forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 01:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: amorki
PostNapisane: 10-02-2007, 20:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-12-2006, 13:41
Posty: 73
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
ktoś ma może namiary na amorki do tyłu i przodu??? obniżone do g100 sedan

_________________
Charadka G100 sedan 1.3 16v 90KM

4ro drzwiowy+ spory bagażnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-02-2007, 21:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Seryjne da sie przerobić na krótsze.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2007, 16:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-12-2006, 13:41
Posty: 73
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
a w okolicy gdańska ktoś wie gdzie można je skrucić profesionalnie???

_________________
Charadka G100 sedan 1.3 16v 90KM

4ro drzwiowy+ spory bagażnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2007, 18:59 
Offline

Dołączył(a): 17-05-2006, 16:26
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem skąd weźmiesz obniżane amorki do sedana, bo nawet z seryjnymi dobrymi nie jest najlepiej, za 1000zł po znizkach klubowych komplecik 2x KYB i 2x Tokico - to wszystko co znalazłam z tych lepszejszych, któe mogę szczerze polecić.
Ewentualnie Bilnstein B4 - Gas po 275zł/szt.
pzdr

_________________
JAP AUTO - części do samochodów japońskich i koreańskich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2007, 22:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pamiętam jak z sąsiadem obniżaliśmy dawno temu opla asconę. Palnikiem podgrzane sprzężyny stawały się miękkie i auto siadało niżej. Na Twoim miejscu poszukałbym sprężyn nowych i obciął ze 1 lub 2 zwoje - efekt murowany :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2007, 22:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
drookash napisał(a):
Pamiętam jak z sąsiadem obniżaliśmy dawno temu opla asconę. Palnikiem podgrzane sprzężyny stawały się miękkie i auto siadało niżej. Na Twoim miejscu poszukałbym sprężyn nowych i obciął ze 1 lub 2 zwoje - efekt murowany :)


Jeśli obetniesz tak sprężyny to obniżysz auto jak malucha. A amortyzatory wtedy nie będą właściwie pracowały!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2007, 22:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
I będzie tak samo miękkie, a skok zawieszenia dużo sie skróci czyli co chwile będzie dobijać

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2007, 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
HITMAN napisał(a):
I będzie tak samo miękkie, a skok zawieszenia dużo sie skróci czyli co chwile będzie dobijać


Hitman potrafisz sprawę sprecyzować nie tak jak ja!! Dokładnie o to mi chodziło!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2007, 16:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2007, 16:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
pejot79 napisał(a):
Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:


Mam jeszcze pytanie czy w takim razie pozostawienie tych samych amortyzatorów o tym samym skoku, nie spowoduje tego, że na wiekszych dziurach bedą się dobijać do końca?? I czy w takim razie jeśli obetnie się spręzyny o np. 1 zwój to zawieszenie bedzię działało na podobnych poziomie niż przed obcieciem??

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2007, 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
dr_mateusz napisał(a):
pejot79 napisał(a):
Chciałbym sprostować wypowiedzai HITMANa i Dr_Mateusza. Obcinając zwoj lub wiecej zwieksza się sztywność sprężyny. W sprężynach nie ma czegość takiego jak twarde lub miekkie :wink:


Mam jeszcze pytanie czy w takim razie pozostawienie tych samych amortyzatorów o tym samym skoku, nie spowoduje tego, że na wiekszych dziurach bedą się dobijać do końca?? I czy w takim razie jeśli obetnie się spręzyny o np. 1 zwój to zawieszenie bedzię działało na podobnych poziomie niż przed obcieciem??


oczywiście że nie(przynajmniej ja nie widziałem problemu) , amorek pracuje wtedy w inych warunkach , teroetycznie działa to źle na amorki .... ale ja tak miałem obcięte o 2 zwoje to jakos nie widziałem problemu z amorami , prędzej dziury na poboczach zjedzą amorki :P

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2007, 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Ogólnie to sprężyna i amortyzator stanowi jeden układ gdzie sprężyna ma swoją sztywność k oraz skok ugięcia przy masie m (czyli swoją charakterystykę)oraz tłumik (amortyzator) ze wspólczynnikiem tłumienia c. Uklad ten projektuje się tak aby byl zdala od drgan wymuszonych alfa okolo 1-2Hz aby pasażer nie dostał sraczki :lol: lub co gorsza nie przestaly dzialac narzady wewnetrzne ludzi ktore wlasnie maja drgania rezonansowe o takich czestotliwosciach.
Tak jak piszesz Mateusz amortyzator bedzie pracowal nizej a tym samym bedzie go dobijalo i nie bedzie spelnial dobrze swojej roli.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 12:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-03-2007, 11:43
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
Ja sie podczepie pod temat - poszukuje amorków do mojej GTti - co polecacie - bo ceny z niektórych sklepow wprost mnie dobijaja.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz...

_________________
[url=http://]Obrazek[/url]
1 litr pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 cylindry, 4 zawory na cylinder, 5 miejsc siedzących, 6 stacji w radio, 7 litrów na setkę i 8 sekund do 100 km/h :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 15:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zobacz w Akwimacie w Łodzi - przedstawiciel KYB :)
Czekam za dostawą właśnie - 2 nówki KYB gazowe przód za 253 zł / szt i gratis przesyłeczka z pobraniem :) Nice !!!

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do obcinania - sprężyna miękka to taka, która ma cienki pręt zwoji i jest tych zwoji dużo na całej długości. Twardsza natomiast będzie ta, która ma zwoji mniej a pręt grubszy. Wówczas zwoje stoją bardziej poziomo i łarwiej je ścisnąć. Co do średnicy całej sprężyny - im mniejsza tym twardsza sprężyny. W tyłu mam od Audi 80 jakiegoś - średnica pręta jak pamiętam 12,5m - praktycznie tył się nie ugina :) A na przedzie mam od Forda Escorta 93- tyle - średnica pręta o 0,5mm grubsza od oryginalnej przedniej charadowej. Trzeba po prostu z głową to wszystko dobrać, przeglądac katalogi, dopasować jakąś tańszą alternatywę tak, aby była jak najbardziej odwzorowaniem oryginału. Przypomnę wam, że miałem z przodu amorki + sprężyny od TICO i się troszkę już z tym bawiłem. Aktualnie jednak sprężynki od forda spisują się idealnie !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL