiecie na pinach, na jednym jest napewno 12V - to jest do podswietlenia, reszta kabli idzie do drutu oporowego i steruje dmuchawą własnie... wiec skoro nie ma podswietlenia to nie masz napiecia na tej wtyczce, szukaj wczesniej przyczyny.

A zegarek i zapalniczka sa podpiete osobno, wiec nie maja wpływu na działanie panelu.

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 30-06-2009, 11:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Super Dzięki wielkie :D

Autka jeszcze nie odpalam bo nie ma chłodnicy (szukam) i muszę załatwić sobie nową magistrale od smarowania turbo -albo jakoś ciśnieniowo sprawdzić tę co mam.


A jak Twoje Autko się miewa?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 01-07-2009, 10:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Jest po sesji, wakacje - zanim roboty sie nie znajdzie to sie przy autku dnie spędza :) Obecnie walcze z przedmuchami na wydechu, rozebralem downpipe od turbo, czyszcze i uszczelniam, jak skoncze to opisze w swoim temacie :)

A co do elektryki to mialem z nią spore przejscia, więc jak problemy to pisz, jak będe w stanie to pomoge 8)

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Miki
PostNapisane: 01-07-2009, 12:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
ja wydech zrobie od poczatku nowy raczej ten co mam to sito i starczy tylko na dojazd do spawacza :D Problemem moze byc znaleźienie magika co wystruga downpipe z bypassem

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL