forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

amorki
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=11&t=1681
Strona 1 z 2

Autor:  Ghost_49 [ 10-02-2007, 20:32 ]
Tytuł:  amorki

ktoś ma może namiary na amorki do tyłu i przodu??? obniżone do g100 sedan

Autor:  Bart_GTti [ 10-02-2007, 21:11 ]
Tytuł: 

Seryjne da sie przerobić na krótsze.

Autor:  Ghost_49 [ 13-02-2007, 16:51 ]
Tytuł: 

a w okolicy gdańska ktoś wie gdzie można je skrucić profesionalnie???

Autor:  Aśka Jap Auto [ 08-03-2007, 18:59 ]
Tytuł: 

Nie wiem skąd weźmiesz obniżane amorki do sedana, bo nawet z seryjnymi dobrymi nie jest najlepiej, za 1000zł po znizkach klubowych komplecik 2x KYB i 2x Tokico - to wszystko co znalazłam z tych lepszejszych, któe mogę szczerze polecić.
Ewentualnie Bilnstein B4 - Gas po 275zł/szt.
pzdr

Autor:  drookash [ 08-03-2007, 22:45 ]
Tytuł: 

Pamiętam jak z sąsiadem obniżaliśmy dawno temu opla asconę. Palnikiem podgrzane sprzężyny stawały się miękkie i auto siadało niżej. Na Twoim miejscu poszukałbym sprężyn nowych i obciął ze 1 lub 2 zwoje - efekt murowany :)

Autor:  dr_mateusz [ 08-03-2007, 22:51 ]
Tytuł: 

drookash napisał(a):
Pamiętam jak z sąsiadem obniżaliśmy dawno temu opla asconę. Palnikiem podgrzane sprzężyny stawały się miękkie i auto siadało niżej. Na Twoim miejscu poszukałbym sprężyn nowych i obciął ze 1 lub 2 zwoje - efekt murowany :)


Jeśli obetniesz tak sprężyny to obniżysz auto jak malucha. A amortyzatory wtedy nie będą właściwie pracowały!!

Autor:  HITMAN [ 08-03-2007, 22:53 ]
Tytuł: 

I będzie tak samo miękkie, a skok zawieszenia dużo sie skróci czyli co chwile będzie dobijać

Autor:  dr_mateusz [ 08-03-2007, 22:54 ]
Tytuł: 

HITMAN napisał(a):
I będzie tak samo miękkie, a skok zawieszenia dużo sie skróci czyli co chwile będzie dobijać


Hitman potrafisz sprawę sprecyzować nie tak jak ja!! Dokładnie o to mi chodziło!!

Autor:  pejot79 [ 09-03-2007, 16:25 ]
Tytuł: 

Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:

Autor:  dr_mateusz [ 09-03-2007, 16:31 ]
Tytuł: 

pejot79 napisał(a):
Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:


Mam jeszcze pytanie czy w takim razie pozostawienie tych samych amortyzatorów o tym samym skoku, nie spowoduje tego, że na wiekszych dziurach bedą się dobijać do końca?? I czy w takim razie jeśli obetnie się spręzyny o np. 1 zwój to zawieszenie bedzię działało na podobnych poziomie niż przed obcieciem??

Autor:  mazi [ 09-03-2007, 16:40 ]
Tytuł: 

dr_mateusz napisał(a):
pejot79 napisał(a):
Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:


Mam jeszcze pytanie czy w takim razie pozostawienie tych samych amortyzatorów o tym samym skoku, nie spowoduje tego, że na wiekszych dziurach bedą się dobijać do końca?? I czy w takim razie jeśli obetnie się spręzyny o np. 1 zwój to zawieszenie bedzię działało na podobnych poziomie niż przed obcieciem??


oczywiście że nie(przynajmniej ja nie widziałem problemu) , amorek pracuje wtedy w inych warunkach , teroetycznie działa to źle na amorki .... ale ja tak miałem obcięte o 2 zwoje to jakos nie widziałem problemu z amorami , prędzej dziury na poboczach zjedzą amorki :P

Autor:  pejot79 [ 09-03-2007, 16:40 ]
Tytuł: 

Ogólnie to sprężyna i amortyzator stanowi jeden układ gdzie sprężyna ma swoją sztywność k oraz skok ugięcia przy masie m (czyli swoją charakterystykę)oraz tłumik (amortyzator) ze wspólczynnikiem tłumienia c. Uklad ten projektuje się tak aby byl zdala od drgan wymuszonych alfa okolo 1-2Hz aby pasażer nie dostał sraczki :lol: lub co gorsza nie przestaly dzialac narzady wewnetrzne ludzi ktore wlasnie maja drgania rezonansowe o takich czestotliwosciach.
Tak jak piszesz Mateusz amortyzator bedzie pracowal nizej a tym samym bedzie go dobijalo i nie bedzie spelnial dobrze swojej roli.

Autor:  slon666 [ 10-03-2007, 12:24 ]
Tytuł: 

Ja sie podczepie pod temat - poszukuje amorków do mojej GTti - co polecacie - bo ceny z niektórych sklepow wprost mnie dobijaja.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz...

Autor:  drookash [ 10-03-2007, 15:20 ]
Tytuł: 

Zobacz w Akwimacie w Łodzi - przedstawiciel KYB :)
Czekam za dostawą właśnie - 2 nówki KYB gazowe przód za 253 zł / szt i gratis przesyłeczka z pobraniem :) Nice !!!

Autor:  drookash [ 10-03-2007, 15:28 ]
Tytuł: 

Co do obcinania - sprężyna miękka to taka, która ma cienki pręt zwoji i jest tych zwoji dużo na całej długości. Twardsza natomiast będzie ta, która ma zwoji mniej a pręt grubszy. Wówczas zwoje stoją bardziej poziomo i łarwiej je ścisnąć. Co do średnicy całej sprężyny - im mniejsza tym twardsza sprężyny. W tyłu mam od Audi 80 jakiegoś - średnica pręta jak pamiętam 12,5m - praktycznie tył się nie ugina :) A na przedzie mam od Forda Escorta 93- tyle - średnica pręta o 0,5mm grubsza od oryginalnej przedniej charadowej. Trzeba po prostu z głową to wszystko dobrać, przeglądac katalogi, dopasować jakąś tańszą alternatywę tak, aby była jak najbardziej odwzorowaniem oryginału. Przypomnę wam, że miałem z przodu amorki + sprężyny od TICO i się troszkę już z tym bawiłem. Aktualnie jednak sprężynki od forda spisują się idealnie !

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/